LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nintendo E-Shop
Nintendo E-Shop
Graag wil ik een onderwerp openen over de Nintendo E-Shop waarmee met de Nintendo 3DS spelletjes online kan worden aangeschaft. Ik ben namelijk zelf tot de ontdekking gekomen dat het aanschaffen van spelletjes via deze E-Shop vele nadelen heeft t.o.v. een spel kopen in de winkel. Waar ik zelf al snel tegenaan liep was het licentie beleid van Nintendo.
Ik had eerst voor mijn zoontje een Nintendo 3DS gekocht voor zijn verjaardag, en vervolgens heb ik toen via de E-Shop Nintendo Mario Kart 7 gekocht. Daarna werdt mijn dochter jarig en deze kreeg voor haar verjaardag ook een Nintendo 3DS. Nu blijkt dat je deze Nintendo's wel kan registreren onder dezelfde naam maar dat je de gekochte software via de E-Shop niet onderling kan gebruiken. Je moet dus voor elke Nintendo 3DS in huis het spel opnieuw kopen. We hebben ook meerdere Sony PSP's in huis en hier kan je de gekochte software via de online shop wel gezamelijk gebruiken. Als ik Mario Kart 7 in de winkel had gekocht dan hadden mijn kinderen onderling het kaartje met elkaar kunnen uitwisselen.
Het blijkt dus dat het spel aan het serie nummer van de Nintendo 3DS wordt gekoppeld. Heb je dus vele spellen gekocht via de E-Shop van Nintendo, en gaat je Nintendo 3DS onherstelbaar kapot, dan ben je dus al je aangeschafte spellen kwijt. Dit kan al snel in de honderde euro's lopen. Dit kan ook al gebeuren als je perongeluk je account op je Nintendo 3DS verwijdert (is zeer makkelijk te doen). Dan ben je dus ook al je aangeschafte spellen kwijt. Een spel in de E-Shop is soms nog veel duurder dan je deze in de winkel kan kopen. Ik raad daarom ook mensen aan om geen spellen via deze E-Shop te kopen maar gewoon in de winkel. Ik wil graag weten of er meerdere mensen zijn met deze ervaring.
Ik had eerst voor mijn zoontje een Nintendo 3DS gekocht voor zijn verjaardag, en vervolgens heb ik toen via de E-Shop Nintendo Mario Kart 7 gekocht. Daarna werdt mijn dochter jarig en deze kreeg voor haar verjaardag ook een Nintendo 3DS. Nu blijkt dat je deze Nintendo's wel kan registreren onder dezelfde naam maar dat je de gekochte software via de E-Shop niet onderling kan gebruiken. Je moet dus voor elke Nintendo 3DS in huis het spel opnieuw kopen. We hebben ook meerdere Sony PSP's in huis en hier kan je de gekochte software via de online shop wel gezamelijk gebruiken. Als ik Mario Kart 7 in de winkel had gekocht dan hadden mijn kinderen onderling het kaartje met elkaar kunnen uitwisselen.
Het blijkt dus dat het spel aan het serie nummer van de Nintendo 3DS wordt gekoppeld. Heb je dus vele spellen gekocht via de E-Shop van Nintendo, en gaat je Nintendo 3DS onherstelbaar kapot, dan ben je dus al je aangeschafte spellen kwijt. Dit kan al snel in de honderde euro's lopen. Dit kan ook al gebeuren als je perongeluk je account op je Nintendo 3DS verwijdert (is zeer makkelijk te doen). Dan ben je dus ook al je aangeschafte spellen kwijt. Een spel in de E-Shop is soms nog veel duurder dan je deze in de winkel kan kopen. Ik raad daarom ook mensen aan om geen spellen via deze E-Shop te kopen maar gewoon in de winkel. Ik wil graag weten of er meerdere mensen zijn met deze ervaring.
-
Re: Nintendo E-Shop
Beste asmit8850,
Hegeen je hier uitlegt had je perfect op voorhand kunnen weten. Dit staat namelijk in de gebruikvoorwaarden, waar je zelf met akkoord bent gegaan.
Als je een game op meerdere systemen wilt spelen, dan zal je altijd een hardcopy moeten gaan kopen. En zelfs dan ben je niet meer zeker dat je ze op een ander systeem speelt.
Moesten ze deze veiligheidsmaatregelen niet nemen, dan zou de markt gewoon instorten.
