LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] spaarbeleg koersplan
spaarbeleg koersplan
mijn koersplan bij spaarbeleg met een looptijd van 12 jaar is geexpireerd. rendement vrijwel 0. alleen inleg terug met een kleine winst. weet iemand of de belangenvereniging spaarders spaarbeleg nog leeft? de site is al 3/4 jaar niet meer bijgewerkt.
alvast bedankt,
vinno
alvast bedankt,
vinno
Re: spaarbeleg koersplan
Heb dezelfde ervaring. Vorig jaar liep er ook al zo'n plan af met nauwelijks enig rendement. Je zet het kennelijk NIET beter weg bij Spaarbeleg. Heb ze een gepeperde brief en e-mail gestuurd, maar ja het zijn toch hun centen niet! Spaarbeleg is ook van Aegon, de eigenlijke veroorzaker van het leasedebacle, het grootste financiële schandaal ever! Schurken zijn het, parasieten!
Het wordt tijd dat de overheid echt ingrijpt en dit soort louche instellingen onder curatele stelt!
Het wordt tijd dat de overheid echt ingrijpt en dit soort louche instellingen onder curatele stelt!
Kijk ook eens op de website www.pay-back.nl
Wie weet zijn er voldoende gedupeerde koersplan bezitters te mobiliseren die gezammelijk spaarbeleg koersplan kunnen aanpakken.
Wie weet zijn er voldoende gedupeerde koersplan bezitters te mobiliseren die gezammelijk spaarbeleg koersplan kunnen aanpakken.
Wat een geklaag wederom, het forum staat er vol mee! Jammer dat je weinig rendement hebt behaald met je koersplan maar als je eens goed de algemene voorwaarden had doorgelezen had je kunnen lezen dat geen enkele uitkering gegarandeerd is. Het sturen van een brief en email zal ook weinig resultaat opleveren. Aangezien er geen rendement is gegarandeerd mag je al blij zijn dat je meer dan je inleg terug hebt! Eerst goed lezen voordat je denkt juridische redenen te hebben om te klagen!!
SuFFeRD
SuFFeRD
Koersplan is een kapitaalverzekering. Heeft niets met effectenlease te maken.
Helemaal mee eens. Zelf heb ik ook mijn eigen inleg uitgekeerd gekregn na 12 jaar lang maandelijks EUR 90,90 (NLG 200.-) ingelegd te hebben. Als je alle debâcles hoort van Legio-Lease beleggers hoort en leest mag je tevreden zijn dat je je inleg nog teruggestort hebt gekregen. Ik heb ook slechts een "winst" geboekt van ca. EURO 800.-- over 12 jaar tijd. Folders van AEGON hebben inderdaad gouden bergen beloofd. Dit is natuurlijk ook een lokkertje om mensen erin te laten stinken. Net zoals veel beleggers hebben we ons snel rijk gerekend, echter in werkelijkheid heeft het geheel anders uitgepakt.
Weer wat geleerd wat beleggingen betreft!!
Gewoon in de toekomst je spaarcenten op een degelijke spaarrekening zetten!
Weer wat geleerd wat beleggingen betreft!!
Gewoon in de toekomst je spaarcenten op een degelijke spaarrekening zetten!
Weet iemand toevallig of je inleg na afloop van de looptijd wel gegarandeerd is?
Volgens mijn zgn. adviseur heb je destijds de keus gehad tussen
of een gegarandeerde terugbetaling van je inleg met evt. mindere koerswinst of geen gegarandeerde uitkering van je inleggeld en een
hogere koerswinst.
Is mij echter destijd nooit wat van verteld dus dit is weer lulkoek achteraf.
Rijk
of een gegarandeerde terugbetaling van je inleg met evt. mindere koerswinst of geen gegarandeerde uitkering van je inleggeld en een
hogere koerswinst.
Is mij echter destijd nooit wat van verteld dus dit is weer lulkoek achteraf.
Rijk
Zijn er nu nog mensen met een koersplan???? Afkopen die handel!!! Hadden jullie al LANG moeten doen. Gr Walter (maar blijf nog maar jaren doormodderen...dan weet je zeker dat er NIETS overblijft) Dit zijn pure OPLICHTERS daar blijf je toch niet bij!!! Of is er geen EER meer...
Ik ben ook een gedupeerde van koersplan mijn rendement is ook afgelopen. Het rendement was tevens 0 %, als je de inflatie meerekend - 12%. Deze constructies leveren allen rendement op voor de tussenpersoon, Spaarbeleg en Aegon
Ik heb Spaarbeleg een brief geschreven over het gebeuren. De vereniging heb ik ook gemaild. Hun reactie was dat zij geen nieuwe leden aannamen i.v.m. het lopend proces.
Ik heb Spaarbeleg een brief geschreven over het gebeuren. De vereniging heb ik ook gemaild. Hun reactie was dat zij geen nieuwe leden aannamen i.v.m. het lopend proces.
De problemen bij Dexia/legiolease lijken veel op die van het product Koersplan van Spaarbeleg, dochter van AEGON. (Legiolease was ooit ook van AEGON). Spaarbeleg belooft bij Koersplan bij een gemiddelde rendement van >10% een einduitkering van > 300.000 euro na 25jr. Uit de reacties in dit forum blijkt dat dit geen haalbare kaart is resp. gouden bergen zijn beloofd. Ik weet zeker dat er hier ook sprake is van misleiding. Conform eerdere jurisprudentie zouden zij openheid van zaken moeten geven over hun aankoop en verkoobeleid van aandelen, welk deel is administratie resp. overlijdenspremie. Indertijd was er een beweging in gang gekomen waarbij de consumentenbond ook bij betrokken was; dit had wel eing succes. Kan de consumentenbond of andere instanties namens alle gedupeerden niet een proefproces beginnen ? wie heeft ideen hierover ? ergens centraal aanmelden ?
jimmy
jimmy
Als je het vergelijkt met andere producten mogen jullie eigenlijk nog niet mopperen.
De mensen met een Sprintplan krijgen helemaal niets terug.
Inleg ook gewoon kwijt.
Groet,
De mensen met een Sprintplan krijgen helemaal niets terug.
Inleg ook gewoon kwijt.
Groet,