LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SpaarComfort
SpaarComfort
SpaarComfort leek een mooi product en aan de andere kant is het ook een mooi product. Maximaal €500,-- sparen per maand tegen een hoge rente van 4,3 %.
Wat schets mijn verbazing dat de maximale inleg voor nieuwkomers verlaagd is nog maar €250,--. Dit gold al een tijdje.
Na telefonisch contact werd mij verzekerd dat deze verlaging niet gold voor de mensen die al SpaarComfort hadden en hebben.
Maar... ja, ja ook voor de bestaande contracten is de maximale inleg verlaagd naar €250,-- en er is zelfs een nieuw reglement gestuurd.
Als je het reglement leest, dan mag dit zomaar. En als je er tegenin gaat, eindigt SpaarComfort direct. Hoezo machtspositie?
Ach ik mag tenminste nog maximaal €250,-- sparen tegen nu een rente van 4% mits de minimale inleg per maand €50,-- is.
Ben ik nu toch een beetje reclame aan het maken voor Spaarbeleg? Dat was niet de beldoeling.
Wat schets mijn verbazing dat de maximale inleg voor nieuwkomers verlaagd is nog maar €250,--. Dit gold al een tijdje.
Na telefonisch contact werd mij verzekerd dat deze verlaging niet gold voor de mensen die al SpaarComfort hadden en hebben.
Maar... ja, ja ook voor de bestaande contracten is de maximale inleg verlaagd naar €250,-- en er is zelfs een nieuw reglement gestuurd.
Als je het reglement leest, dan mag dit zomaar. En als je er tegenin gaat, eindigt SpaarComfort direct. Hoezo machtspositie?
Ach ik mag tenminste nog maximaal €250,-- sparen tegen nu een rente van 4% mits de minimale inleg per maand €50,-- is.
Ben ik nu toch een beetje reclame aan het maken voor Spaarbeleg? Dat was niet de beldoeling.
Re: SpaarComfort
Waar zijn we nou helemaal mee bezig.
MIsschien is spaarcomfort zo gek nog niet maar na alles wat bekend is over die oplichterij ( Koersplan, Sprintplan, Toekomstplan en weet ik welk plan nog meer) doe je toch geen zaken met Spaarbeleg.
Tip: je geld weghalen en onder brengen bij een betrouwbare bank.
MIsschien is spaarcomfort zo gek nog niet maar na alles wat bekend is over die oplichterij ( Koersplan, Sprintplan, Toekomstplan en weet ik welk plan nog meer) doe je toch geen zaken met Spaarbeleg.
Tip: je geld weghalen en onder brengen bij een betrouwbare bank.
Beste Driehuis,
Je snapt het niet: spaarcomfort is een gewone SPAARREKENING. Da's heel iets anders dan al die linke producten die jij noemt.
Je snapt het niet: spaarcomfort is een gewone SPAARREKENING. Da's heel iets anders dan al die linke producten die jij noemt.
Gast... jij begrijpt het niet......
Het gaat Driehuis niet om de producten, maar om het bedrijf dat middels deze producten zijn klanten oplicht. En dat is en blijft toch Spaarbeleg.. Snap je het nu?
Het gaat Driehuis niet om de producten, maar om het bedrijf dat middels deze producten zijn klanten oplicht. En dat is en blijft toch Spaarbeleg.. Snap je het nu?
En ze blijven maar met die oplichters in zee gaan.....geen wonder dat Aegon en Spaarbeleg zich gek lachen.
En ze blijven maar met die oplichters in zee gaan.....geen wonder dat Aegon en Spaarbeleg zich gek lachen.
Ik ben nooit opgelicht door Spaarbeleg hoor. Ben al sinds begin jaren negentig klant van Spaarbeleg. Al twaalf jaar lang krijg ik netjes mijn rente uitbetaald. Hoezo oplichting? Ze hebben mij keurig behandeld.
Toch wel weer een voorbeeld van een lokkertje om klanten binnen te halen en als er dan genoeg zitten, snel de voorwaarden aanpassen. Of zou het zijn wegens té groot succes... Denk maar aan de NS en het avondretourtje wat er ook opeens uitging...
Prima om het bij nieuwe klanten te doen, maar de oude zomaar omzetten is inderdaad niet netjes.
Blijft natuurlijk staan dat de rente hoger is dan normaal. Handig als je toch al je afschrijvingen iedere maand erop boekte!
