Na een jaar had ik mijn inleg van fl 500,- per maand verlaagd naar fl. 100,- (€ 45,37) per maand. Wat ik toen nog niet wist is dat ik met geleend geld aan het beleggen was en hierover rente aan het betalen was en ik dacht ook dat mijn maandelijkse betalingen voor 100% gewaarborgd waren en dat ik dit geld altijd na 5 jaar weer terug kreeg. Maar ook ik ben dus door die mooie leugens in de brochure van Spaarbeleg verkeerd voorgelicht en deden ze het mij allemaal anders geloven.
Omdat ik nu dus geen garantiewaarde meer heb zit ik na het eind (over 2 jaar) met een zeer grote restschuld die ik dan nog moet betalen aan Spaarbeleg.
De maandelijkse betalingen worden door middel van een automatische incasso van mijn bankreking afgehaald door Spaarbeleg.
Wat is dus wil voorkomen is dat mijn restschuld aan het eind ook automatisch wordt afgeschreven. Want naar dat geld kunnen die oplichters naar fluiten!!!!
Ik wil dus vanaf nu gaan betalen met acceptgiro, maar heb geen rode kaart van Spaarbeleg om de automatische incasso in te trekken.
Zijn er andere mensen die van automatische incasso zijn overgestapt naar betalingen via acceptgiro? Wat is de beste manier om dit te regelen met die oplichters?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van automatische incasso naar acceptgiro
-
Re: Van automatische incasso naar acceptgiro
Als je niet van plan bent om de restschuld te betalen kun je misschien net zo goed nu stoppen d.w.z. nu afkopen en niet betalen.
Je kunt bij Spaarbeleg informeren wat afkopen kost.
Als je niet betaald krijg je eerst nog twee aanmaningen, ben je een half jaar verder. Daarna is er kans dat ze een incassobureau inschakelen maar die kunnen je alleen onder druk zetten.
Als je dan nog steeds niet betaald kan Spaarbeleg naar de rechter stappen. De vraag is of ze dat voor een relatief klein bedrag ook inderdaad doen. Die gok kun je nemen.
Kijk, betalen kan altijd nog.
Succes.
Je kunt bij Spaarbeleg informeren wat afkopen kost.
Als je niet betaald krijg je eerst nog twee aanmaningen, ben je een half jaar verder. Daarna is er kans dat ze een incassobureau inschakelen maar die kunnen je alleen onder druk zetten.
Als je dan nog steeds niet betaald kan Spaarbeleg naar de rechter stappen. De vraag is of ze dat voor een relatief klein bedrag ook inderdaad doen. Die gok kun je nemen.
Kijk, betalen kan altijd nog.
Succes.
uhhhh hoe weet Driehuis dat het om een klein bedrag gaat????
zoals ie zegt krijgt ie er waarschijnlijk ook zijn restschuld overheen...
gewoon stoppen met betalen, en geen verdere aktie lijkt mij dus niet bepaald het verstandigste..
kijk eens wat een rechtswinkel voor je kan betekenen
zoals ie zegt krijgt ie er waarschijnlijk ook zijn restschuld overheen...
gewoon stoppen met betalen, en geen verdere aktie lijkt mij dus niet bepaald het verstandigste..
kijk eens wat een rechtswinkel voor je kan betekenen
Ook ik ben in het trucje van Spaarbeleg getrapt en heb een sprintplan afgesloten.
Ik heb nooit beseft dat het ging om een lening. Het ergste is dat ik nu geregistreerd sta bij de BKR te Tiel en dat terwijl ik nu een hypotheek moet afsluiten!
Ik heb afgelopen augustus het maandbedrag verlaagd van € 90,76 naar € 50, -. Ik heb dit tijdig gedaan. Uiteraard is dit in september nog niet verwerkt. Ik heb het nu afgeschreven bedrag door mijn bank laten storneren. Ik zal de automatische incasso intrekken en Spaarbeleg mag mij in het vervolg acceptgiro's sturen. Die zal ik dan aan het eind van elke maand betalen. Maar ik zal pas reageren als Spaarbeleg contact met mij opneemt.
Verder heb ik mij aangesloten bij de rechtsprocedure die tegen Spaarbeleg loopt. Zie voor infomatie hierover: www.sprintplanclaim.nl.
Overigens geldt voor het sprintplan dat er aan het einde van het sprintplan geen restschuld is omdat er belegd is in een garantiefonds. Je bent "alleen" je inleg (lees rente) kwijt. Wij zijn dus met z'n allen belazerd en dat maakt me razend.
Ik vraag mij af of er net zo als bij Legiolease wel aandelen zijn gekocht.
