LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] service Bart Smit
Re: service Bart Smit
Bart smit kan wel als reactie zetten zonder bon wordt niets gedaan. Klopt. Maar..... ik kocht vorig jaar begin november de luchtdrukbaan als sinterklaas cadeau bij bart smit. Op de bon werd gezet dat het een 5 dec. cadeau was. 3 dagen na sinterklaas werkte het apparaat ineens niet meer. Ik terug naar de winkel MET BON. WAT KREEG IK TOT MIJN VERBAZING TE HOREN. Hoe durfde ik nu pas terug te komen terwijl het begin november gekocht was. Ze wezen mij op de bon waarop staat binnen 8 dagen ruilen. Dus GEEN SERVICE VAN BART SMIT, HELEMAAL NIETS. Ik heb contact met de leverancier opgenomen en die vonden het heel vreemd dat bart zo met zijn klanten omgaat. Zij hebben het apparaat gekregen en binnen een week had ik een nieuw apparaat.
Ook dus voor mij geen Bart smit meer.
Ook dus voor mij geen Bart smit meer.
Re: service Bart Smit
Het is ongelofelijk hoe kortzichtig jullie allemaal zijn. Altijd maar klagen hoe slecht wij verkopers zijn en hoe 'graag' we jullie toch in het zak willen zetten. Denken jullie soms dat we dit voor de lol doen?
Als jullie alle bordjes in de winkels zouden lezen zouden jullie ten eerste niet honderd keer moeten vragen hoeveel iets kost maar dan zou je ook de garantie voorwaarden lezen.
Wij worden ook gecontroleerd. En als wij een regel overtreden dan krijgen wij ook op onze vingers getikt of erger. Wij maken dit speelgoed niet, wij verkopen het. En als een fabrikant rommel levert en de klant is daar de dupe van, dan moeten wij zien dat er een oplossing komt, maar als jullie denken dat wij onze job daarvoor op het spel gaan zetten, dan hebben jullie het mis. Jullie klagen wel van Bart Smit dit en Bart Smit dat, maar probeer je ook eens in onze plaats te denken? De meesten onder jullie vinden zich nog te goed om een 'goeiedag' te zeggen ( de basis van vriendelijkheid) of om aandachtig naar jullie garantie te luisteren. En dan verschieten jullie dat je niet meer kan ruilen bij een probleem.
En als je vriendelijk bent tegen de verko(o)p(st)er, dan zal hij/zij er wel een mouw aan proberen te passen om beide partijen tevreden te stellen. Mijn baas kreeg enkele maanden geleden nog een zak met inhoud naar zijn hoofd gesmeten omdat de vrouw kort van stof was? Is dit soms de manier? Jullie verwachten van een verkoop dat jullie in en uit de winkel zijn in 5 min, en dat de winkel hemel en aarde moet bewegen voor de klant.
Een verkoop is een wederzijds contract. Als de klant zich niet aan zijn deel houd, is voor ons de kous ook af. Elk bedrijf heeft zijn eigen regels. En het probleem van Tom klopt niet. Bart Smit heeft reeds twee jaar een regel dat aankopen voor de feestdagen een speciale garantie hebben. De periode om te ruilen is langer dan normaal. Het probleem van slechte artikelen ligt niet bij Bart Smit of de verkopers, het ligt bij de inkopers en de fabrikanten.
Ps: als ik voor elke leugen van klanten om toch te kunnen ruilen 5 euro kreeg, dan kocht ik Bart Smit op. Het spreekwoord zegt: je oogst wat je zaait, wel als je leugens en bedrog zaait, zul je hardere maatregelen en strengere regels oogsten. Geen medelijden. Wie eerlijk is tegen mij zal altijd 100% van mij krijgen, maar als je me probeert te bedriegen of afsnauwd, geef ik geen milimeter toe. En dat geld voor veel verkopers zo.
Als jullie alle bordjes in de winkels zouden lezen zouden jullie ten eerste niet honderd keer moeten vragen hoeveel iets kost maar dan zou je ook de garantie voorwaarden lezen.
Wij worden ook gecontroleerd. En als wij een regel overtreden dan krijgen wij ook op onze vingers getikt of erger. Wij maken dit speelgoed niet, wij verkopen het. En als een fabrikant rommel levert en de klant is daar de dupe van, dan moeten wij zien dat er een oplossing komt, maar als jullie denken dat wij onze job daarvoor op het spel gaan zetten, dan hebben jullie het mis. Jullie klagen wel van Bart Smit dit en Bart Smit dat, maar probeer je ook eens in onze plaats te denken? De meesten onder jullie vinden zich nog te goed om een 'goeiedag' te zeggen ( de basis van vriendelijkheid) of om aandachtig naar jullie garantie te luisteren. En dan verschieten jullie dat je niet meer kan ruilen bij een probleem.
