Beste Sebas,
Games zijn in het algemeen niet te duur, er is indd wel nagedacht over de ontwikkelings kosten enzo, en marketings kosten, dus dat zit wel goed.
Wel is het zo dat men hier in nederland de games te duur maakt.
Als je kijkt naar vroeger, dus voor de euro, was een game standaard 100 gulden, behalve als je naar een lamo winkel ging als bvb dixons, die probeerden altijd een extra graantje mee te pikken en die vroegen er dan 110 120 euro voor. Tegenwoordig zijn alle games 49.99 euries, en sommige 59 euries en zelfs games die 79 euries zijn, dit zijn meestal speciale collectors edities, maar dan nog is het wel heel erg prijzig.
Als je de prijzen omrekend, dan zou 44,95 de prijs moeten zijn van de games, want dat is omgerekend precies 100 gulden. Nou jah, en dat vind je dus bijna nergens.
Zoals eerder werd genoemd zou je op marktplaats kunnen kijken voor games, het nadeel is dat marktplaats onbetrouwbaar is, en dat de games daar BIJNA altijd 2e hands zijn.
Wat je beter zou kunnen doen is naar bvb de volgende sites gaan om daar eens te kijken naar een game die je wilt hebben.
www.gamepartyshop.nl deze is ALTIJD goedkoper als in de winkel
www.nedgame.net
www.play.com deze webwinkel is een engelse webwinkel, maar deze winkel verkoopt zijn games zo goedkoop inclusief verzendkosten dat het ZEER zeker de moeite waard is. Waar een game hier 49 euries kost heb ik daar al heel vaak de zelfde game voor 32 euro kunnen kopen en dat dus inclusief verzend kosten.
Nou ik hoop dat dit je een beetje helpt. Zelf ben ik een hardcore diehard, zeer ervaren gamer van 27 jaar oud die al sinds zijn 4e jaar aan het gamen is geslagen, ben getrouwd, heb 2 autos, eigen appartement, vette baan (systeem beheerder) dus dude, de line van die gast van, " kan je niet beter je huis werk maken" moet je met een korrel zout nemen, zeker, doe je huis werk, en je spul van school, douw daar veel tijd in, maarrrr vergeet vooral niet te gamen, dat verbreed je wereld, je ervaringen, geeft je een snellere reactie, en laat je verbeeldings vermogen tot leven komen.
Geniet er van zou ik zeggen