LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bart smit niet klantvriendelijk

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
jeduifje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:23

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jeduifje »

"
Logisch dat het kind niet naar de WC mocht, DE WC staat in het kantoor en daar zijn privezaken, door diefstal en inbraak wordt dit met de dag niet meer toegelaten???? NIEMAND is te vertrouwen zelfs een kind van 4 niet DAT misschien wel door ouders op onderzoek wordT gestuurd
[

Smitje is zeker afgeleid van Bart Smit, werk je nu inderdaad als vakkenvuller bij Bart Smit??? Is je toch al eerder gevraagd in een ander forum? Helaas gaf je er geen antwoord op.:lol: Komt toch niet echt serieus over al die taalfouten. Misschien leuke tip voor Sinterklaas? Verkopen ze toch ook bij Bartje Smit, dvd's met speloefeningen. Erg leerzaam. Ik word, jij wordt, hij/zij/het/u wordt, wij/jullie/zij worden... maar: Pas op: het is: word jij! Dus het kind wordt (3e persoon enkelvoud) op onderzoek "gestuurd"!.
Ik geef toe, mijn kind is levensgevaarlijk, is een geroutineerde wildplasser aan het worden. Heeft al 1 keer een plasje tegen een boom gedaan in het bos. Nu dat stelen nog... Verkopen ze daar ook dvd's voor bij Bartje? Wel grappig zo'n w.c. in het kantoor. Een peepshow is er denk ik dan niets bij... :lol:

.
En wees blij dat je op die kortingsavond mocht komen die is eigenlijk alleen bedoeld voor familie en vrienden
Nee, dat was absoluut!!! niet het geval. Iedereen!!! mocht komen. Er was zelfs een wedstrijd, het filiaal dat de hoogste omzet had, won een gratis avondje uit. Dit is mij door het personeel verteld. Er is zelfs reclame voor gemaakt op het schoolplein door het personeel.
Wees dankbaar dat je naar die avond mocht komen en dat je kados waren ingepakt !
Kopen via internet is misschien (andere forum) inderdaad een veel betere optie.Heb het al geprobeerd, super relaxed, een echte aanrader! Veel minder arbeidsintensief, lagere personeelskosten, geweldig, want goedkoper voor beide partijenl. Dan kunnen al die winkeliers en al dat winkelpersoneel! (veel door jullie gereageerd op dit forum, overigens wel gezellig hoor) opgelucht ademhalen. Blijven de ondankbare consumentenhonden lekker thuis, maar bestellen relaxed via internet en pakken vervolgens de cadeautjes zelf mooi in. Dan kan het inmiddels overtollig geworden personeel zijn boeltje pakken omdat al die rotconsumenten niet meer in de winkel komen en kan de winkelier vervroegd van zijn dan wel erg magere zelf gespaarde pensioen genieten en zich afvragen hoe dit toch zo ver kon komen...

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door smitje »

ik lach me kapot om jouw weet je dat ''jeduifje'' ?
Typisch zo geval die alleen maar kan zeuren en altijd wat te klagen heeft.
GET A LIFE !

jeduifje
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2005 16:23

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door jeduifje »

:lol: :lol: :lol:

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dan kunnen al die winkeliers en al dat winkelpersoneel! (veel door jullie gereageerd op dit forum, overigens wel gezellig hoor) opgelucht ademhalen. Blijven de ondankbare consumentenhonden lekker thuis, maar bestellen relaxed via internet en pakken vervolgens de cadeautjes zelf mooi in. Dan kan het inmiddels overtollig geworden personeel zijn boeltje pakken omdat al die rotconsumenten niet meer in de winkel komen en kan de winkelier vervroegd van zijn dan wel erg magere zelf gespaarde pensioen genieten en zich afvragen hoe dit toch zo ver kon komen...
Kan er iemand een dokter bellen?!?!
Ik kom niet meer bij van het lachen!

Wat een onzin zeg!