Ik vraag me af waarom al die legioleasers zo optimistisch zijn te denken dat zij hun zaak zullen winnen. Wij leven per slot in Nederland en al denken velen dat de rechtspraak in ons land onpartijdig is, dat is het dus volgens mij echt niet. De heren rechters hebben ook connecties die, het zou me niet verbazen, direct of indirect tot in de kringen van de verzekeringswereld reiken. Ik denk daarom dat uiteindelijk ook alle Legioleasers gaan verliezen, ook al lijkt het er nu positief uit te zien.
Groeten
K.
Ik heb nooit beseft dat het ging om een lening. Het ergste is dat ik nu geregistreerd sta bij de BKR te Tiel en dat terwijl ik nu een hypotheek moet afsluiten!
Ik heb afgelopen augustus het maandbedrag verlaagd van € 90,76 naar € 50, -. Ik heb dit tijdig gedaan. Uiteraard is dit in september nog niet verwerkt. Ik heb het nu afgeschreven bedrag door mijn bank laten storneren. Ik zal de automatische incasso intrekken en Spaarbeleg mag mij in het vervolg acceptgiro's sturen. Die zal ik dan aan het eind van elke maand betalen. Maar ik zal pas reageren als Spaarbeleg contact met mij opneemt.
Verder heb ik mij aangesloten bij de rechtsprocedure die tegen Spaarbeleg loopt. Zie voor infomatie hierover: www.sprintplanclaim.nl.
Overigens geldt voor het sprintplan dat er aan het einde van het sprintplan geen restschuld is omdat er belegd is in een garantiefonds. Je bent "alleen" je inleg (lees rente) kwijt. Wij zijn dus met z'n allen belazerd en dat maakt me razend.
Ik vraag mij af of er net zo als bij Legiolease wel aandelen zijn gekocht.
Ik vraag me af waarom al die legioleasers zo optimistisch zijn te denken dat zij hun zaak zullen winnen. Wij leven per slot in Nederland en al denken velen dat de rechtspraak in ons land onpartijdig is, dat is het dus volgens mij echt niet. De heren rechters hebben ook connecties die, het zou me niet verbazen, direct of indirect tot in de kringen van de verzekeringswereld reiken. Ik denk daarom dat uiteindelijk ook alle Legioleasers gaan verliezen, ook al lijkt het er nu positief uit te zien.
Groeten
K.
K,
En hoe ligt het bij de kansen voor de gedupeerden van het Sprintplan?
Zullen zij hun geld nog terugzien?
En hoe ligt het bij de kansen voor de gedupeerden van het Sprintplan?
Zullen zij hun geld nog terugzien?
-
Na een jaar heb ik dus verlaagd maar wat ik toen nog niet wist dat je moet vragen om je garantiewaarde te behouden. De garantiewaarde heb ik nu dus niet meer en zou ik de restschuld moeten betalen die na 5 jaar overblijft.
Verleden jaar heb ik aan Spaarbeleg gevraagd wat het mij zou gaan kosten als ik het ging afkopen. Daar komt dan nog 5% boete overheen en het bedrag wat ik dan zou moeten betalen om van Spaarbeleg af te zijn is: € 3500,- !
Nu moet ik nog 21 maanden de maandelijkse € 45,37 betalen, dat is totaal € 952,77
Maar dat ze dan ook nog de restschuld gaan incasseren wil ik voorkomen.
Tot die tijd hoop ik dat er dan ook een uitspraak van de rechter is.
Heb me aangesloten bij stichting GeSp en op www.sprintplanclaim.nl van de vereniging Consument & Geldzaken
Verleden jaar heb ik aan Spaarbeleg gevraagd wat het mij zou gaan kosten als ik het ging afkopen. Daar komt dan nog 5% boete overheen en het bedrag wat ik dan zou moeten betalen om van Spaarbeleg af te zijn is: € 3500,- !
Nu moet ik nog 21 maanden de maandelijkse € 45,37 betalen, dat is totaal € 952,77
Maar dat ze dan ook nog de restschuld gaan incasseren wil ik voorkomen.
Tot die tijd hoop ik dat er dan ook een uitspraak van de rechter is.
Heb me aangesloten bij stichting GeSp en op www.sprintplanclaim.nl van de vereniging Consument & Geldzaken
Ik heb ook verlaagd tot minimum (voor de meeste deelnemers de minst schadelijke oplossing).
Maar eerst heb ik me verzekerd van geen restschuld. Ik heb dit zwart-op-wit. Dit werd zonder problemen toegezegd.
Wil dit zeggen dat ze toch wat goodwill willen kweken in het kader van de rechtzaken of hebben ze al zoveel verdiend aan SprintPlan dat het kan lijden.
Maar eerst heb ik me verzekerd van geen restschuld. Ik heb dit zwart-op-wit. Dit werd zonder problemen toegezegd.
Wil dit zeggen dat ze toch wat goodwill willen kweken in het kader van de rechtzaken of hebben ze al zoveel verdiend aan SprintPlan dat het kan lijden.