Als je met 10 mensen 1 spel aankoopt, en dan op elk systeem download, dan doet de ontwikkelaar hier een pak verlies aan. Piraterij is nu eenmaal een zeer grote verliespost in de game-industrie.
Niet enkel Nintendo, maar alle grote bedrijven, nemen maatregelen om piraterij tegen te gaan.
Als je een Fifa-spel koopt, en je wilt online, heb je een code nodig. Deze code werkt éénmalig. Als ik mijn spel dus doorverkoop, moet de nieuwe eigenaar een nieuwe code kopen om online te kunnen spelen. En zo gaat alles steeds strenger worden, en gaat het steeds moeilijker worden om games uit te wisselen met elkaar.
Is dit goed, of slecht? Ik laat het op ergens tussenin. Je kan ook niet naar de cinema gaan, halfweg de film buitengaan en jouw ticket aan iemand anders geven om de rest van de film te zien hé
Wil je dat ze allebei kunnen spelen, moet je een game kopen in de winkel. Wil je dat ze tegelijk kunnen spelen, dan moet je er ook 2 aankopen.
Wat betreft dat dit op jouw PSP wel kan/kon. Dit is simpel uit te leggen. Op de moment dat de eerste PSP uitkwam, was men technisch nog niet ver genoeg om dergelijke beveiliging te plaatsen op deze games. Maar ondertussen is er bv. bij de PS3 3 jaar terug ook al een wijziging geweest in de firmware, dat delen van online aangekochte games niet mogelijk maakt.
Als niemand iets illegaal zou downloaden, zou men deze maatregelen ook niet nemen. het is geen fout van Nintendo, maar wel van de maatschappij en onze gedachtegang rond games, films en muziek.
Hegeen je hier uitlegt had je perfect op voorhand kunnen weten. Dit staat namelijk in de gebruikvoorwaarden, waar je zelf met akkoord bent gegaan.
Als je een game op meerdere systemen wilt spelen, dan zal je altijd een hardcopy moeten gaan kopen. En zelfs dan ben je niet meer zeker dat je ze op een ander systeem speelt.
Moesten ze deze veiligheidsmaatregelen niet nemen, dan zou de markt gewoon instorten.
Als je met 10 mensen 1 spel aankoopt, en dan op elk systeem download, dan doet de ontwikkelaar hier een pak verlies aan. Piraterij is nu eenmaal een zeer grote verliespost in de game-industrie.
Niet enkel Nintendo, maar alle grote bedrijven, nemen maatregelen om piraterij tegen te gaan.
Als je een Fifa-spel koopt, en je wilt online, heb je een code nodig. Deze code werkt éénmalig. Als ik mijn spel dus doorverkoop, moet de nieuwe eigenaar een nieuwe code kopen om online te kunnen spelen. En zo gaat alles steeds strenger worden, en gaat het steeds moeilijker worden om games uit te wisselen met elkaar.
Is dit goed, of slecht? Ik laat het op ergens tussenin. Je kan ook niet naar de cinema gaan, halfweg de film buitengaan en jouw ticket aan iemand anders geven om de rest van de film te zien hé
Wil je dat ze allebei kunnen spelen, moet je een game kopen in de winkel. Wil je dat ze tegelijk kunnen spelen, dan moet je er ook 2 aankopen.
Wat betreft dat dit op jouw PSP wel kan/kon. Dit is simpel uit te leggen. Op de moment dat de eerste PSP uitkwam, was men technisch nog niet ver genoeg om dergelijke beveiliging te plaatsen op deze games. Maar ondertussen is er bv. bij de PS3 3 jaar terug ook al een wijziging geweest in de firmware, dat delen van online aangekochte games niet mogelijk maakt.
Als niemand iets illegaal zou downloaden, zou men deze maatregelen ook niet nemen. het is geen fout van Nintendo, maar wel van de maatschappij en onze gedachtegang rond games, films en muziek.
Niet alles op een hoop gooien, het downloaden van films en muziek (voor eigen gebruik) in Nederland is gewoon 100% LEGAAL.maar wel van de maatschappij en onze gedachtegang rond games, films en muziek.
Het illegaal downloaden van films en muziek kan dus niet in NL.
Software (waaronder games) mag je niet downloaden.
-
Als je er voor betaald is het inderdaad legaal. Jammer genoeg wordt er wereldwijd heel veel illegaal gedownload. Daar waar men dus niet voor heeft betaald. Dit was waar ik op doelde.bprosman schreef:Niet alles op een hoop gooien, het downloaden van films en muziek (voor eigen gebruik) in Nederland is gewoon 100% LEGAAL.maar wel van de maatschappij en onze gedachtegang rond games, films en muziek.
