LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zilveren kruis aandelen spaarplan?
zilveren kruis aandelen spaarplan?
hoi kan iemand mij meer informatie geven over zilveren kruis aandelen spaarplan ik kan namelijk niks op internet vinden?
Re: zilveren kruis aandelen spaarplan?
Ik heb nog nooit van dit "spaarplan" gehoord. Maar bedenk alsjeblieft een ding: sparen en aandelen gaan niet samen. En ik weet waar ik het over heb. Heb net 14 jaar een Koersplan van Spaarbeleg (Aegon) afgesloten. Daar "spaarden" wij ook voor onze ouwe dag. We hebben uiteindelijk EUR 1000 boven onze inleg terug. Op een doodgewone spaarrekening was dat zeker EUR 4000 geweest. Daarnaast ook nog wat leuke regelingetjes gehad bij Legio Lease (het tegenwoordige Dexia). Dat is nog dramatischer verlopen: al het geld weg. Daar waren we dus ook aan het "sparen". Je begrijpt dat ik ook in dit zoveelste "spaarplan" weinig vertrouwen heb. Maar de tijd zal het leren. Ga er maar vanuit dat al die instellingen maar op een ding uit zijn en dat is zoveel mogelijk geld verdienen over de ruggen van de gewone man die probeert wat te sparen voor.... whatever.
Hoi Andree,
Het Zilveren Kruis Aandelen Spaarplan is in mei 2003 overgedragen aan Centraal Beheer Achmea.
Ook daar heet het nog steeds Aandelen Spaarplan.
Fractiewaarden zijn te vinden op
http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=TKD0011
Ik zit er nog in, dus als je nog iets wilt weten....
Het Zilveren Kruis Aandelen Spaarplan is in mei 2003 overgedragen aan Centraal Beheer Achmea.
Ook daar heet het nog steeds Aandelen Spaarplan.
Fractiewaarden zijn te vinden op
http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=TKD0011
Andree,
De verhalen die je op dit forum over het Koersplan leest (van Spaarbeleg) gelden grosso modo ook voor het Achmea/Zilveren Kruis AandelenPlan. Het is een beleggingsverzekering. Zoals het woord al zegt, een combinatie van een (vrij onzinnige) overlijdensrisicoverzekering en een belegging in aandelen. Door die verzekering worden allerlei hoge kosten van de maandpremie afgehouden, het restant wordt belegd (voor jouw risico !). Er zit -naast allerlei nadelen- wel een fiscaal voordeel aan dit product. Tijdens de looptijd telt de poliswaarde niet mee voor de Box 3 heffing inkomstenbelasting. Zou je je geld in een spaarrekening of in een bancair beleggingsfonds hebben gestopt, dan zou de waarde wel meetellen in box 3.
De verhalen die je op dit forum over het Koersplan leest (van Spaarbeleg) gelden grosso modo ook voor het Achmea/Zilveren Kruis AandelenPlan. Het is een beleggingsverzekering. Zoals het woord al zegt, een combinatie van een (vrij onzinnige) overlijdensrisicoverzekering en een belegging in aandelen. Door die verzekering worden allerlei hoge kosten van de maandpremie afgehouden, het restant wordt belegd (voor jouw risico !). Er zit -naast allerlei nadelen- wel een fiscaal voordeel aan dit product. Tijdens de looptijd telt de poliswaarde niet mee voor de Box 3 heffing inkomstenbelasting. Zou je je geld in een spaarrekening of in een bancair beleggingsfonds hebben gestopt, dan zou de waarde wel meetellen in box 3.
Kerstje
Hartelijk dank voor de link naar de fractiewaarden pagina; nooit geweten dat die info op het internet te zien is. Typisch ook dat mijn zoekmachine wel dit forum vond, maar niet de betreffende website pagina van CB Achmea.
Inderdaad: weet je iets over het vroegtijdig uitstappen?
Dit "Spaar"plan is bij ons altijd zo'n slapend potje geweest, en toen ik kort geleden eens ging rekenen schrok ik me rot. Ik ben er nu van overtuigd dat iemand spaart, maar dat ik dat pertinent niet ben!
Laat me eens raden, als je de rit niet uitzit en vroegtijdig uitstapt........ raak je nog meer geld kwijt?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Hartelijk dank voor de link naar de fractiewaarden pagina; nooit geweten dat die info op het internet te zien is. Typisch ook dat mijn zoekmachine wel dit forum vond, maar niet de betreffende website pagina van CB Achmea.
Inderdaad: weet je iets over het vroegtijdig uitstappen?
Dit "Spaar"plan is bij ons altijd zo'n slapend potje geweest, en toen ik kort geleden eens ging rekenen schrok ik me rot. Ik ben er nu van overtuigd dat iemand spaart, maar dat ik dat pertinent niet ben!
Laat me eens raden, als je de rit niet uitzit en vroegtijdig uitstapt........ raak je nog meer geld kwijt?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Hallo Peter06,
In het foldertje van destijds staat het volgende;
Ik hoop dat je er wat aan hebt, heb je nog meer vragen stel ze gerust.
Groet, Kerstje
In het foldertje van destijds staat het volgende;
Tussentijdse be-eindiging
U kunt uw polis ook tussentijds be-eindigen. Indien U hiertoe besluit wordt 95% van de waarde van uw polis uitgekeerd. Dit kan echter fiscale consequenties hebben. Ook in die situatie voorzien wij U gaarne van een goed advies.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, heb je nog meer vragen stel ze gerust.
Groet, Kerstje
-
Heeft er iemand tips over het aandelen spaarplan van centraalbeheer/achmea want er gaan volgens mij van de inleg 20% kosten vanaf, dan moet er wel erg veel rendement worden gemaakt wil je er nog een beetje winst mee halen ik moet nog 3 jaar, wat zal ik doen.
groeten andré
groeten andré
Andre
Ik zou om te beginnen de afkoopsom opvragen bij Centraal Beheer/Achmea. Die zal vermoedelijk tegenvallen.
Daarna kun je altijd nog beslissen wat te doen. Voor een schadeclaim kun je je aansluiten bij www.woekerpolisclaim.nl
Ik zou om te beginnen de afkoopsom opvragen bij Centraal Beheer/Achmea. Die zal vermoedelijk tegenvallen.
Daarna kun je altijd nog beslissen wat te doen. Voor een schadeclaim kun je je aansluiten bij www.woekerpolisclaim.nl
hallo
even een vraagje ik heb een aandelen spaarplan bij centraalbeheer achmea
afgesloten in 1998 en eindigt in 2018
betaal 22.68 euro in de maand ik heb de afkoop bedrag opgevraagd is nu 2504.64 euro.zal het verstandig zijn hem nu af te kopen
verder staat er bij rentebestandsdeel 0,oo euro
wie kan mij hierbij helpen moet ik hem afkopen
even een vraagje ik heb een aandelen spaarplan bij centraalbeheer achmea
afgesloten in 1998 en eindigt in 2018
betaal 22.68 euro in de maand ik heb de afkoop bedrag opgevraagd is nu 2504.64 euro.zal het verstandig zijn hem nu af te kopen
verder staat er bij rentebestandsdeel 0,oo euro
wie kan mij hierbij helpen moet ik hem afkopen