LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vereniging Consument & Geldzaken
Vereniging Consument & Geldzaken
3 maanden geleden ben ik lid geworden van deze club. Tot nu toe geen taal of teken gehoord. De info op de website Sprintplanclaim.nl is ook alles behalve actueel. Weggegooid geld dus?
Hebben meer mensen dezelfde ervaring?
Hebben meer mensen dezelfde ervaring?
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
De informatie van de vereniging Consument en Geldzaken wordt schriftelijk verstrekt omdat niet alle leden zich op het internet kunnen begeven. 4 keer per jaar wordt een brochure met informatie opgestuurd.
Voor info: 020 6849055
Voor info: 020 6849055
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
weet iemand het adres van de club consument en geldzaken en dan sprintplan claim.
Na 3 emails nog steeds geen antwoord. woon in het buitenland dus bellen doe je ook niet zo snel.
Na 3 emails nog steeds geen antwoord. woon in het buitenland dus bellen doe je ook niet zo snel.
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Op de site http://www.aasweb.nl/vcons/ vond ik de volgende gegevens:
Tel: 020 - 684.90.55 Fax: 020 - 686.37.19
Vereniging Consument & Geldzaken : ABC Gebouw
Donker Curtiusstraat 7
1051 JL AMSTERDAM
Ik heb het nog even gecheckt op www.detelefoongids.nl, en daar stond als straatnaam/huisnummer:
Donker Curtiusstraat 7/U119
verder alles hetzelfde.
Tel: 020 - 684.90.55 Fax: 020 - 686.37.19
Vereniging Consument & Geldzaken : ABC Gebouw
Donker Curtiusstraat 7
1051 JL AMSTERDAM
Ik heb het nog even gecheckt op www.detelefoongids.nl, en daar stond als straatnaam/huisnummer:
Donker Curtiusstraat 7/U119
verder alles hetzelfde.
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Even wat zaken gecheckt bij het verenigingsbureau van Consument en Geldzaken, omdat over de rechtsprocedure tegen Spaarbeleg (SprintPlan) blijkbaar misverstanden bestaan.
1) Deze rechtsprocedure is al vorig najaar van start gegaan en loopt voor de rechtbank in Utrecht
2) Deze rechtsprocedure wordt momenteel gevoerd voor bijna 7.000 aangesloten gedupeerden
3) Informatie over aanmelding als lid/sprintplangedupeerde kan via de website www.sprintplanclaim.nl, en telefonische informatie is ook te verkrijgen via de afdeling juridische ledenservice van de consumentenorganisatie (tel.:070-3819384 ; tijdens kantooruren)
4) na aanmelding als lid kunnen leden met vragen terecht via bovenstaand telefoonnummer enof via het e-mail adres: [email protected]
5) de website www.sprintplanclaim.nl is alleen bedoeld om zij die zich nog niet hebben aangesloten te informeren over de rechtszaak tegen Spaarbeleg en de achtergrond ervan. Via de website (www.sprintplanclaim.nl) worden geen vragen beantwoord. Overigens worden so wie so alleen vragen van leden beantwoord. Dit is overigens standaard beleid bij consumentenorganisaties (ook bij bijvoorbeeld de Consumentenbond); zij zijn immers altijd ledenorganisaties en worden niet gesubsidieerd om hun werk voor niet-leden te doen.
6) Tussentijdse informatie over het verloop van de rechtsprocedure tegen Spaarbeleg wordt gegeven via het leden(kwartaal)blad "Geldzaken"", dat de aangesloten SprintPlan-gedupeerden dus 4 x per jaar ontvangen.
7) De afdeling juridische ledenservice verwacht dat een vonnis in deze rechtszaak pas medio volgend jaar wordt gewezen
Alles duidelijk zo
1) Deze rechtsprocedure is al vorig najaar van start gegaan en loopt voor de rechtbank in Utrecht
2) Deze rechtsprocedure wordt momenteel gevoerd voor bijna 7.000 aangesloten gedupeerden
3) Informatie over aanmelding als lid/sprintplangedupeerde kan via de website www.sprintplanclaim.nl, en telefonische informatie is ook te verkrijgen via de afdeling juridische ledenservice van de consumentenorganisatie (tel.:070-3819384 ; tijdens kantooruren)
4) na aanmelding als lid kunnen leden met vragen terecht via bovenstaand telefoonnummer enof via het e-mail adres: [email protected]
5) de website www.sprintplanclaim.nl is alleen bedoeld om zij die zich nog niet hebben aangesloten te informeren over de rechtszaak tegen Spaarbeleg en de achtergrond ervan. Via de website (www.sprintplanclaim.nl) worden geen vragen beantwoord. Overigens worden so wie so alleen vragen van leden beantwoord. Dit is overigens standaard beleid bij consumentenorganisaties (ook bij bijvoorbeeld de Consumentenbond); zij zijn immers altijd ledenorganisaties en worden niet gesubsidieerd om hun werk voor niet-leden te doen.