En als je vriendelijk bent tegen de verko(o)p(st)er, dan zal hij/zij er wel een mouw aan proberen te passen om beide partijen tevreden te stellen. Mijn baas kreeg enkele maanden geleden nog een zak met inhoud naar zijn hoofd gesmeten omdat de vrouw kort van stof was? Is dit soms de manier? Jullie verwachten van een verkoop dat jullie in en uit de winkel zijn in 5 min, en dat de winkel hemel en aarde moet bewegen voor de klant.
Een verkoop is een wederzijds contract. Als de klant zich niet aan zijn deel houd, is voor ons de kous ook af. Elk bedrijf heeft zijn eigen regels. En het probleem van Tom klopt niet. Bart Smit heeft reeds twee jaar een regel dat aankopen voor de feestdagen een speciale garantie hebben. De periode om te ruilen is langer dan normaal. Het probleem van slechte artikelen ligt niet bij Bart Smit of de verkopers, het ligt bij de inkopers en de fabrikanten.
Ps: als ik voor elke leugen van klanten om toch te kunnen ruilen 5 euro kreeg, dan kocht ik Bart Smit op. Het spreekwoord zegt: je oogst wat je zaait, wel als je leugens en bedrog zaait, zul je hardere maatregelen en strengere regels oogsten. Geen medelijden. Wie eerlijk is tegen mij zal altijd 100% van mij krijgen, maar als je me probeert te bedriegen of afsnauwd, geef ik geen milimeter toe. En dat geld voor veel verkopers zo.
Re: service Bart Smit
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Geen woord hoef ik daar aan toe te voegen.
Ook een verkoopster.
Geen woord hoef ik daar aan toe te voegen.
Ook een verkoopster.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30
Re: service Bart Smit
Met wie ga ik een verkoopsovereenkomst aan? Met de fabrikant? Nee, die heeft een overeenkomst met de distributeur cq inkoper. Met de inkoper? Nee, die heeft een overeenkomst met de fabrikant en het verkooppunt. Met wie ga ik dan een overeenkomst aan? Met u, de verkoper....E-Plaza dude schreef:Het probleem van slechte artikelen ligt niet bij Bart Smit of de verkopers, het ligt bij de inkopers en de fabrikanten.
Dat je weigert de verantwoordelijkheid te nemen die je wettelijk gezien hebt is natuurlijk nogal zwak. Als u een nieuwe auto koopt en deze werkt niet, gaat u dan naar de garage of dealer toe waar deze gekocht is of moet u dan naar de fabrikant toe? U koopt een Toyota, auto doet het niet... verkoper zegt "dan moet u bij de fabrikant zijn, die zit momenteel nog in Japan... succes ermee"... dat zou u toch nooit accepteren?
Neem je verantwoordelijkheid en neem het defecte product in, zorg dat het te controleren is eventueel en u regelt het verder met de inkoper die het oplost met de fabrikant, niet uzelf uit de lijn halen wanneer er iets niet goed zit, dat is namelijk nogal een vervelende eigenschap...
Re: service Bart Smit
Het is niet echt slim om een auto te gebruiken als voorbeeld. Auto's worden gemaakt en verkocht door hetzelfde bedrijf. Dealers kopen hun wagens van het hoofdbedrijf. Als gevolg is er geen tussenpersoon. In een speelgoedverkoop zit dit wel een 'ietsje' anders. De fabrikant zit meestal in Amerika of Azië.
Als klanten kopen in een winkel of bedrijf dan wilt dit zeggen dat ze akkoord gaan met de bedrijfsregels. Ik heb eens iemand gehad die een jaar geleden een puzzel had gekocht. Hij kwam er nu mee terug om te zeggen dat er een stukje ontbrak. Moet ik daar nog iets mee doen??? En als je iets koopt, al is het nu maar een hamburger of een pakje kauwgom, dan ga je akkoord met eventuele verbonden regels. Als je dat niet aanstaat, kun je altijd ergens anders kopen. Er is niemand die je dwingt.
De winkel is enkel een tussenpersoon. Het is de fabrikant die belooft wat het product doet of realiseert. Elk bedrijf heeft wel een contactpunt in Belgie of Nederland. Je moet enkel de moeite doen om een adres te vragen of zelf even de telefoongids open te slaan en bij 'speelgoed' te kijken. Als een wegdek na aanleg barsten vertoont, bij wie ga je klagen?
De aannemer, die het heeft gemaakt of bij de regering die het wegdek besteld heeft? Er is niets waar voor ik verantwoordelijkheid moet nemen. Het enigste waarvoor ik moet zorgen is dat de winkel gevuld is, de kassa klopt en mijn baas tevreden is. Ik zou best mijn verantwoordelijkheid willen nemen voor een defecte dvd, het spijtige is enkel dat die mysterieuze cd-machine achter in de winkel niet bestaat.
