LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] game's goedkoop?

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
sebas (gamer)
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2006 11:54

game's goedkoop?

Ongelezen bericht door sebas (gamer) »

hoi ik ben sebas 14 jaar en een nogal game verslaaft
ik kijk graag naar julie programma en ik vind het leuk als julie die gasten stil krijgen :twisted:
marjah, mijn punt is

zijn games nou goedkoop of te duur?
alsje naa gaat watje voor een game moet doen?
en watje voor een film moet doen?
er zijn wel dvd's van 40 euro..
er zijn ook games van 40euro.. (sims B.V.)
zijn games dan goedkoop?
want je moet veel meer werk doen aan een game dan een film..
ik weet het niet meer hoor? :(

marjah ik ga weer lekker verder gamen :D
ga zo door idereen :D

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hoi Sebas!

een algemene uitspraak kan ik er niet over doen maar games vind ik over het algemeen aan de dure kant. Maar met een beetje slim kopen moet je toch een eind kunnen kopen met een niet al te hoog budget, je moet dan alleen niet het 'nieuwste van het nieuwste' willen. Als je ziet dat een game bij de introductie vaak rond de € 40 - € 50 kost dan is dat een hoop geld. (er zitten natuurlijk wel de onwikkelkosten in en de rechten enzo). Maar als je ziet dat diezelfde game vaak na een aantal maanden of een half jaar nog maar de helft van die prijs kost of nog minder dan verdienen ze flink op een nieuwe game. Even wachten vaak is dus het devies. Ook tweedehands via bijv. marktplaats of bij de Free Record Shop (pre used games) zijn de games vaak goed te betalen.

Moraal van dit verhaal? Gewoon de volle mep ervoor betalen als een game net is uitgekomen is niet verstandig! :D :D (heb het ook wel eens gedaan hoor, als je er eentje echt graag wilt hebben :wink: )

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Die prijzen, daar is echt wel goed over nagedacht. Ze moeten ontwikkelkosten eruit halen, en dat is niet goedkoop. Maar als het te duur is, verkoop je niks meer... Dat is marktwerking, op een gegeven moment ontstaat een prijspeil dat voor iedereen acceptabel is. En natuurlijk, toen ik 14 was was het ook een hoop geld. Ik kocht in die tijd Nintendo NES games voor 149 gulden.

Verder vind ik dat je een game niet kan vergelijken met een film. Hoeveel het kost maakt daarbij niet zoveel uit (je hebt peperdure games en B-films, maar omgekeerd heb je ook kutspellen en hollywood kaskrakers). Het gaat erom dat je aan een game 100x zoveel plezier beleeft dan aan een film: een film duurt 2 uur en daarna kijk je hem een hele tijd niet meer. Veel (online) games, daar ben je dagen zoet mee. En als je er goed in wordt soms jaren.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Games zijn in nederland standaard te duur kun je niets aan doen maar als je bv battlefield 2 in engeland koopt (ik heb hem zelf gehaald in dit geval maar scheeld niet veel met opsturen via de post) dan ben je vaak 20 euro tot vaak de helft goedkoper uit als in de winkel hier in nl.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Hoi Sebas,

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar zou je niet liever wat meer tijd aan je huiswerk besteden ? Dan zien je berichtjes er misschien wat beter uit, en doen de vele spelfouten niet zo'n pijn aan mijn ogen !

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ja meester... :lol: :lol: :roll: :roll: wat een opmerking.....

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Dragoon »

Quote
Hoi Sebas,

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar zou je niet liever wat meer tijd aan je huiswerk besteden ? Dan zien je berichtjes er misschien wat beter uit, en doen de vele spelfouten niet zo'n pijn aan mijn ogen !

------------------------------

Serieus wat ben jij irritant zeg..!
Wat is dat nou weer voor opmerking
Laat die jongen lekker, die wil ook gewoon zn vraag kunnen stellen..!

En Sebas om maar even op je vraag terug te komen 8)
Ik ben ook gamer en vind de games ook aan de dure kant kijk maar eens naar de prijzen van Xbox 360 games niet normaal.
Maar ja als je echt een game graag wilt hebben als hij uitkomt, wat ik overigens ook altijd heb 8)
Dan mag je idd je portomoneetje open trekken

Voor de rest

Game On

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door puttputt »

sebas, Kijk eens op marktplaats.nl

Misschien kun je daar goedkoop Games overnemen.
Ik verkoop die van mijn kinderen daar ook.
Waar ze niks meer mee doen verkoop ik, en daar kooop ik via marktplaats weer andere voor.

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Beste Sebas,

Games zijn in het algemeen niet te duur, er is indd wel nagedacht over de ontwikkelings kosten enzo, en marketings kosten, dus dat zit wel goed.

Wel is het zo dat men hier in nederland de games te duur maakt.

