LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersoon aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
judithvdl
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2005 20:00

Tussenpersoon aandelenlease

Ongelezen bericht door judithvdl »

Ik heb ooit via het LIC/LAC te Zeist een Vliegwiel aandelenleaseovereenkomst gesloten. Het zou zoveel opleveren. Toen ik echter in de problemen kwam met het maandelijks betalen van de termijnen, die niet meer aftrekbaar van de belasting waren, heeft het LIC/LAC mij zodanig geadviseerd dat ik een deurwaarder op de stoep kreeg. :x Daarna deden zij niets meer. :evil:
Onlangs heb ik ze opnieuw verzocht nij te helpen, mede gezien de ontwikkelingen in Dexia. Daar krijg ik dus in het geheel geen reaktie op.
Wel PROVISIE incasseren en dan niets doen :!: :!: :!:
Wie heeft ervaring met dit bureau? Hoe krijg je deze mensen zo ver dat ze ook werkelijk iets aan bemiddeling en voor hun provisie doen :?: :?: :?: :?:

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Tussenpersoon aandelenlease

Ongelezen bericht door ad »

Het is diep triest dat de tussenpersonen welke zich (onafhankelijke) adviseurs durfden te noemen, wegkomen.
De grootste schurken zaten in het rovershol Spaar Select.
De banken wisten natuurlijk precies hoe ze dit moesten aanpakken.

Mooie folder.
Geen beleggingsproduct, nee Spaarplan
Geen rente, nee inleg.
Geen geleend bedrag, nee voorgeschoten bedrag.
Enz.

Omdat er door de banken goed wordt verdiend aan de aandelenleaseproducten werd de tussenpersoon een dikke provisie in het vooruit zicht gesteld en daarin deelde op zijn beurt de adviseur. Deze werd getraind hoe de producten aan de man te brengen. Let wel: getraind.
De adviseurs van Spaar Select kregen een maand lang elke dag training: Vertouwen uitstralen en zorgen dat de argeloze burger zo snel mogelijk tekent.
Blijkbaar werkte dit, dus de adviseur dacht verder ook alleen maar aan zijn provisie.
Spaar Select is wel een keer veroordeeld en heeft ook een boete gekregen van de AFM maar is ondertussen ontmanteld. Is opgegaan in MarQ.
Dus daar valt ook niks meer te halen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Tussenpersoon aandelenlease

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Judith,

Het beste kun je Aegon zelf aansprakelijk stellen voor dit wanproduct.
Emotioneel zie je natuurlijk liever dat de tussenpersoon bestraft wordt en jou moet vergoeden, maar juridisch is het beter om de bank verantwoordelijk te stellen en daarnaast kun je ook de tussenpersoon aansprakelijk stellen.
Een goede advocaat is belangrijk om dit goed juridisch te onderbouwen en een goed resultaat te kunnen krijgen.
Kijk op www.platformaandelenlease.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en kosten van procederen.
Heb je vragen, mail naar [email protected]

Er zijn gelukkig voldoende betaalbare mogelijkheden om je recht te halen.

Groeten,
Piet

Gesloten