Dus ik kan helaas geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat ik niet heb gemaakt. Wij zijn VERKOPERS, geen FABRIKANTEN !!! Verkopers verkopen, fabrikanten maken. Is het mijn schuld dat die mensen crap maken?
Tjezes, al die garantievoorwaarden zijn zowieso al een toegeving naar jullie. Weten jullie wel hoeveel geld bedrijven als Bart Smit jaarlijks verliezen aan zulke dingen? En enkel en alleen om de klant te helpen. Het is diegene die het maakt, die je zou moeten helpen, niet diegene die het verdeelt. Tjezes, geef een hand en ze eisen een arm.
Als klanten kopen in een winkel of bedrijf dan wilt dit zeggen dat ze akkoord gaan met de bedrijfsregels. Ik heb eens iemand gehad die een jaar geleden een puzzel had gekocht. Hij kwam er nu mee terug om te zeggen dat er een stukje ontbrak. Moet ik daar nog iets mee doen??? En als je iets koopt, al is het nu maar een hamburger of een pakje kauwgom, dan ga je akkoord met eventuele verbonden regels. Als je dat niet aanstaat, kun je altijd ergens anders kopen. Er is niemand die je dwingt.
De winkel is enkel een tussenpersoon. Het is de fabrikant die belooft wat het product doet of realiseert. Elk bedrijf heeft wel een contactpunt in Belgie of Nederland. Je moet enkel de moeite doen om een adres te vragen of zelf even de telefoongids open te slaan en bij 'speelgoed' te kijken. Als een wegdek na aanleg barsten vertoont, bij wie ga je klagen?
De aannemer, die het heeft gemaakt of bij de regering die het wegdek besteld heeft? Er is niets waar voor ik verantwoordelijkheid moet nemen. Het enigste waarvoor ik moet zorgen is dat de winkel gevuld is, de kassa klopt en mijn baas tevreden is. Ik zou best mijn verantwoordelijkheid willen nemen voor een defecte dvd, het spijtige is enkel dat die mysterieuze cd-machine achter in de winkel niet bestaat.
Dus ik kan helaas geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat ik niet heb gemaakt. Wij zijn VERKOPERS, geen FABRIKANTEN !!! Verkopers verkopen, fabrikanten maken. Is het mijn schuld dat die mensen crap maken?
Tjezes, al die garantievoorwaarden zijn zowieso al een toegeving naar jullie. Weten jullie wel hoeveel geld bedrijven als Bart Smit jaarlijks verliezen aan zulke dingen? En enkel en alleen om de klant te helpen. Het is diegene die het maakt, die je zou moeten helpen, niet diegene die het verdeelt. Tjezes, geef een hand en ze eisen een arm.
Re: service Bart Smit
je kunt lullen als brugman en je kunt voorwaarden hebben staan in je winkel of wat dan ook.
de wet gaat altijd nog boven de voorwaarden uit en niet zoals sommige winkeliers proberen hun voorwaarden zijn wet.
als er een artikel kapot is moet het gemaakt cq vervangen worden als de klant de bon nog heeft.
je mag nl verwachten dat iets een deugdelijke tijd meegaat.
mijn zoon afgelopen week ook een afstandbestuurbare auto gekocht kosten 200 euro.
1 dag gebruikt kapot.
mannetje heeft alleen binnen gereden en kei voorzichtig (auto is zelfs gemaakt voor buiten) dus ding is ondeugdelijk.
komt bart smit aan, ja helaas 8 dgn ruilen zijn voorbij.
nu mag je van iets van 200 euro wel verwachten dat het werkt, bart smit verschuildezich achter de voorwaarden en wilde niks doen.
heb rechtsstreeks de importeur gebeld en die was niet te spreken over bart smit hoe die met deze klacht omging en zou persoonlijk zorgen dat dit opgelost werd.
bart smit staat op de blacklist nu en mag deze auto´s niet eens meer verkopen.
dus klant is echt nog wel koning
de wet gaat altijd nog boven de voorwaarden uit en niet zoals sommige winkeliers proberen hun voorwaarden zijn wet.
als er een artikel kapot is moet het gemaakt cq vervangen worden als de klant de bon nog heeft.
je mag nl verwachten dat iets een deugdelijke tijd meegaat.
mijn zoon afgelopen week ook een afstandbestuurbare auto gekocht kosten 200 euro.
1 dag gebruikt kapot.
mannetje heeft alleen binnen gereden en kei voorzichtig (auto is zelfs gemaakt voor buiten) dus ding is ondeugdelijk.
komt bart smit aan, ja helaas 8 dgn ruilen zijn voorbij.
nu mag je van iets van 200 euro wel verwachten dat het werkt, bart smit verschuildezich achter de voorwaarden en wilde niks doen.
heb rechtsstreeks de importeur gebeld en die was niet te spreken over bart smit hoe die met deze klacht omging en zou persoonlijk zorgen dat dit opgelost werd.
bart smit staat op de blacklist nu en mag deze auto´s niet eens meer verkopen.
dus klant is echt nog wel koning
Re: service Bart Smit
Dat vind ik nou eens goed om te horen, een bedrijf dat meteen eens goed ingrijpt bij dit soort praktijken.