6) Tussentijdse informatie over het verloop van de rechtsprocedure tegen Spaarbeleg wordt gegeven via het leden(kwartaal)blad "Geldzaken"", dat de aangesloten SprintPlan-gedupeerden dus 4 x per jaar ontvangen.
7) De afdeling juridische ledenservice verwacht dat een vonnis in deze rechtszaak pas medio volgend jaar wordt gewezen
Alles duidelijk zo
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Hallo Peewee, je weet nogal veel over het Sprintplan? Even een vraag: mijn broer heeft twee Sprintplannen (daarnaast nog een WVD en een Troefplan; wat dat ook moge weze; tel uit je winst dus). Eén Sprintplan loopt tot september a.s., dat zit hij dus uit (alle inleg weg) en die tweede die loopt nog tot halverwege 2006 en die heeft hij verlaagd tot een minimum inleg, met schriftelijke garantie van géén restschuld (had ik hem op gewezen, gelukkig).
Wat ik mij dus nu afvraag: doorbetalen tot halverwege 2006 is wel heel lang zonder hoop op enige winst. De minimale inleg is € 50, dus best veel. Weet jij of er mensen zijn die met die betalingen gestopt zijn? en wat de evt. consequenties zijn? Incasso en dagvaarding? Hij is wel lid geworden van zo'n club, ben even de naam kwijt. Sprintplanclaim of zoiets?
Groeten, Trudy
Wat ik mij dus nu afvraag: doorbetalen tot halverwege 2006 is wel heel lang zonder hoop op enige winst. De minimale inleg is € 50, dus best veel. Weet jij of er mensen zijn die met die betalingen gestopt zijn? en wat de evt. consequenties zijn? Incasso en dagvaarding? Hij is wel lid geworden van zo'n club, ben even de naam kwijt. Sprintplanclaim of zoiets?
Groeten, Trudy
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Trudy,
Om met je laatste opmerking in de laatste zin te beginnen. Sprintplanclaim is niet de naam van een club, maar alleen de naam van een website. Die website is van de Vereniging Consument en Geldzaken, daarvan is je broer dus blijkbaar lid. Die club bestaat overigens al een jaar of tien.
Stoppen met een SprintPlan kan een deelnemer altijd. Alleen onder de huidige omstandigheden past Spaarbeleg dan gewoon de Algemene Voorwaarden van het SprintPlan toe. Misschien kan je broer die eerst eens doorlezen. Bij stoppen krijg je een boeterente van 5% aan je broek. Dit is de formele weg van stoppen. Wanneer hij zo maar stopt met de maandbetaling (dit is dus een rentebetaling, maar dat wist bijna niemand !) dan zal Spaarbeleg zijn SprintPlan liquideren en uit de verkoopopbrengst van zijn aandelen Aegon Garantiefonds de lening aflossen. Aangezien de tussentijdse dagkoers van dit Garantiefonds veelal lager ligt dan de aankoopprijs van die aandelen, zal die verkoop er vermoedelijk toe leiden dat slechts een deel van de lening kan worden afgelost. Het restant zal Spaarbeleg dan vermoedelijk via een incassobureau gaan incasseren en dan komen er bij de restschuld ook nog eens incassokosten.
Snap je het nog een beetje ????. Zo niet, dan bewijst dit dat je je in het vervolg beter verre kunt houden van financiële produkten, want die zitten meestal ingewikkeld in elkaar.
Om met je laatste opmerking in de laatste zin te beginnen. Sprintplanclaim is niet de naam van een club, maar alleen de naam van een website. Die website is van de Vereniging Consument en Geldzaken, daarvan is je broer dus blijkbaar lid. Die club bestaat overigens al een jaar of tien.
Stoppen met een SprintPlan kan een deelnemer altijd. Alleen onder de huidige omstandigheden past Spaarbeleg dan gewoon de Algemene Voorwaarden van het SprintPlan toe. Misschien kan je broer die eerst eens doorlezen. Bij stoppen krijg je een boeterente van 5% aan je broek. Dit is de formele weg van stoppen. Wanneer hij zo maar stopt met de maandbetaling (dit is dus een rentebetaling, maar dat wist bijna niemand !) dan zal Spaarbeleg zijn SprintPlan liquideren en uit de verkoopopbrengst van zijn aandelen Aegon Garantiefonds de lening aflossen. Aangezien de tussentijdse dagkoers van dit Garantiefonds veelal lager ligt dan de aankoopprijs van die aandelen, zal die verkoop er vermoedelijk toe leiden dat slechts een deel van de lening kan worden afgelost. Het restant zal Spaarbeleg dan vermoedelijk via een incassobureau gaan incasseren en dan komen er bij de restschuld ook nog eens incassokosten.