Jij hebt er in ieder geval geen moer van begrepen!

En de missie van de consumentenbond is geslaagd!

De missie was om de consument tegen de winkelier op te zetten.

En dat is gelukt!

JIPPIE!!! :lol:

We gaan feestvieren!!!!!

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door gabi »

Inderdaad een zeer domme reactie. Maar ach, zulke klanten kunnen we missen als kiespijn. Gelukkig hebben we ook klanten waarvoor het leuk is om extra je best te doen, en ook van wederzijds respect gehoord hebben. Maar ja, er blijven altijd mensen met die visie rondlopen dat je de grond waarop ze lopen moet kussen enkel en alleen omdat ze wat bij je komen kopen. Want tja, je bent toch maar winkelpersoneel???

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb hier ook als eens gehoord dat een ondernemer moet accepteren dat hij als vuil behandeld wordt, omdat dat het risico is van het ondernemersschap.

Voor mij is mijn bedrijf niet alleen mijn bron van inkomsten, maar ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt.

Dat betekent dus dat een hele vervelende klant bij mij snel klaar is.

Als ik werk heb ik niet het gevoel dat ik aan het werk ben, maar dat ik met mijn hobby bezig ben.

Dat betekent dus ook dat ik me voor het vak mezelf helemaal laat gaan.

Ik zeg ook wel eens: als het je hobby niet is dan redt je het niet in dit vak.
En dat is zo waar als maar wezen kan.
Gelukkig hebben we ook klanten waarvoor het leuk is om extra je best te doen, en ook van wederzijds respect gehoord hebben.

Als een klant respect toont dan beloon ik dat ook.
Je kunt ook zeggen dat een klant die zich behoorlijk respectloos gedraagd dat die beperkt wordt.
Of dat een klant die respect toont trek ik voor.

Het a-sociaal en respectloos gedrag tolereer ik niet en ik accepteer dat ook niet van een klant. Doet hij dit wel, dan mag hij mooi naar een ander gaan. Deze categorie mensen help ik niet.

Dan maar onproffesioneel gedrag, maar ik geef wel een signaal naar de rotte appels:
Met mij moet je niet sollen.

chanta
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 13:28

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door chanta »

met enige verbazing heb ik de discussie gelezen. volgens mij gaat het hier om de klantvriendelijkheid van bart smit.

ik ben het met jeduifje eens dat bart smit niet echt klantvriendelijk is. ook ik had laatst een nare ervaring bij ze. ik was (samen met familie die over was uit canada) naar bart smit gegaan om een cadeau te kopen voor mijn nichtje in canada. ik had het artikel de week daarvoor gezien. nu zag ik het niet liggen. ik vroeg het meisje achter de toonbank (dit duurde behoorlijk lang, ze had het met een collega over het afgelopen weekend en wat ze allemaal voor leuks had gedaan) of dit artikel nog voorradig was. nee, werd me een beetje geirriteerd gezegd, als het niet in de winkel staat is het op. na aandringen van mij ging ze al zuchtend en kauwgomkauwend naar achter om even later toch met het artikel terug te komen. op mijn vraag of ze het kon inpakken, werd er weer gezuchd maar het werd ingepakt (althans wat daarvoor door ging). geen lach was er te zien. het was duidelijk dat ze niet blij was met deze moeilijke klanten. mijn familie was verbijsterd, helaas schijnt nederland bij buitenlanders berucht te zijn voor zijn vaak ongeinteresseerde winkelafhandeling.
ook in mijn omgeving zijn de geluiden verre van positief te noemen.
veel mensen klagen over bart smit. de collectie wordt slechter etc.
maar zoals altijd, er zijn uiteraard fijne en nare winkels, dus zwart-wit is het niet.