Algemene Voorwaarden mogen er dan wel zijn, maar zolang de wet er is, staat die boven de AV. Daarin staat dat een WINKEL aansprakelijk is, en niet de fabrikant. Niet af laten schepen door een verkoper dus, maar poot stijf houden. Als het niet werkt, soms wil wat stennis schoppen ook nog eens het gewenste effect hebben.
Algemene Voorwaarden mogen er dan wel zijn, maar zolang de wet er is, staat die boven de AV. Daarin staat dat een WINKEL aansprakelijk is, en niet de fabrikant. Niet af laten schepen door een verkoper dus, maar poot stijf houden. Als het niet werkt, soms wil wat stennis schoppen ook nog eens het gewenste effect hebben.
Re: service Bart Smit
Uitstekend.
Bij de fabrikant moet je klagen of bij het hoofdkantoor van Bart Smit. Niet bij de verkopers. Als die fabrikant zijn product niet meer via Bart Smit wil verkopen is dat al 1 stuk rommel minder voor ons. Wij volgen ook onze regels. U zou toch ook willen dat wij u een eventuele vergoeding geven in geval van een defect? Dus als u van ons verwacht dat wij tegen de regels van het bedrijf ingaan dan kunnen wij u tot eender wat verplichten. Dan kunnen we ruilen als we daar zin in hebben. Regels zijn er om gevolgd te worden. Ik durf te wedden dat u ook niet akkoord gaat met alle verkeersregels. Maar u gehoorzaamt ze toch ook. Niet? Wel, wij zijn ook niet akkoord met alle regels van BS, maar we hebbe ze ook te volgen. Punt uit. Met klachten kunt u altijd terecht bij het hoofdkantoor. U kunt in elk filiaal vragen achter het email adres of het telefoonnummer. Wij zijn niet om met de regels te schoemelen, dat doen advocaten. wij zijn er om te verkopen.
3 dingen die ik echter niet begrijp:
1. U beweert die auto afgelopen week te hebben gekocht. Als de garantie van Bart Smit 14 dagen is. Waarom mocht u dan niet ruilen? Geen garantiebewijsje? Periode vervallen? Als u binnen de 14 dagen terugkomt met een defect product en met garantiebewijsje dan kunt u ALTIJD ruilen of uw geld terugkrijgen. Tenzij het software is.
2. In plaats van de Importeur gelijk te geven met zijn "black list" zou ik bij hem klagen omdat hij ten eerste rommel heeft ingevoerd in de winkels en omdat hij u blijkbaar geen vergoeding heeft gegeven voor ZIJN fout. Als u diezelfde auto ergens anders koopt en deze is ook kapot, is het dan ook die winkel zijn schuld?
3. Als die voorwaarden van Bart Smit toch niet conform zijn met de wetgeving, waarom word Bart Smit en elk andere winkel zoals Free Record Shop dan niet op de vingers getikt door de Kamer van Koophandel?
Misschien omdat er ook in die wetgeving staat dat de fabrikant verplicht is een goed te geven dat voldoet aan zijn beloften? Of omdat winkels enkel verantwoordelijk zijn voor de verkoop van het goed?
Als u een fles melk koopt en er zit een stukje scherp glas of metaal in, bij wie gaat u klagen? De winkel of de fabrikant van de melk? Het logische antwoord zou toch wel zijn bij de fabrikant. Want hoe kan de winkelier die uw bonnetje heeft getikt verantwoordelijk zijn voor dat vreemde voorwerp in uw fles melk? Of moet die winkelier elk fleske melk nazien voor hij het verkoopt?
Ik koop veel cd-roms, als ik een spel heb met een software fout dan haalt het geen moer uit als ik ga kankeren bij de winkeliers. Die weten ook niet beter. Dan ga ik klagen bij Activision of EA games of wie dat spel ook mag verdelen. Zij zijn verantwoordelijk voor dat spel, zij kunnen het oplossen. En in de wet mag staan dat verkopers dit en dat moeten doen. Tot iemand van die wet en Bart Smit mij komt zeggen dat ik het moet veranderen volg ik de regels. En ik ben niet van plan te veranderen en mijn job voor een miezerige 200 euro op het spel te zetten. Het zijn geen 'algemene voorwaarden', het zijn welomschreven specifieke voorwaarden. De meeste mensen doen echter raar of zelden de moeite om ten eerste het ticketje eens om te draaien en ze dan ook nog eens te lezen. Ik herhaal ze elke dag 200 keer. Verdorie, ze staan in het nederlands én in het frans. Wat willen jullie er nog bij, een lichtschow??? Als je in een winkel koopt wil dat zeggen dat je met die voorwaarden akkoord gaat. Anders moet je maar ergens anders gaan. Ik heb nog nooit in mijn 4 jaar een klant gedwongen gezien iets te kopen.