Snap je het nog een beetje ????. Zo niet, dan bewijst dit dat je je in het vervolg beter verre kunt houden van financiële produkten, want die zitten meestal ingewikkeld in elkaar.
Laatst gewijzigd door peewee op 27 jun 2004 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Peewee en Hollander bedankt voor de gegevens van adres etc. Zou wel handig zijn als ze dat ook op de website zetten zodat je weet dat het geen zin heeft om daar vragen te stellen.
Ik weet nu tot wie ik me (als Hollander in buitenland ) kan wenden
Ik weet nu tot wie ik me (als Hollander in buitenland ) kan wenden
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Hallo Peewee,
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat mijn broer moet uitrekenen of het zin heeft te stoppen met de maandelijkse inleg i.v.m. die boete en aangezien hij zijn inleg naar € 50 verlaagd heeft (ik weet niet meer wat zijn oorspronkelijke inleg was, maar wel veel meer; teveel) zal hij wel na verkoop van die aandelen een behoorlijk bedrag moeten ophoesten. Heeft dus weinig zin. Ik vroeg mij eigenlijk af hoe andere gedupeerden van Sprintplan, waarvan het contract nog zo lang doorloopt, het oplossen. Neem aan ook gewoon doorbetalen maar dan met een minimum aan inleg. Zonde, zonde, zonde van al dat weggegooide geld !
Groet, Trudy
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat mijn broer moet uitrekenen of het zin heeft te stoppen met de maandelijkse inleg i.v.m. die boete en aangezien hij zijn inleg naar € 50 verlaagd heeft (ik weet niet meer wat zijn oorspronkelijke inleg was, maar wel veel meer; teveel) zal hij wel na verkoop van die aandelen een behoorlijk bedrag moeten ophoesten. Heeft dus weinig zin. Ik vroeg mij eigenlijk af hoe andere gedupeerden van Sprintplan, waarvan het contract nog zo lang doorloopt, het oplossen. Neem aan ook gewoon doorbetalen maar dan met een minimum aan inleg. Zonde, zonde, zonde van al dat weggegooide geld !
Groet, Trudy
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Maart 2004 heb ik 19,95 betaald om lid te worden van de Vereniging Consument en Geldzaken.
Ik heb sindsdien HELEMAAL NIETS GEHOORD van die lui. Ook email beantwoorden ze niet.
Ik lees op hun site:
Heeft iemand betere ervaringen? Of moeten we binnenkort de koppen bij elkaar steken omdat we allemaal lid zijn van een geldinzamelaarsvereniging.
Ik heb sindsdien HELEMAAL NIETS GEHOORD van die lui. Ook email beantwoorden ze niet.
Ik lees op hun site:
In 2004 heb ik dus helemaal niets gekregen.02-02-2005
Verschijningsdata ledenblad 'Geldzaken' in 2005
Ook in 2005 verschijnt het ledenblad 'Geldzaken' steeds in de laatste week van de maanden
maart
juni
september
en
december.
In 'Geldzaken' leest u steeds het laatste nieuws over de lopende rechtsprocedure tegen Spaarbeleg over het SprintPlan.
Bron: verenigingsbureau Consument & Geldzaken
Heeft iemand betere ervaringen? Of moeten we binnenkort de koppen bij elkaar steken omdat we allemaal lid zijn van een geldinzamelaarsvereniging.
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Ik heb me in juli 2003 aangemeld en het duurde vrij lang voordat ik iets hoorde. Zij gaven aan dat er enorm veel mensen lid waren geworden nav een uitzending van kassa en dat ze achterstand hadden, maar ik stond wel op de lijst! Een maand later kwam de acceptgiro met het blad en nu krijg ik gewoon van de vereniging Consument en Geldzaken eens in de twee maanden hun magazine thuis, waarin de vorderingen staan van de zaak tegen aegon en sprintplan.
Misschien gewoon eens contact opnemen dat je niets gehoord hebt?
Misschien gewoon eens contact opnemen dat je niets gehoord hebt?
Re: Vereniging Consument & Geldzaken
Consument en Geldzaken heeft steeds direct mijn vragen beantwoord. Ik heb veel vertrouwen in ze en ze doen hun best. Ze zullen het waarschijnlijk erg druk hebben gehad met nieuwe leden. En ook al winnen we niets, dan ben ik toch erg blij dat C&G ze het wel moeilijk heeft gemaakt! Ik hoop dat ze daar bij Spaarbeleg toch slapeloze nachten zullen hebben!!!