LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lego van ander merk
lego van ander merk
Beste,
Ik overweeg Lego van een ander merk aan te schaffen en benieuwd naar jullie ervaringen! En dan vooral of het past op Lego ja of nee? En wat de kwaliteit is.
Het merk heet Sluban en is bijvoorbeeld te koop bij playbricks.nl
Ben nieuwsgierig naar jullie reactie
Ik overweeg Lego van een ander merk aan te schaffen en benieuwd naar jullie ervaringen! En dan vooral of het past op Lego ja of nee? En wat de kwaliteit is.
Re: lego van ander merk
Vriendje van mijn neefje had het, en direct vanuit de doos past het meestal wel even op originele legoblokjes, maar al snel vervormen de goedkope blokjes, en passen ze slecht, of klemmen ze niet goed meer. Het is niet zo robuust en vormvast als originele lego. Ook vervagen de kleuren wat sneller in zonlicht. Ik persoonlijk vond en vind het niet fijn bouwen, zeker niet icm originele lego. En mijn neefje van toen 7 merkte het ook meteen.lindavan schreef:Beste,
Zie het zo, what you pay is what you get, het is een Chinese kloon, en dat merk je, zeker na een poosje gebruiken.
Sluit ik mij bij aan. Waar Lego stevig blijft zitten als je iets in elkaar zet, is de verbinding bij nep Lego vaak erg losjes. Iets wat juist kleine kinderen (die nog niet om merken geven) vaak feilloos doorhebben. En daar best gefrustreerd van kunnen raken.
Als je een bepaald model wil hebben dat niet bij de echte Lego verkrijgbaar is, is het een prima alternatief (als je de iets mindere kwaliteit voor lief neemt), maar als het om de standaard blokjes gaat, zou ik toch voor de echte kiezen.
Als je een bepaald model wil hebben dat niet bij de echte Lego verkrijgbaar is, is het een prima alternatief (als je de iets mindere kwaliteit voor lief neemt), maar als het om de standaard blokjes gaat, zou ik toch voor de echte kiezen.
Ik ben al wat ouder en speel nog altijd met lego. Ik ben een groot kind zeg maar. ( > 110.000 blokjes.) Ik heb Sluban een keer geprobeerd en, .... koop het ook maar een keer ! dan begrijp je waarom echte Lego wat duurder is. Bij echte Lego past het zo perfect dat mooie ervan begrijp je pas wanneer je Sluban geprobeerd hebt. Ik verwonder mij er elke dag over hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Helemaal eens met Sjoegel. Ik houdt het kind in mijn ook actief door met Lego te spelen. De echte wel te verstaan, want de neppers zijn in mijn ervaring bagger.
Ik heb "echte" lego van 40 jaar oud en dat is nog steeds goed. Zegt genoeg lijkt me. Lego is niet goedkoop, maar altijd van hoge kwaliteit. En om die kwaliteit te garanderen moet je vaker de matrijs vervangen dan dan als je de toleranties niet zo belangrijk vindt. En die matrijzen zijn duur.
Afgezet tegen het aantal uren speelplezier is echte Lego dan weer helemaal niet zo duur.
Afgezet tegen het aantal uren speelplezier is echte Lego dan weer helemaal niet zo duur.
Beste,
Ik heb gisteren het prinsessenkasteel thuis gekregen besteld
bij www.playbricks.nl en ik moet zeggen het valt positief uit!
Het is net minder fijn dan lego, paste iets minder mooi in elkaar. Stickers ook minder mooi. dus mijn voorkeur blijft uitgaan naar het 'echte' lego. Maar prijskwaliteit verhouding is echt niet slecht. En inderdaad een betaalbaar alternatief, het is geen rotzooi.
bij www.playbricks.nl en ik moet zeggen het valt positief uit!
Het is net minder fijn dan lego, paste iets minder mooi in elkaar. Stickers ook minder mooi. dus mijn voorkeur blijft uitgaan naar het 'echte' lego. Maar prijskwaliteit verhouding is echt niet slecht. En inderdaad een betaalbaar alternatief, het is geen rotzooi.
Ben benieuwd naar je mening over zeg 6 maanden, als er dus een poosje mee gespeeld is.lindavan schreef:Beste,
bij playbricks.nl en ik moet zeggen het valt positief uit!
-
Nou fijn, hopelijk heeft u er heel lang speelplezier van! En bent u niet op de koffie gekomen.
Wij hebben ook nog de lego van toen de kinderen klein waren , nu al zo.n 30 jaar , onverwoestbaar en een fantastisch product.
En als ik in de wachtkamer vd HA zit waar ook een legotafeltje staat moet ik mij, nog steeds , erg beheersen om er niet acuut mee te gaan zitten bouwen
Het is duurder dan de nepperds , zeker , maar een uitvinding for live .
Wij hebben ook nog de lego van toen de kinderen klein waren , nu al zo.n 30 jaar , onverwoestbaar en een fantastisch product.
En als ik in de wachtkamer vd HA zit waar ook een legotafeltje staat moet ik mij, nog steeds , erg beheersen om er niet acuut mee te gaan zitten bouwen
Het is duurder dan de nepperds , zeker , maar een uitvinding for live .
En je wilt waarschijnlijk ook niet weten wat voor chemische troep er misschien wel in dat goedkope spul zit...sjohie schreef: Ben benieuwd naar je mening over zeg 6 maanden, als er dus een poosje mee gespeeld is.
Er zijn in het verleden inderdaad issues geweest met Chinees speelgoed waar te veel weekmakers (ftalaten) in zaten, maar sluban zou deze niet bevatten.Jefdus schreef:En je wilt waarschijnlijk ook niet weten wat voor chemische troep er misschien wel in dat goedkope spul zit...sjohie schreef: Ben benieuwd naar je mening over zeg 6 maanden, als er dus een poosje mee gespeeld is.
-
Van lego ben ik nog geen fijn low budget merk tegengekomen.
Van de duplo hebben we unico (hello kitty, maja de bij) en dat komt goed in de buurt, maar die hebben ook een duplo licentie.
Van de duplo hebben we unico (hello kitty, maja de bij) en dat komt goed in de buurt, maar die hebben ook een duplo licentie.