Ne goeie raad, als ge wilt klagen over bedrijfsregels. Doe het dan niet tegen gebruikers of tegen RADAR. Doe het bij het bedrijf zelf. Als ze niks weten, kunnen ze ook niks doen. In plaats van hier te zitten kankeren op regels die al jaren bestaan en waar praktisch iedereen ( er zijn er altijd wel met oogkleppen op) het nut van inziet, zou ik ineens gaan naar de bron van alle miserie.
En wtf is Brugman????
Bij de fabrikant moet je klagen of bij het hoofdkantoor van Bart Smit. Niet bij de verkopers. Als die fabrikant zijn product niet meer via Bart Smit wil verkopen is dat al 1 stuk rommel minder voor ons. Wij volgen ook onze regels. U zou toch ook willen dat wij u een eventuele vergoeding geven in geval van een defect? Dus als u van ons verwacht dat wij tegen de regels van het bedrijf ingaan dan kunnen wij u tot eender wat verplichten. Dan kunnen we ruilen als we daar zin in hebben. Regels zijn er om gevolgd te worden. Ik durf te wedden dat u ook niet akkoord gaat met alle verkeersregels. Maar u gehoorzaamt ze toch ook. Niet? Wel, wij zijn ook niet akkoord met alle regels van BS, maar we hebbe ze ook te volgen. Punt uit. Met klachten kunt u altijd terecht bij het hoofdkantoor. U kunt in elk filiaal vragen achter het email adres of het telefoonnummer. Wij zijn niet om met de regels te schoemelen, dat doen advocaten. wij zijn er om te verkopen.
3 dingen die ik echter niet begrijp:
1. U beweert die auto afgelopen week te hebben gekocht. Als de garantie van Bart Smit 14 dagen is. Waarom mocht u dan niet ruilen? Geen garantiebewijsje? Periode vervallen? Als u binnen de 14 dagen terugkomt met een defect product en met garantiebewijsje dan kunt u ALTIJD ruilen of uw geld terugkrijgen. Tenzij het software is.
2. In plaats van de Importeur gelijk te geven met zijn "black list" zou ik bij hem klagen omdat hij ten eerste rommel heeft ingevoerd in de winkels en omdat hij u blijkbaar geen vergoeding heeft gegeven voor ZIJN fout. Als u diezelfde auto ergens anders koopt en deze is ook kapot, is het dan ook die winkel zijn schuld?
3. Als die voorwaarden van Bart Smit toch niet conform zijn met de wetgeving, waarom word Bart Smit en elk andere winkel zoals Free Record Shop dan niet op de vingers getikt door de Kamer van Koophandel?
Misschien omdat er ook in die wetgeving staat dat de fabrikant verplicht is een goed te geven dat voldoet aan zijn beloften? Of omdat winkels enkel verantwoordelijk zijn voor de verkoop van het goed?
Als u een fles melk koopt en er zit een stukje scherp glas of metaal in, bij wie gaat u klagen? De winkel of de fabrikant van de melk? Het logische antwoord zou toch wel zijn bij de fabrikant. Want hoe kan de winkelier die uw bonnetje heeft getikt verantwoordelijk zijn voor dat vreemde voorwerp in uw fles melk? Of moet die winkelier elk fleske melk nazien voor hij het verkoopt?
Ik koop veel cd-roms, als ik een spel heb met een software fout dan haalt het geen moer uit als ik ga kankeren bij de winkeliers. Die weten ook niet beter. Dan ga ik klagen bij Activision of EA games of wie dat spel ook mag verdelen. Zij zijn verantwoordelijk voor dat spel, zij kunnen het oplossen. En in de wet mag staan dat verkopers dit en dat moeten doen. Tot iemand van die wet en Bart Smit mij komt zeggen dat ik het moet veranderen volg ik de regels. En ik ben niet van plan te veranderen en mijn job voor een miezerige 200 euro op het spel te zetten. Het zijn geen 'algemene voorwaarden', het zijn welomschreven specifieke voorwaarden. De meeste mensen doen echter raar of zelden de moeite om ten eerste het ticketje eens om te draaien en ze dan ook nog eens te lezen. Ik herhaal ze elke dag 200 keer. Verdorie, ze staan in het nederlands én in het frans. Wat willen jullie er nog bij, een lichtschow??? Als je in een winkel koopt wil dat zeggen dat je met die voorwaarden akkoord gaat. Anders moet je maar ergens anders gaan. Ik heb nog nooit in mijn 4 jaar een klant gedwongen gezien iets te kopen.
