LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op voor internetwinkel 'de Doerakjes'.

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
mamanoura

pas op voor internetwinkel 'de Doerakjes'.

Ongelezen bericht door mamanoura »

Een leuke site, met leuk en verantwoord houten speelgoed, dachten we....Mijn dochtertje kreeg van haar tante een mooie houten blokkenwagen voor haar eerste verjaardag. Toen ze deze uit het plastic haalde bleek dat de wielas niet in het midden was gemonteerd, daardoor wankelde de wagen en dat is gevaarlijk. Bovendien hobbelde hij bij het rijden, een fabrieksfout. Helaas nam de eigenaresse van de webwinkel geen verantwoordelijkheid voor deze fout. In eerste instantie mochten we de kar terugsturen, maar toen we vroegen wie de verzendkosten ging betalenen ging het feest niet door. We hadden de kar immers al acht dagen geleden ontvangen en nu waren we te laat. De kar is niet uit de verpakking geweest omdat het een cadeautje was. Meteen na het uitpakken hebben we telefonisch contact opgenomen. Jammer er zit niets anders op dan er zelf een paar nieuwe wielen onder te knutselen en voor speelgoed van bijna E40,00 is de lol er wel een beetje vanaf....

De Doerakjes

Re: pas op voor internetwinkel 'de Doerakjes'.

Ongelezen bericht door De Doerakjes »

Hallo Mamanoura,

Wat jammer dat je ook hier met jouw haatcampagne bezig bent.

Wees dan wel zo eerlijk en vertel het hele verhaal.
De blokkenkar is NIET ondeugdelijk. Wij hebben je op de hoogte gebracht van de reactie van onze leverancier die stelt dat

[citaat] De assen zijn niet in het midden van de wielen gemonteerd. Dit is met opzet gedaan zodat de kar een beetje "hobbelt" als je er mee rijdt. Dit effect geeft het idee dat de wielen niet rond zijn. [einde citaat]

Wij hebben zelfs aangeboden de blokkenkar om te ruilen. Je hoefde alleen maar de blokkenkar te retourneren en wij zouden een andere sturen. Wettelijk gezien zijn wij hiertoe dus niet verplicht maar uit servicegerichtheid wilden we dat wel doen.

Jouw campagne berust er op dat jij verzendkosten met betalen om het artikel terug te sturen. Conform de wet Koop op afstand (een wet die kopers beschermt bij aankopen via internet) ben je daartoe ook verplicht.

Daarnaast had je de blokkenkar al WEKEN in huis alvorens je het als cadeau gaf en tot de conclusie kwam dat het niet is wat je wilde.
Een periode waarbinnen iets geretourneerd mag worden is een duidelijke grens voor beide partijen. Je moet niet de indruk wekken dat je vandaag iets gekocht hebt en je na 8 dagen het van ons niet meer mag retourneren.

Kortom:
Het produkt was NIET ondeugdelijk, alleen niet naar je wens.
Desondanks mocht je het toch omruilen van ons maar moest je zelf de verzendkosten betalen en dat wilde je niet.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De Doerakjes.

Beste (doe)rakkers van me,
Was het soms Artikelnr. DD1642 ??
Zo ja, dan kan ik mij niet voorstellen dat die blokkenkar juist moet hobbelen.
Voor een leek als ikke staat e as van die wielen toch in het midden.

Maar......... goh, een beetje hobbelen???
Daar let een kind toch niet op??

Grootvader
Als de houtenspeelgoed voor kinderen liefhebber.
Mits de verf geen lood of cadmium bevat tenminste

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien is het dan handig om op de site te zetten dat de kar (expres) hobbelt? Dat voorkomt zulke (voor beiden) vervelende misverstanden.

En ik denk dat het met het gevaar van een hobbelende blokkenkar wel mee zal vallen.

De Doerakjes

Hallo Grootvader,

Bedankt voor uw reactie.

Het was NIET de blokkenkar die u doelt. Het betreft hier de Blokkenkar Konijn (DD1432).

In onze beleving wilde de koopster 2x€15 verzendkosten vergoedt hebben om de kar te retourneren (zo mailde zij). Op zich al raar omdat standaard de verzendkosten €6,20 zijn.