Het illegaal downloaden van films en muziek kan dus niet in NL.
Software (waaronder games) mag je niet downloaden.
Er zijn veel mensen die legaal downloaden, maar ook veel die illegaal downloaden.
Het gaat hier niet over 1 of 2 uitzonderingen, maar over een hele boel mensen. Dit is een structureel probleem dat moeilijk opgelost raakt. Dit probleem wordt mede veroorzaakt door hoe we denken en doen. Het is dus ook een maatschappelijk probleem.
Nogmaals, er voor betalen maakt niet of iets legaal of illegaal is wat je download, het gaat er om WAT je download wat het legaal/illegaal maakt.
Citaat van de website van "Brein" :
Vandaar mijn vraag om Software en Muziek/Films niet op een hoop te gooien.
Het ILLEGAAL downloaden van muziek en films in Nederland KAN dus niet.Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan. N.b. voor software en games is dit NIET toegestaan.
-
Dit is inderdaad waar. Maar ik heb het dan ook niet over een maatschappelijk probleem in Nederland, maar WERELDWIJD. Het is niet omdat in Nederland iets mag, dat het wereldwijd mag. Ik probeer duidelijk te maken dat wat Nintendo doet, niet verkeerd is, en dat ze zeker niet de enigen zijn.bprosman schreef:Nogmaals, er voor betalen maakt niet of iets legaal of illegaal is wat je download, het gaat er om WAT je download wat het legaal/illegaal maakt.
Het ILLEGAAL downloaden van muziek en films in Nederland KAN dus niet.Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan. N.b. voor software en games is dit NIET toegestaan.
Nintendo moet niet proberen vast te houden aan een bedrijfsmodel wat niet van deze tijd is. Het is van de zotte dat deze meneer niet het spel kan spelen op de 3ds voor z'n dochter. Het zal heus in de algemene voorwaarden staan maar wie doet die hele lappen tekst nou serieus lezen. Nintendo kan beter dat model van Apple gebruiken dat je met een account hetzelfde programma 3x kan downloaden. Nu proberen ze via de eshop games te verkopen op een manier die vrij klantonvriendelijk is. Het is überhaupt al niet meer uit te leggen dat 3dsgames 40euro kosten, alsof ze ook 10x beter zijn dan games voor tablets/smartphones.
Downloaden hoort bij deze tijd en als andere branches te maken hebben met een sterk veranderende markt heeft ook niemand medelijden met de bedrijven die verdwijnen. Als ik denk aan die verschrikkelijke maffiabende van een BUMA/STEMRA denk hoop ik dat men nog veel meer gaat downloaden. Ik heb zelf kledingwinkels en ga ook eens een lobby proberen op te zetten dat alle artiesten jaarlijks ongeveer 100,- aan de brancheorganisatie van kleding moeten betalen omdat ze kleding die ik gemaakt heb gebruiken bij hun show waar ze geld mee verdienen
Downloaden hoort bij deze tijd en als andere branches te maken hebben met een sterk veranderende markt heeft ook niemand medelijden met de bedrijven die verdwijnen. Als ik denk aan die verschrikkelijke maffiabende van een BUMA/STEMRA denk hoop ik dat men nog veel meer gaat downloaden. Ik heb zelf kledingwinkels en ga ook eens een lobby proberen op te zetten dat alle artiesten jaarlijks ongeveer 100,- aan de brancheorganisatie van kleding moeten betalen omdat ze kleding die ik gemaakt heb gebruiken bij hun show waar ze geld mee verdienen
Ik begrijp dat het illegaal downloaden van games een probleem is voor de game industrie. Maar waarom kan een game niet worden gekoppeld aan een algemeen account zodat je een gedownloade game op al je geregistreerde nintendo 3ds kan spelen. Het serienummer gekoppeld maken vindt ik niet de beste oplossing, wat b.v. als je nintendo 3ds onherstelbaar kapot gaat. Je zou maar 10 games gedownload hebben a 40,- euro, dan kan je mooi fluiten naar je 400,- euro aan games. Verder zijn de games niet veel goedkoper dan in de winkel terwijl er geen kaartje, boekje en doosje erbij hoeft worden geleverd. Verder is er ook geen tussenhandel die nog aan de game moet verdienen. Ik denk dat de eShop van nintendo gewoon een flop is. Nintendo moet maar is kijken hoe de play store van google werkt. Heb je een app gekocht dan kan je deze gebruiken op al je android spullen. Verder over de psp, ik denk dat Sony gewoon de boel beter voor elkaar heeft.