Ne goeie raad, als ge wilt klagen over bedrijfsregels. Doe het dan niet tegen gebruikers of tegen RADAR. Doe het bij het bedrijf zelf. Als ze niks weten, kunnen ze ook niks doen. In plaats van hier te zitten kankeren op regels die al jaren bestaan en waar praktisch iedereen ( er zijn er altijd wel met oogkleppen op) het nut van inziet, zou ik ineens gaan naar de bron van alle miserie.
En wtf is Brugman????
Re: service Bart Smit
degene waar je het koopt is jouw leverancier en niet de fabrikant
de wet schrijft voor dat de winkelier het moet oplossen met de klant en de winkelier moet het maar uitvechten met zijn leverancier alleen snappen die verkoopsters dat niet
havo moeten ze meestal hebben voor dit beroep maar een lts´er die weet het vele malen beter en lost het vele malen beter op.
en mijn post over die auto van mijn zoontje viel niet onder 14 dgn ruilen maar onder 8 en dit was net dag 9 omdat hun het weekend ook meetellen.
alleen ik heb vandaag nog bericht gekregen van de importeur deze auto was al eens opengeweest.
dus bart smit heeft men een auto verkocht die al gebruikt cq ingruild of teruggebracht was
de wet schrijft voor dat de winkelier het moet oplossen met de klant en de winkelier moet het maar uitvechten met zijn leverancier alleen snappen die verkoopsters dat niet
havo moeten ze meestal hebben voor dit beroep maar een lts´er die weet het vele malen beter en lost het vele malen beter op.
en mijn post over die auto van mijn zoontje viel niet onder 14 dgn ruilen maar onder 8 en dit was net dag 9 omdat hun het weekend ook meetellen.
alleen ik heb vandaag nog bericht gekregen van de importeur deze auto was al eens opengeweest.
dus bart smit heeft men een auto verkocht die al gebruikt cq ingruild of teruggebracht was
Re: service Bart Smit
Dat is totale onzin.
Bart Smit heeft geen enkele reden om maar 8 dagen garantie te geven. Op het ticket en in onze formulieren staat duidelijk zwart op wit dat de garantie 14 dagen is. Ik heb al in Bart Smits doorheen heel Antwerpen gestaan en de garantievoorwaarden zijn overal hetzelfde. Dat een product reeds geopend kan zijn is mogelijk om verscheidene redenen. Eén is dat een product reeds is teruggebracht om een onduidelijke reden. Het word gemerkt en opnieuw verkocht. Komt het nogmaals terug dan word het retour naar Vollendam gestuurd. Een andere mogelijkheid is dat sommige klanten ongevraagd en zonder toestemming de verpakking openen in de winkel.
Klopt. Volgens de wet zijn wij eigenlijk jullie leveranciers maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de staat van het product. Wij kunnen wel een regeling treffen zolang die niet strijdig zijn met onze bedrijfsregels. Als we niets mogen doen proberen wij altijd een adreskaartje te geven van onze leverancier zodat de klant zelf contact kan opnemen met de leverancier en een regeling kan treffen. Dat is alles wat wij kunnen doen in dit geval. En als het idd bij bart smit is gekocht zou ik met die auto teruggaan en een klacht indienen. Bart Smit geeft 14 dagen. Geen 8. Durf ik mijn job op verwedden.
Wat is havo??
Bart Smit heeft geen enkele reden om maar 8 dagen garantie te geven. Op het ticket en in onze formulieren staat duidelijk zwart op wit dat de garantie 14 dagen is. Ik heb al in Bart Smits doorheen heel Antwerpen gestaan en de garantievoorwaarden zijn overal hetzelfde. Dat een product reeds geopend kan zijn is mogelijk om verscheidene redenen. Eén is dat een product reeds is teruggebracht om een onduidelijke reden. Het word gemerkt en opnieuw verkocht. Komt het nogmaals terug dan word het retour naar Vollendam gestuurd. Een andere mogelijkheid is dat sommige klanten ongevraagd en zonder toestemming de verpakking openen in de winkel.
Klopt. Volgens de wet zijn wij eigenlijk jullie leveranciers maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de staat van het product. Wij kunnen wel een regeling treffen zolang die niet strijdig zijn met onze bedrijfsregels. Als we niets mogen doen proberen wij altijd een adreskaartje te geven van onze leverancier zodat de klant zelf contact kan opnemen met de leverancier en een regeling kan treffen. Dat is alles wat wij kunnen doen in dit geval. En als het idd bij bart smit is gekocht zou ik met die auto teruggaan en een klacht indienen. Bart Smit geeft 14 dagen. Geen 8. Durf ik mijn job op verwedden.
Wat is havo??
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30
Re: service Bart Smit
Jullie zijn weldegelijk verantwoordelijk. Ondeugdelijke producten mogen namelijk niet verkocht worden, is een product beschadigd of zelfs gevaarlijk dan is dat jullie verantwoording en worden jullie er verantwoordelijk voor gehouden ten opzichte van de eindgebruikers, de consumenten.Volgens de wet zijn wij eigenlijk jullie leveranciers maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de staat van het product.