Men kan het onwenselijk vinden dat een blokkenkar hobbelt, daar is niets op tegen. Via een plaatje kan je nooit de "look and feel" van een product krijgen en daar is nu juist de Wet Koop op Afstand voor die kopers het recht geeft binnen een zichttermijn een artikel te retourneren al is het maar omdat de kleur niet bevalt of wat dan ook.

In dit geval heeft de koper het artikel te lang (3 weken) "op de plank" laten liggen. Wij willen ons niet verschuilen achter een zichttermijn, maar in dit geval hebben wij de indruk dat de klant "ondeugdelijkheid" als argument aangeeft om haar gelijk te halen.

Wij hebben juist een uitermate coulant retourbeleid (in de praktijk), maar alles staat of valt met redelijkheid (ook van de klant).
Omruilen was op zich geen probleem geweest. Het zou ons ook €6,20 kosten om een nieuwe te sturen (wat niets zou uitmaken omdat deze dus ook hobbelt). De klant wil iets retourneren en de verzendkosten op ons verhalen. Dat is onterecht. Als je iets in een winkel koopt moet je ook zelf het artikel terugbrengen. Dat komen ze niet ophalen omdat je ontevreden bent. Eventuele kosten die je daarvoor maakt (bijvoorbeeld parkeren ofzo) kan je ook niet verhalen. Het is vervelend dat veel mensen dat wel accepteren maar verzendkosten bij een webwinkel niet.
Laatst gewijzigd door De Doerakjes op 25 nov 2007 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

tenslotte voor de donkere dagen en een kort antwoord aan de Doerakkertjes.

Mijn kind is vier en dertig jaar nu dus aan mij zult u geen klant hebben.

En voor de andere ouders en uit mijn eigen ervaring hebben kinderen 's zomers vaak genoeg aan zand en water (modder vaak nog lekkerder tussen de 8 en twaalf jaar!)
En veel speelgoed valt ook zelf te maken.
Papiermachée en daarvan met wat houten stokjes,ringetjes en oogjes, wat stukjes stof kan men een heel marionettengezelschap maken.

Zoiets valt ook te maken met resten wol.
Kleine, wat grotere pompoenen maken, van karton de voetjes (bij vogels de snavel, enzovoort.

En punnikken?
Weet u dat er zelfs plankpunnikken bestaat (de voorloper ook van haken en breien). en daarmee zelfs truien van kan maken?

Dat soort dingen (voorbereide materialen) die in de goede hobbywinkel te koop is mis ik wel bij die Doerakkers.

Ach, 't idee is gratis.

De veel met zoon, zijn vriendinnetje en met zijn vriendjes geknutseld hebbende

Grootvader

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

(1423 dan, neem ik aan? 1432 is een schildpad.)

maincoone

Ongelezen bericht door maincoone »

Grote verbazing hier in huis al om...
Wij hebben onlangs een bestelling geplaatst bij De Doerakjes en alles was top.
Supersnelle reactie en levering, goede artikelen.

Heel begrijpelijk dat als je als koper een artikel wilt retourneren, de koper de verzendkosten zelf moet betalen...

en wat Grootvader betreft: de doerakjes is geen hobby-winkel en ze verkopen wel knutselpakketten

De Doerakjes

Dankjewel kweenie,

Inderdaad is de blokkenkar konijn DD1423 en de schildpad DD1432.
Voor beiden geldt echter hetzelfde verhaal, de blokkenkar "hobbelt"

Renaat

Ongelezen bericht door Renaat »

Mijn ervaring met De Doerakjes is prima! Na de bestelde artikelen betaald te hebben, kwam er direct een mail dat de spullen waren verzonden en inderdaad, de volgende dag had ik alles in huis. Zag er prima uit, toen ik nog wat vragen had werd ik ook telefonisch keurig te woord gestaan.
De leveringsvoorwaarden zijn helder en duidelijk op de site terug te vinden, dus daar kan geen misverstand over ontstaan lijkt me.

Waarschijnlijk wil degene die deze klacht hier neer legt ook niet luisteren naar wat de Doerakjes te zeggen hebben, of liever gezegd wat de leverancier zelf zegt. Als ik de stukken lees dan gaat het hier niet om een fabrieksfout maar hoort dit bij het product, dit is zelfs door de leverancier bevestigt.
Heel vreemd om zo te vallen over de verzendkosten en dan hier je gal te spuwen.

Gesloten