Wat ik nog even wou zeggen is dat het hier gaat om legaal gedownloaden software uit de eShop. Dus niks illegaals aan.
Als ik een cd koop kan ik hem op elke stereo in huis afspelen. Als ik een cd via iTunes koop kan ik er ook van alles mee. Nintendo zal heus merken dat dit niet werkt. Mario Kart 7 kan je toevallig wel samen spelen, omdat het een multiplayer game is. Maar dan moet je dus samen karten. Ik koop mijn spelletjes wel lekker in de winkel, want dan kun je ze gewoon op Marktplaats zetten als je ze zat bent en heb je er nog iets voor terug. Op deze manier zal er meer behoefte zijn aan het kraken van het beveiligingssysteem van Nintendo, dus het lijkt mij echt een gemiste kans. Als ze de spellen in de E-Shop nou gewoon hooguit een tientje maken, zijn er veel meer mensen die de spellen kopen. Nu twijfel ik maanden voor ik een spel koop, terwijl ik op de iPad en Android telefoon binnen twee minuten beslis of ik 3 euro aan een spel uitgeef. Het blijft een luxe probleem natuurlijk...
-
Ondanks alle reacties ben ik het eens met de topic. Ook wij hadden spellen besteld in de eshop. Volgens Nintendo is het account beeindigd en had mijn zoontje daar 6 vragen voor moeten beantwoorden. Mijn zoon (autistisch dus erg eerlijk) zegt geen vragen beantwoord te hebben. Heeft wel een aantal dure spellen aangeschaft. In een keer weg. Geld terug, natuurlijk niet. Ben het ermee eens dat hier een betere beveiliging op zou moeten zitten, bijvoorbeeld ook een mail naar het gekoppelde mailadres. Waardeloze service ook.
-
Zelf gebruik ik de online PC winkel Steam.
Daar kan je digitaal games kopen en die zitten dan vast aan jou account.
En dan kan je ze downloaden.
Stel je vernieuwd naar een nieuw pc.
Geen probleem je instaleert steam op je nieuw pc and je download daar al je spellen weer opnieuw.
Ze hebben recent zelf een family share optie toegevoegd zo kunnen meerdere op 1 account een spel spelen.
Ik vind het vreemd dat Nintendo zo te werk gaat op de digitale markt.
Ikzelf en een vriend hebben hier al eens over gepraat en zijn mening was dat Nintendo nieuw zijn op het digitaal verkopen van games en het nog niet snapt.
Ook de optie om een account te verwijderen vind ik raar.
Zeker met iets waar je digitaal aankopen op doet dat moet gewoon voor het leven van jou blijven.
En als je 3DS dan kapot gaat moet je gewoon je games weer kunnen downloaden op je nieuw 3DS.
Ik ben eigelijk blij dat ik deze topic heb gevonden want ik stond op het punt om zelf want ninentdo geld aan te schaffen en Pokemon Y te kopen digitaal.
Maar daar zie ik nu vanaf.
Daar kan je digitaal games kopen en die zitten dan vast aan jou account.
En dan kan je ze downloaden.
Stel je vernieuwd naar een nieuw pc.
Geen probleem je instaleert steam op je nieuw pc and je download daar al je spellen weer opnieuw.
Ze hebben recent zelf een family share optie toegevoegd zo kunnen meerdere op 1 account een spel spelen.
Ik vind het vreemd dat Nintendo zo te werk gaat op de digitale markt.
Ikzelf en een vriend hebben hier al eens over gepraat en zijn mening was dat Nintendo nieuw zijn op het digitaal verkopen van games en het nog niet snapt.
Ook de optie om een account te verwijderen vind ik raar.
Zeker met iets waar je digitaal aankopen op doet dat moet gewoon voor het leven van jou blijven.
En als je 3DS dan kapot gaat moet je gewoon je games weer kunnen downloaden op je nieuw 3DS.
Ik ben eigelijk blij dat ik deze topic heb gevonden want ik stond op het punt om zelf want ninentdo geld aan te schaffen en Pokemon Y te kopen digitaal.
Maar daar zie ik nu vanaf.