Dan zijn jullie regels in strijd met de wet. Vertellen jullie bij iedere verkoop dat jullie pertinent geen verantwoording nemen voor de producten die jullie verkopen? Nee, want als men van te voren weet dat als ik voor 300 euro een X-box2 koop en deze gaat kapot, dat ik dan bij jullie doorverwezen word naar een leverancier ik deze natuurlijk nooit bij jullie zou kopen. Idem dito met defect gekochte producten. Ik koop een DVD die defect blijk te zijn, dan zou ik hem binnen 24 uur moeten kijken en weer inleveren, beetje vreemd....Wij kunnen wel een regeling treffen zolang die niet strijdig zijn met onze bedrijfsregels.
Dat is nu juist jullie verantwoordelijkheid, ik heb geen koopovereenkomst met de leverancier maar met jullie, dus wettelijk gezien zijn de garantiebepalingen overeen gekomen met jullie, niet een leverancier.Als we niets mogen doen proberen wij altijd een adreskaartje te geven van onze leverancier zodat de klant zelf contact kan opnemen met de leverancier en een regeling kan treffen.
Dat is weer jullie verantwoording afschuiven, ik heb niets maar dan ook niets met jullie leveranciers te maken, jullie verkopen iets aan mij, als ik zaken moet doen met een leverancier dan kunnen we net zo goed de tussenhandelaar genaamd winkel weglaten want die heeft dan absoluut geen bestaansrecht meer. Ik koop bij jullie, jullie leveren mij een product en zijn daar dus verantwoordelijk voor. Lees maar een paar wetboekjes erop na. Ongeacht jullie verzonnen voorwaarden....Het is niet echt slim om een auto te gebruiken als voorbeeld. Auto's worden gemaakt en verkocht door hetzelfde bedrijf. Dealers kopen hun wagens van het hoofdbedrijf. Als gevolg is er geen tussenpersoon. In een speelgoedverkoop zit dit wel een 'ietsje' anders. De fabrikant zit meestal in Amerika of Azië.
Re: service Bart Smit
HAVO = Hoger Administratief Voorbereidend Onderwijs, een vorm van middelbaar onderwijs in Nederland.
Re: service Bart Smit
Tjezes nog aan toe. Bon. Ik ga dit nog 1 keer proberen uit te leggen en als jullie toch nog oogkleppen willen ophouden, so be it. 'zucht'. Als verkopers zijn wij bevoegd over alles wat er reilt en zeilt in een winkel. Wij krijgen onze artikelen doorgestuurd via het hoofkantoor, wij laden die uit de dozen en zetten die in de winkel. Die dozen zijn voor 99% verzegeld. Dus buiten de mensen die het in de dozen hebben gestoken, heeft niemand die producten aangeraakt. Nu we het toch hebben over een woordenboek, laten we allemaal eens even de woordjes verkoper, importeur, fabrikant, verantwoordelijke, bedrijfsleiding en controleur opzoeken. ok?
- Verkoper: een persoon die in dienst van een bedrijf een goed probeert te verhandelen.
-importeur: een persoon die goederen uit het buitenland binnenhaalt naar het land van verkoop.
-fabrikant: De verantwoordelijke voor de productie en afwerking van het product of goed
-verantwoordelijk: van hem kan een eventuele actie verwacht worden wanneer iets verkeerd loopt en eer maatregelen genomen moeten worden.
-bedrijfsleiding: zij zorgen voor de organisatie, regels, jobs, kortom het reilen en zeilen van een bedrijf.
-controlleurs: zij kijken na of er wel volgens de wet gehandeld word of iedereen zich aan de afspraken houd.
Nu heb ik nog nooit een winkel of bedrijf geweten waar de verkopers elk artikel nakijken. Nu word er, gezegd dat in level 25 van Final Fantasy 9 een fout zit. Final Fantasy 9 telt zo'n 600 speluren. Zal ik even elk spel nakijken of dit inderdaad zo is? En dit voor de komende 3 jaar dat ik dit spel verkoop? Als er rommel verkocht word meneer, dan moet u dit melden in Volendam bij de klantendienst. Zij zullen dan mensen, controlleurs genaamd eropuit sturen om dit na te gaan, controlleren noemen ze dat. Als dit klopt, word dit bedrijf op een 'black list' gezet en word de hele handel uit de winkels genomen, op eigen kosten...Van elk artikel komt er ooit wel eens eentje terug omdat hij niet doet wat hij moest doen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dingen die de leverancier verprutst. Als u niet akkoord gaat met onze bedrijfsregels, gaat u dan gerust bij de concurrentie. Zodra u bij ons over de vloer komt en u koopt een artikel, volgt u ONZE regels. En niet de wet. De wet is ruim interpreteerbaar en noch u noch ikzelf ben een advocaat. En mocht u toch vinden dat Bart Smit tegen de wet ingaat, dien dan gerust een klacht in bij de kamer van Koophandel, dan kunt u nog een schadevergoeding erbovenop eisen. Zwart op wit gezien zeggen wij dat we gedeeltelijk verantwoordelijk zijn. U moet natuurlijk ook de garantiebordjes in de winkel lezen. Als we zeggen dat u kunt ruilen tot binnen zoveel dagen dan geven we indirect toe dat er mogelijk defecten zijn. DAAROM dat er garantie is. Dan kunt u een ander exemplaar krijgen. U moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat u het bij ons gekocht heeft. Ik hoef helemaal geen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is het voordeel van verkoper te zijn. Ik heb geen verantwoordelijkheid over de artikels. Ik ben er zelfs geen eigenaar van. Ik moet alleen zorgen dat mensen het kopen en eventueel geholpen worden. Voor problemen met artikelen moet ik maar 2 dingen doen. 1. De klant een adres bezorgen waar hij geholpen kan worden of 2. eventueel volgens de regels een vervangproduct regelen.
