ik sta zelf in een speelgoedwinkel en ik zie vrijvaak defecte NDSlite's voorbij komen. zaak ligt het aan het verkeerd gebruiken van de ndslite. ik vraag vaak zelf aan de kinderen om het schermpje open te klappen en te laten zien hoe ze op het schermpje tikken. vaak drukken ze het schermpje te ver open zodat deze voorbij zn 'stop' moment komt, ook word er vaak 'geramd' op het scherm. ook zie ik toch vaak kleine beschadigingen aan de hoekjes, dat duid vaak toch op vallen, ook al is het van kleine hoogte. ook zijn vaak de aan knopjes kapot (dit is gewoon een gare constructie met een zielig veertje)
vaak is ook een probleem dat deze hard worden gestoten wanneer deze in tassen zitten (of geklemt, of op een andere manier druk word uitgeoefend op de machine) een goed opberg tasje of koffertje kan uitkomst bieden.
ik heb zelf mijn NDS (al bijna 3)en de NDSlite (al bijna 1,5) in gebruik zonder problemen. mijn oude ds ging altijd mee in de bus en ook onder in de bak van de scooter en dat heeft ie zelfs overleeft (deze zit in een aluminium koffertje)
ook heb ik nooit geen problemen ondervonden bij nintendo nederland met betrekking tot garantie mijn GBA sp was buiten de garantie kapot gegaan en heb zonder extra bij betalen een nieuwe gekregen.
wel ben ik van mening dat de oude ds een stuk beter was van kwaliteit dan de lite versie. ik heb een aantal maanden terug de Nintendo DSi vast gehouden en dit voelt een stuk beter aan als de lite, ook een stuk zwaarder en degelijker afgewerkt. nintendo luisterd blijkbaar wel naar haar klanten
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)