Arno
Prima om het bij nieuwe klanten te doen, maar de oude zomaar omzetten is inderdaad niet netjes.
Blijft natuurlijk staan dat de rente hoger is dan normaal. Handig als je toch al je afschrijvingen iedere maand erop boekte!
Arno
Beste gast,
Neem eens naast je Spaarcomfort een "wat voor een"..plan dan ook van Spaarbeleg. Gooi er eens €22,67 per maand tegenaan. Je moet je bij het afsluiten uiteraard wel even laten overtuigen door een tussenpersoon en de verhalen van gedupeerden laten voor wat die waard zijn. Kijk dan eens naar je opgebouwde vermogen en kom dan eens over een jaartje of wat terug, vertel eens je ervaring en laat even weten wat voor een gevoel je bij dat van je Spaarcomfortrekeningetje hebt. Ik ben ontzettend benieuwd. Ga de uitdaging maar eens aan.
RJ
Neem eens naast je Spaarcomfort een "wat voor een"..plan dan ook van Spaarbeleg. Gooi er eens €22,67 per maand tegenaan. Je moet je bij het afsluiten uiteraard wel even laten overtuigen door een tussenpersoon en de verhalen van gedupeerden laten voor wat die waard zijn. Kijk dan eens naar je opgebouwde vermogen en kom dan eens over een jaartje of wat terug, vertel eens je ervaring en laat even weten wat voor een gevoel je bij dat van je Spaarcomfortrekeningetje hebt. Ik ben ontzettend benieuwd. Ga de uitdaging maar eens aan.
RJ
Je laten overtuigen door een tussenpersoon over de producten van spaarbeleg? Dat is wel heel linke soep. Ik spreek uit ervaring
Geen producten meer van Spaarbeleg.
Geen producten meer van Spaarbeleg.
Je snapt er gewoon niks van Robert. De renterekening en spaarcomfort zijn SPAARREKENINGEN van Spaarbeleg. Als je dus maandelijks inlegt kun je NU al uitrekeenen hoeveel je over 5 jaar hebt. Na iedere storting krijg je netjes een dagafschrift hoeveel er op je rekening staat. En jaarlijks wordt er rente bijgeschreven.
Dat is het voordeel van SPAREN. Je krijgt niet meer dan een paar procentjes rente, maar je weet wel dat je dat krijgt: niet meer en niet minder.
Misschien ben jij iemand die allerlei beleggingen heeft, aandelenleaseplannen, enz. Dat mag, maar dat heeft veel meer risico.
Dat is het voordeel van SPAREN. Je krijgt niet meer dan een paar procentjes rente, maar je weet wel dat je dat krijgt: niet meer en niet minder.
Misschien ben jij iemand die allerlei beleggingen heeft, aandelenleaseplannen, enz. Dat mag, maar dat heeft veel meer risico.
sjeetje..... Ik denk dat onze uitgangspunten anders zijn. Jij gaat voor het hoogste percentage. Ik neem met minder genoegen omdat ze me belazerd hebben met een Koersplannetje. Misschien ben ik wel te principieel, maar volgens mij ben ik niet de enigste als ik zo deze forums doorlees. Ik gun die ratten van Spaarbeleg en/of Aegon gewoon de kans niet om met mijn spaarcentjes iets te gaan doen, al wordt ik daar rijkelijk voor beloond met 4,3%.
RJ
RJ
Eens met de vorige schrijver.
Maar bovendien wat stelt heel dat SpaarComfort voor? Je mag zo weinig inleggen dat je in € zeer weinig rendement meer maakt dat elders.
Ik kan morgen ook roepen dat je bij mij een SpaarSkyHighIntrest kunt afsluiten met 100% rente.
En dan als beperkende voorwaarde dat je max € 0,01 per maand mag en moet inleggen.
Inderdaad het zijn RATTEN
Maar bovendien wat stelt heel dat SpaarComfort voor? Je mag zo weinig inleggen dat je in € zeer weinig rendement meer maakt dat elders.
Ik kan morgen ook roepen dat je bij mij een SpaarSkyHighIntrest kunt afsluiten met 100% rente.
En dan als beperkende voorwaarde dat je max € 0,01 per maand mag en moet inleggen.
Inderdaad het zijn RATTEN
Als je € 10.000 ineens weg wilt zetten is Spaarcomfort natuurlijk niet interessant.Maar bovendien wat stelt heel dat SpaarComfort voor? Je mag zo weinig inleggen dat je in € zeer weinig rendement meer maakt dat elders.
