LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel/niet betalen aanmaningen Spaarbeleg

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Peter S

Wel/niet betalen aanmaningen Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Peter S »

Hallo, ook ik heb veel gelezen op het forum over het Sprintplan. In een van de onderwerpen kwam ik een advies van Ad tegen om aanmaningen van Spaarbeleg niet te betalen. Een incassobureau was niet gerechtigd en "ze" zullen het waarschijnlijk niet zo ver laten komen dat er een rechter aan te pas moet komen. Tja...........wat moeten we doen. Graag advies.
Na 1 jaar niet betalen van de maandelijkse premies van het Sprintplan, kregen we een aanmaning van ongeveer 2000 euro. Wie heeft hier ook ervaring mee of kan ons adviseren.
Mvg
Peter S

Gast

Re: Wel/niet betalen aanmaningen Spaarbeleg

Ongelezen bericht door Gast »

Peter,

Op de eerste plaats moet je mijn bijdrage niet ziet als een advies.

Als je afweegt om wel of niet te betalen is het natuurlijk wel prettig om te weten wat er kan komen, wat o.a. je rechten en plichten zijn en welke bevoegdheden incassobureau's en deurwaarders hebben enz. enz.
Zie www.incassoklacht.nl

Voor relatief kleine bedragen zal men bij Spaarbeleg niet gemakkelijk naar de rechter stappen maar zeker weten doe je dat niet.
Bij betaling ligt dat geld bij Spaarbeleg en ondanks alle procedures moet je toch maar afwachten of je het nog ooit terug ziet.

Succes met je beslissing.

Groet,
Ad

Peter S

Hallo Ad,

Dank je voor je informatie, vooral de site van incassoklacht ziet er interessant uit. Die ga ik eens helemaal doorspitten en eruit halen wat voor mij van belang is. Ik heb nog geen beslissing genomen.............
Mvg
Peter S

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Je kunt ook de rechtsgronden (of een deel ervan) gebruiken die door de Vereniging Consument & Geldzaken worden gebruikt in de (collectieve) rechtsprocedure tegen Spaarbeleg over het SprintPlan. De primaire vordering in die procedure is gestoeld op talloze overtredingen van de Wet op het Consumentenkrediet (geen vergunning, geen opgemaakte akte, geen kredietsom in cijfer en letters in de overeenkomst etc.). Consument & Geldzaken heeft voor de bij haar aangesloten gedupeerden aan de rechter gevraagd de nietigheid uit te spreken over hun SprintPlan-overeenkomsten. Deze argumenten kun je zelf ook gebruiken. Kaats de bal terug en leg het probleem op het bord waar het thuis hoort: bij Spaarbeleg. Zie ook http://www.sprintplanclaim.nl

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Peewee,

Je kunt deze rechtsgronden wel aanvoeren maar die zullen niet erkend worden door Spaarbeleg.

Maar in bv. het geval van Peter S, is te overwegen om in ieder geval te wachten met betalen tot er in de zaak die Consument en Geldzaken heeft aangespannen een uitspraak ligt.

Groet,
Ad

Peter S

Peewee en Ad,
Bedankt voor alle info. Ik ben nog steeds in dubio en samen met mijn dochter (die rechten studeert) alles aan het uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte.............
Groeten
Peter S

Gesloten