ik vind het niet zuiver als de 3 mensen in het forum ikbenik (de hobbywinkel eigenaar?) en gabi en smitje die werken voor blokker holding iemand echt onderuit proberen te halen. het klinkt een beetje als het schoonvegen van een straatje. een blokker holding straatje en winkeleigenaar straatje. consumentenrecht is ook in het belang van welwillende winkeliers en in het belang van normale consumenten. in een andere stukje over bart smit klaagde een vrouw ook over bart smit , maar die schijnt erg boos te zijn geworden. natuurlijk reageer je daar niet blij op als winkelier, maar deze jeduifje stelt dat ze dat niet is geweest.dus waarom er meteen vanuit gaan dat zij dat wel is geweest? ook ik was dat niet, ook al was het pakje zo slecht ingepakt dat ik het thuis over heb gedaan. de prijs van pakpapier word verrekend met de verkoopprijs en het inpakken ook dus het is geen gunst. bij de makro weet ik dat ik dit niet kan verwachten, maar dat is dan ook weer veel goedkoper.

over dat chippen. ik chip veel en graag, mijn portemonnee is lichter, het is sneller dan pinnen, handig bij parkeerautomaten en ook veiliger voor winkels. Hoe minder contant geld er in de kassa zit, hoe veiliger het is. bovendien het tellen van het geld en het wegbrengen ervan (lijkt me gevaarlijk met veel geld) of een waardetransport bedrijf kosten ook geld.

een forum is volgens mij bedoeld om je mening te geven. maar een mening geven doe je toch wel een beetje genuanceerd. en met het risico dat ik nu smitje, ikbenik en gabi over me heen krijg. ik vind dus ook dat bart smit niet klantvriendelijk is. en als ik iets in een winkel koop en daar mijn zelfverdiende geld uitgeef dan wil ik graag beleefd worden behandeld!

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

over dat chippen. ik chip veel en graag, mijn portemonnee is lichter, het is sneller dan pinnen, handig bij parkeerautomaten en ook veiliger voor winkels. Hoe minder contant geld er in de kassa zit, hoe veiliger het is. bovendien het tellen van het geld en het wegbrengen ervan (lijkt me gevaarlijk met veel geld) of een waardetransport bedrijf kosten ook geld.
Over het chippen en pinnen kan ik kort zijn:
De apparatuur en de kosten hiervan zijn mij te hoog.
ik vind het niet zuiver als de 3 mensen in het forum ikbenik (de hobbywinkel eigenaar?) en gabi en smitje die werken voor blokker holding iemand echt onderuit proberen te halen. het klinkt een beetje als het schoonvegen van een straatje. een blokker holding straatje en winkeleigenaar straatje. consumentenrecht is ook in het belang van welwillende winkeliers en in het belang van normale consumenten.

Mijn boodschap is:
Als er een probleem is, ga dan niet gelijk de winkelier de huid vol schelden (sommige mensen vinden dat wel normaal en vinden dat zij daar recht op hebben) maar blijf rustig en normaal.
Dan krijg je meestal meer geregeld dan je gelijk gaat flippen.

Een winkelier accepteerd dit soort gedrag niet, net zoals je als consument zo'n gedrag ook niet van de winkelier hoeft te accepteren.

en als ik iets in een winkel koop en daar mijn zelfverdiende geld uitgeef dan wil ik graag beleefd worden behandeld!

Zowel de winkelier als de consument willen zo behandeld worden.

ik vind het niet zuiver als de 3 mensen in het forum ikbenik (de hobbywinkel eigenaar?) en gabi en smitje die werken voor blokker holding iemand echt onderuit proberen te halen. het klinkt een beetje als het schoonvegen van een straatje. een blokker holding straatje en winkeleigenaar straatje. consumentenrecht is ook in het belang van welwillende winkeliers en in het belang van normale consumenten.
Het ging hierover:
Wat bleek, je kunt bij bart smit (althans bij de vestiging in mijn woonplaats) niet chippen! Aangezien er bij de ABN om de hoek een storing was van de gewone pinautomaat, had ik net het geld op de chip gezet ,er niet van uitgaande dat ik niet kon chippen. Er stond immers nergens!!! aangegeven dat dit niet kon.