Maar kijk: mijn zoon spaart ongeveer € 70 per maand. Zo'n jongen is blij met de rente van Spaarcomfort. Kun jij wel lachen dat het in euro's absoluut gemeten niet veel voorstelt, maar zo denkt hij niet. Voor hem is dat procentje extra per jaar misschien maar 7 of 8 euro, maar dat is voor hem een half weeksalaris. Zou jij niks doen voor een half weeksalaris?
En de vergelijking met € 0,01 per maand sparen vind ik erg dom. Spaarcomfort kent een maximum van € 250, en dat vergelijk jij met 1 eurocent. Dat is dus 25.000 zo weinig. Nogal een verschil.
Gewoon blijven doen als je dat wilt. Ik respecteer je besluit om met Spaarcomfort in zee te gaan. No prob. Ik hoop dat je de gedupeerden ook respecteert voor hun besluit om met de oplichters van Spaarbeleg principieel niet in zee te gaan. Dan kan deze discussie worden gesloten.
Wij zijn onderhand behoorlijk bezorgd over onze toekomst.
12 jaar geleden hebben wij afgesloten een Koersplan voor mijn man
€ 45.00 per maand
10 jaar geleden een premiespaarplan voor mijzelf € 80.00 per maand.
Ik ben zo bang dat er niets van terrecht komt na al die enge berichten! Wat moeten we toch doen? Afkopen?
Wie kan ons adviseren....
Mandy
12 jaar geleden hebben wij afgesloten een Koersplan voor mijn man
€ 45.00 per maand
10 jaar geleden een premiespaarplan voor mijzelf € 80.00 per maand.
Ik ben zo bang dat er niets van terrecht komt na al die enge berichten! Wat moeten we toch doen? Afkopen?
Wie kan ons adviseren....
Mandy
Beste Mandy,
Het premiespaarplan ken ik niet. Over koersplan kan ik aangeven dat je eens goed naar het certificaat moet kijken. Ga na hoeveel participaties er worden belegd en hoeveel waarde een participatie vertegenwoordigd. Zet dit af tegen de jaarinleg en het verschil daartussen zijn de door Spaarbeleg ingehouden kosten (waarschijnlijk meer dan 13%). Dan heb je in het begin nog eens 4% adm. kosten betaald over je totale inleg + jaarlijks 0,8% beheersvergoeding.
Nou, dan heb je vast wel een idee wat het gemiddelde minimale rendement per jaar moet zijn om uberhaupt winst te maken.....
Op het moment dat je afkoopt ben je van de kosten af en heb je zelf minimaal 13% meer om bijv. zelf te beleggen, sparen whatever..
Wellicht afhankelijk van het aantal jaren dat jouw koersplan nog loopt kun je besluiten om wel of niet af te kopen. Ik had nog 4 jaar van de 15 jaar te gaan en heb afgekocht en mijn verlies genomen.
Ondanks dat ik minder terugkreeg dan ik heb ingelegd voel ik mij letterlijk bevrijd!
Succes met jullie beslissing!
Het premiespaarplan ken ik niet. Over koersplan kan ik aangeven dat je eens goed naar het certificaat moet kijken. Ga na hoeveel participaties er worden belegd en hoeveel waarde een participatie vertegenwoordigd. Zet dit af tegen de jaarinleg en het verschil daartussen zijn de door Spaarbeleg ingehouden kosten (waarschijnlijk meer dan 13%). Dan heb je in het begin nog eens 4% adm. kosten betaald over je totale inleg + jaarlijks 0,8% beheersvergoeding.
Nou, dan heb je vast wel een idee wat het gemiddelde minimale rendement per jaar moet zijn om uberhaupt winst te maken.....
Op het moment dat je afkoopt ben je van de kosten af en heb je zelf minimaal 13% meer om bijv. zelf te beleggen, sparen whatever..
Wellicht afhankelijk van het aantal jaren dat jouw koersplan nog loopt kun je besluiten om wel of niet af te kopen. Ik had nog 4 jaar van de 15 jaar te gaan en heb afgekocht en mijn verlies genomen.
Ondanks dat ik minder terugkreeg dan ik heb ingelegd voel ik mij letterlijk bevrijd!
Succes met jullie beslissing!
Gewoon je startkapitaal bij een ander internetspaarrekening plaatsen en je nieuwe kapitaal sparen via spaarbeleg. Dan profiteer je van beide