LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPRINTPLAN of dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
HELP

SPRINTPLAN of dexia

Ongelezen bericht door HELP »

Dexia en Sprintplan ik heb ze beide.
Maar Sprintplan hoor je maar weinig over.
Die zijn ook echt heel erg fout.
Dit is mijn brief naar Spaarbeleg.
Heeft iemand reactie? En weet hoe ik met weinig kosten verder kan gaan?

geachte heer/mevrouw,

Ik had mijn SprintPlan verlaagd (al ongeveer 1 1/2 jaar geleden). Het plan is afgesloten in juni 2000 voor fl. 250 pm en verlaagd naar fl. 100 pm 9 maanden later. In de brochure stond kosteloos verlagen. Net alsof er geen risico aanvast zouden zitten als ik voor een hoog bedrag zou instappen en later zou moeten verlagen als ik op mezelf zou gaan wonen of door andere omstandigheden. Toen moest ik verlagen!!!!

Ik wist toen niet dat mijn garantie waarde zou vervallen en dus schuld over kon houden! Nu staat het duidelijk vermeld in de documenten maar toen niets daarover. (lees Algemene voorwaarden + specifieke bepalingen)

Nou heb ik de huidige documenten gezien van Spaarbeleg en word je gewaarschuwd en toen niet. Ik ben lang aan het mailen geweest met jullie en is er toegegeven dat het niet goed is gegaan!

Nu is mijn garantie waarde dus niet vervallen. Ik kreeg deze melding in een officele brief!

Ook is winst maken op het plan zogoed als onmogelijk, doordat er meer participaties zijn verkocht tegen een lagere koers. Ook hiervoor is niet gewaarschuwd en ik had daar niet over nagedacht aangezien ik niet een ervaren belegger ben ofzo. Nu wordt vermeld op de verlagingsbrief "Op dit verminderde aantal participaties moet het rendement hoger zijn dan wanneer u niet verlaagt om op einddatum een uitkering uit het SprintPlan te ontvangen." Toen ik het verlaagde niet. Het is dus nog onmogelijk om winst te maken.

Lijkt mij duidelijk dat jullie een grote fout hebben gemaakt. Nu zou ik graag willen dat mijn inleg retour komt en het plan opgeheven wordt.

Aangezien ik aanneem dat dit niet gaat gebeuren wil ik erop wijzen dat ik op een andere manier ga kijken of het contract terug gedraaid kan worden.

Met vriendelijke groet

madelon

Re: SPRINTPLAN of dexia

Ongelezen bericht door madelon »

Zonder veel kosten doorgaan kan door je aan te melden voor een collectieve procedure bij de vereniging Consument en Geldzaken of bij de stichting Gesp.
Zie www.sprintplanclaim.nl of www.stichting-gesp.nl

Succes!

Dette

Re: SPRINTPLAN of dexia

Ongelezen bericht door Dette »

Voor het sprintplan kan je inderdaad terecht bij de stichting Gesp, maar je kunt ook eens kijken op de site van www.payback.nl
Daar lees je veel over Dexia en Aegon (sprintplan).
Volgende week dinsdag en woensdag wordt er een demonstratie gehouden bij het Aegon-gebouw.
De media zal er ook aanwezig zijn, dus als je wilt, kan je je verhaal ook kwijt aan een journalist.

Gesloten