Het punt is als je ergens kunt chippen of pinnen, dan wordt dat aangegeven middels een bordje of stickers.
Staat er nergens aangegeven dat je kunt chippen of pinnen dan kan dat iet.

Het is de gewoonte om aan te geven wat wel kan en niet wat niet kan.

Bij een beschrijving van een product wordt ook altijd aangegeven wat het product wel kan en niet wat het niet kan.
Ik was behoorlijk pissig, maar bleef beleefd. Toen ik vroeg of ik, als ik zo terug zou komen, dan weer in de rij moest staan, werd dit bevestigd! Het was nota bene al ingepakt! Ergo, ik naar huis naar de kinderen en mijn man later na afloop van zijn werk gevraagd langs te gaan.Die heeft opnieuw meer dan een half uur!!!!! in de rij gestaan. Totaal absurde situatie.
Als het druk is dan is het niet anders.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door gabi »

Ook al werk ik voor de Blokker-holding. Toch zijn Interoys en Bart Smit 2 aparte bedrijven met ieder hun eigen regels. Het is dus zeker niet zo dat ik mijn eigen straatje schoonveeg. Bij ons staat klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel en wanneer iemand ons van het hoofdkantoor betrap op het niet goed helpen en adviseren van een klant, krijgen we dat onherroepelijk te horen. De zogenaamde mystery-shoppers schrijven daar rapporten over. En dat is maar goed ook, want dat houd je scherp. Ook mogen wij een klant niet wijzend naar een artikel sturen maar moeten wij meelopen. Nu is dit niet altijd mogelijk, maar je probeert het wel. Desondanks zullen er mensen zijn die ook een vervelende ervaring bijj Intertoys hebben, dat hou je denk ik niet helemaal tegen. Ik vond alleen dat het een beetje uit zijn verband getrokken was, vandaar mijn reactie...

Sergio2
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 aug 2005 11:07

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door Sergio2 »

Hmm, ik zie op dit forum al 3 topics staan over bart smit :!:

smitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:17

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door smitje »

Als ik vele reacties lees worden alle filialen van Bart Smit over één kam gescheerd.
BART SMIT NIET KLANTVRIENDELIJK is de titel van dit topic maak er dan van BART SMIT (plaats) NIET KLANTVRIENDLIJK of nog beter BART SMIT (plaats) NIET KLANTVRIENDELIJK..? (VRAAGTEKEN)
Nu klinkt het als een FEIT en toch is het een mening.
Ik zeg eerlijk dat ik van sommige klanten moet kotsen maar die zijn op 1 hand te tellen de meerderheid van de klanten zijn aardig en beleefd en die help ik dan met veel plezier en zorg dat die ook met een goed gevoel terug naar huis gaan en in het vervolg weer terug komen.
En nog steeds vind ik dat het verhaal dat je niet kan chippen bij Bart niks met met klantvriendelijkheid te maken heeft.

ikbenik

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zeg eerlijk dat ik van sommige klanten moet kotsen maar die zijn op 1 hand te tellen de meerderheid van de klanten zijn aardig en beleefd en die help ik dan met veel plezier en zorg dat die ook met een goed gevoel terug naar huis gaan en in het vervolg weer terug komen.
En nog steeds vind ik dat het verhaal dat je niet kan chippen bij Bart niks met met klantvriendelijkheid te maken heeft.
Ik sluit me hierbij helemaal bij aan.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: bart smit niet klantvriendelijk

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

Daar komt er ook nog eens bij dat... 1 bepaalde kassamedewerker niet klantvriendelijk is, dat meteen wordt vergelijkt dat het HELE bedrijf waar rond de 1000 mensen (ik ken niet precies de cijfers) niet klantvriendelijk is...
Ik vind dat generaiseren

MvG _-MdJ-_ die ook een verkoper is...

Gesloten