Als je kijkt naar vroeger, dus voor de euro, was een game standaard 100 gulden, behalve als je naar een lamo winkel ging als bvb dixons, die probeerden altijd een extra graantje mee te pikken en die vroegen er dan 110 120 euro voor. Tegenwoordig zijn alle games 49.99 euries, en sommige 59 euries en zelfs games die 79 euries zijn, dit zijn meestal speciale collectors edities, maar dan nog is het wel heel erg prijzig.

Als je de prijzen omrekend, dan zou 44,95 de prijs moeten zijn van de games, want dat is omgerekend precies 100 gulden. Nou jah, en dat vind je dus bijna nergens.

Zoals eerder werd genoemd zou je op marktplaats kunnen kijken voor games, het nadeel is dat marktplaats onbetrouwbaar is, en dat de games daar BIJNA altijd 2e hands zijn.

Wat je beter zou kunnen doen is naar bvb de volgende sites gaan om daar eens te kijken naar een game die je wilt hebben.

www.gamepartyshop.nl deze is ALTIJD goedkoper als in de winkel
www.nedgame.net
www.play.com deze webwinkel is een engelse webwinkel, maar deze winkel verkoopt zijn games zo goedkoop inclusief verzendkosten dat het ZEER zeker de moeite waard is. Waar een game hier 49 euries kost heb ik daar al heel vaak de zelfde game voor 32 euro kunnen kopen en dat dus inclusief verzend kosten.


Nou ik hoop dat dit je een beetje helpt. Zelf ben ik een hardcore diehard, zeer ervaren gamer van 27 jaar oud die al sinds zijn 4e jaar aan het gamen is geslagen, ben getrouwd, heb 2 autos, eigen appartement, vette baan (systeem beheerder) dus dude, de line van die gast van, " kan je niet beter je huis werk maken" moet je met een korrel zout nemen, zeker, doe je huis werk, en je spul van school, douw daar veel tijd in, maarrrr vergeet vooral niet te gamen, dat verbreed je wereld, je ervaringen, geeft je een snellere reactie, en laat je verbeeldings vermogen tot leven komen.

Geniet er van zou ik zeggen

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Dragoon »

Amen to that 8)

jvalks
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2003 21:01

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door jvalks »

Ik kan je maar een tip geven, wil je een spel kopen kijk dan op http://www.budgetgaming.nl waar het spel het goedkoopste te krijgen is...

Succes!!

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Atmoz »

Ja meester... wat een opmerking.....
Serieus wat ben jij irritant zeg..!
Wat is dat nou weer voor opmerking
Laat die jongen lekker, die wil ook gewoon zn vraag kunnen stellen..!
Hij heeft toch wel een beetje gelijk. Het ziet er niet echt netjes uit allemaal. Niet eens geprobeerd om het goed te doen. Geen leestekens, geen hoofdletters etc. Ik maak ook (veel) spelfouten met d/t enzo, maar ik probeer het wel altijd de opbouw netjes te houden. Op een forum moet je je gedragen en aanpassen, net zoals je dat in het openbaar ook doet. Daar hoort dus ook bij dat je netjes typt :wink:

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door Atmoz »

Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je niet moet gamen. Dat moet je namelijk zoals iemand hier eerder al aangaf zeker doen. Ben zelf ook al jaren diehard gamer. En dat kan heel ver gaan kan ik je vertellen 8) M'n hele appartement is ingericht naar het gamen. Dus over gamen kan ik zeker meepraten. Ook school kun je netjes halen ondanks dat je veel gamed. Zie die meneer hierboven (DrDeathhand) die ook veel games speelt en zijn school gewoon haalt. Datzelfde geld voor mij. Je moet alleen zorgen dat je de school voor laat gaan :wink:

jiping

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door jiping »

doe je huis werk, en je spul van school, douw daar veel tijd in, maarrrr vergeet vooral niet te gamen, dat verbreed je wereld, je
Bovendien zijn er tegenwoordig mensen die een volledig inkomen hebben met gamen en kun je proffesional gamer worden.
Althans dat zag ik in een documentaire.

En over schrijfvouten die zijn allen belangrijk bij een toets,opstel of een sollicitatiebrief vind ik, met dubbel dt haakje sluiten umlaut 8)

jiping

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door jiping »

Zelf game ik helemaal niet, maar zou het wel leuk vinden.
Alleen nog geen game die bij mij past gevonden.

Ik hou niet van dingen die op snelheid en actie aankomen.

De laatste game die ik leuk vond was die op de MSX waarbij je gewoon tekst moest intypen om verder te komen en PONG!! :shock:

SABBIE!!!!
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 22:21

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door SABBIE!!!! »

die soort spellen zijn saai!





JE MOET FIFA @))& KOPEN DIE IS ECHT LEUK!!! :P

jiping

Re: game's goedkoop?

Ongelezen bericht door jiping »

zoals gezegd hou ik van saaie spellen :D
Ik hou niet van dingen die op snelheid en actie aankomen.
Verder heb ik een hekel aan voetbal :shock: dus ik denk niet dat fifa wat voor mij is.
Toch bedankt vor de tip! :wink:

Gesloten