Ook ik... dom dom dom... heb een Sprintplan afgesloten. Gelukkig loopt het voor mij in mei 2005 af.
Ik heb op mijn contract gekeken, en er staat een zgn. garantiewaarde genoemd. Uit verschillende correspondentie maak ik op, dat je geen restschuld kunt krijgen, tenzij je het maandbedrag tussentijds verlaagd hebt. Weet iemand of dit klopt?
Toch wil ik me gaan aansluiten bij "sprintplanclaim.nl" om te proberen mijn inleg, ca. 2700 euro terug te krijgen. Iemand hier nog advies over?
Alvast bedankt voor de reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sprintplan - Begrijp ik het goed inzake restschuld?
Re: Sprintplan - Begrijp ik het goed inzake restschuld?
Wij hebben ook in 1999 een sprintplan afgesloten en zijn nu bijna 6000 euro armer. Gister hoorde ik in de uitzending dat die meneer van Legiolease de helft van zijn inleg terugkrijgt na uitspraak van de rechter. Op de beurs zou hij ook de helft kwijt zijn geraakt. Is deze uitspraak ook van toepassing op Sprintplan?
Met de helft terug zijn wij al tevreden.
graag reactie
Met de helft terug zijn wij al tevreden.
graag reactie
Hallo,
Ook wij zijn in zee gegaan met een sprintplan, oktober loopt het af. Toen aandelenlease een jaar of twee geleden in het nieuwes kwam hebebn we de direct contact gezocht met spaarbeleg. In de voorlichting zijn wij er altijd van uitgegaan dat je nimmer met een verlies opgezadeld wordt terwijl nu toch bleek dat dit wel zou kunnen gebeuren. We hebben onze inleg verlaagd naar het minimumbedrag en een brief van Spaarbeleg gekregen waarin staat dat wij geen restschuld overhouden na verlaging. Er stond wel bij dat dit niet de reguliere gang van zaken was en dat ze in verdere correspondentie er geen rekening mee houden. Hierdoor betalen wij nu dus nog een klein beetje tot het eind, maar hebben in ieder geval geen verlies. Misschien kunnen anderen dit ook proberen, geef aan dat je misleid bent.
Daarnaast doen we ook mee met de rechtszaak via consument en geldzaken en ziet het er goed uit, we wachten maar weer af, iedereen succes!!!!!
Ook wij zijn in zee gegaan met een sprintplan, oktober loopt het af. Toen aandelenlease een jaar of twee geleden in het nieuwes kwam hebebn we de direct contact gezocht met spaarbeleg. In de voorlichting zijn wij er altijd van uitgegaan dat je nimmer met een verlies opgezadeld wordt terwijl nu toch bleek dat dit wel zou kunnen gebeuren. We hebben onze inleg verlaagd naar het minimumbedrag en een brief van Spaarbeleg gekregen waarin staat dat wij geen restschuld overhouden na verlaging. Er stond wel bij dat dit niet de reguliere gang van zaken was en dat ze in verdere correspondentie er geen rekening mee houden. Hierdoor betalen wij nu dus nog een klein beetje tot het eind, maar hebben in ieder geval geen verlies. Misschien kunnen anderen dit ook proberen, geef aan dat je misleid bent.
Daarnaast doen we ook mee met de rechtszaak via consument en geldzaken en ziet het er goed uit, we wachten maar weer af, iedereen succes!!!!!
Hoi,
Dit mailtaje heb ik recentelijk gekregen van spaarbeleg in antwoord op mijn vraag hoe het zat met de restschuld en de inleg.
Bij een ongewijzigd contract is op de einddatum de garantiewaarde van
toepassing.
Wanneer de garantiewaarde 100% is, wil dat zeggen dat u op einddatum
niet hoeft bij te betalen, ook al is de waarde van de beleggingen lager
dan de lening. Wat u uitgekeerd krijgt is alles wat de belegging op
einddatum meer waard is dan de lening.
Dus: op einddatum wordt van de waarde van de belegging de lening
afgetrokken. Wat er over is, is voor u. De maandbetalingen die u doet
zijn geen inleg, maar een rentevergoeding voor de lening die voor u
belegd wordt.
U belegt met geleend geld. Dat betekent dat u het risico loopt dat u uw
inleg verliest. Indien u op een ongunstig moment tussentijds beëindigt
of de inleg verlaagt kunt u zelfs een schuld overhouden.
In bovenstaande alinea wordt met 'inleg' bedoeld: uw maandelijkse
rentebetaling voor het geleende bedrag.
Meer informatie over het SprintPlan vindt u in de Algemene Voorwaarden
en in de Specifieke Bepalingen. Deze heeft u voor aanvang van uw
SprintPlan van ons ontvangen en zijn tevens kosteloos op te vragen bij
Spaarbeleg.
Met vriendelijke groet,
Rob van Winsen
Medewerker Klantenservice
Dit is toch een bevestiging dat als je je inleg niet veranderd dat je geen restschuld overhoud. Je bent je inleg wel kwijt.
Groeten Ilse
Dit mailtaje heb ik recentelijk gekregen van spaarbeleg in antwoord op mijn vraag hoe het zat met de restschuld en de inleg.
Bij een ongewijzigd contract is op de einddatum de garantiewaarde van
toepassing.
Wanneer de garantiewaarde 100% is, wil dat zeggen dat u op einddatum
niet hoeft bij te betalen, ook al is de waarde van de beleggingen lager
dan de lening. Wat u uitgekeerd krijgt is alles wat de belegging op
einddatum meer waard is dan de lening.
Dus: op einddatum wordt van de waarde van de belegging de lening
afgetrokken. Wat er over is, is voor u. De maandbetalingen die u doet
zijn geen inleg, maar een rentevergoeding voor de lening die voor u
belegd wordt.
U belegt met geleend geld. Dat betekent dat u het risico loopt dat u uw
inleg verliest. Indien u op een ongunstig moment tussentijds beëindigt
of de inleg verlaagt kunt u zelfs een schuld overhouden.
In bovenstaande alinea wordt met 'inleg' bedoeld: uw maandelijkse
rentebetaling voor het geleende bedrag.
Meer informatie over het SprintPlan vindt u in de Algemene Voorwaarden
en in de Specifieke Bepalingen. Deze heeft u voor aanvang van uw
SprintPlan van ons ontvangen en zijn tevens kosteloos op te vragen bij
Spaarbeleg.
Met vriendelijke groet,
Rob van Winsen
Medewerker Klantenservice
Dit is toch een bevestiging dat als je je inleg niet veranderd dat je geen restschuld overhoud. Je bent je inleg wel kwijt.
Groeten Ilse