Voor verantwoordelijken bel ik naar mijn bazen in Nederland of naar de klantendienst. Iets dat mensen zoals u ook zouden moeten doen van in het begin.
Staan deze regels u niet aan? Geeft niet. Dan kunt u met uw probleem naar huis en zelf een oplossing zoeken. U gaat klagen op forums en uw gal spuwen op alle regels in de wereld. Want geloof me, elke winkel en elk bedrijf heeft zijn regels. En geen respect tonen voor ons standpunt en positie helpt u geen milimeter voort. In tegendeel.
En over vreemd gesproken... U vind het niet vreemd of zelfs normaal dat iemand 6 keer een dvd komt kopen en telkens weer komt inruilen voor een andere. Enkel om te kopieren. Nu, ik weet dat niet iedereen dit doet. Maar het is toch wel begonnen met dit soort mensen.
Als u een dvd koopt moet u ook de regel volgen dat u hem niet zult kopieren en alleen maar in huiselijke kring zult tonen. Voor ELK product zijn er regels bovenop regels. Dit zijn de onze. Deal with it.
En u mag voor mijn part bij de fabrikant rechtstreeks kopen. U zult dan wel een serieus hoger bedrag moeten betalen voor het artikel, verzendingskosten niet meegerekend. Want Bedrijven krijgen meestal korting bij aankoop van grote aantallen. En dan is het maar te hopen dat er bij uw zending geen fout zit...
Om terug te komen op uw voorbeeld over auto's. U vond het nodig te onderstrepen dat bij een autodealer u wel een langere garantie kon krijgen. Zoals ik al eerder zei is dit een geval apart, daar de verkoper en de fabrikant tot hetzelfde bedrijf behoren. Niet alle bedrijven werken zo.
Winkels zijn enkel verantwoordelijk voor de verkoop van een product.
Winkels verzorgen een dienst, net zoals een taxi of een bus. Als u daar opstapt hebt ook de regels te volgen van het bus of taxibedrijf. Wij zorgen ervoor dat de klant een artikel zo goedkoop mogelijk krijgt. Een bus of een trein zorgen ervoor dat u op tijd uw bestemming bereikt. Als het hun niet lukt, krijgen ze ook problemen.
Regels mogen verzonnen zijn, als u bij ons komt kopen erkent u die verzonnen regels.
By the way: volgens de wet mag men niet te snel rijden, houd u zich daaraan? Voor u begint te kankeren op anderen die zich niet aan de wet zouden houden, kijk eerst eens naar uzelf. Voor u anderen begint lastig te vallen.
- Verkoper: een persoon die in dienst van een bedrijf een goed probeert te verhandelen.
-importeur: een persoon die goederen uit het buitenland binnenhaalt naar het land van verkoop.
-fabrikant: De verantwoordelijke voor de productie en afwerking van het product of goed
-verantwoordelijk: van hem kan een eventuele actie verwacht worden wanneer iets verkeerd loopt en eer maatregelen genomen moeten worden.
-bedrijfsleiding: zij zorgen voor de organisatie, regels, jobs, kortom het reilen en zeilen van een bedrijf.
-controlleurs: zij kijken na of er wel volgens de wet gehandeld word of iedereen zich aan de afspraken houd.
Nu heb ik nog nooit een winkel of bedrijf geweten waar de verkopers elk artikel nakijken. Nu word er, gezegd dat in level 25 van Final Fantasy 9 een fout zit. Final Fantasy 9 telt zo'n 600 speluren. Zal ik even elk spel nakijken of dit inderdaad zo is? En dit voor de komende 3 jaar dat ik dit spel verkoop? Als er rommel verkocht word meneer, dan moet u dit melden in Volendam bij de klantendienst. Zij zullen dan mensen, controlleurs genaamd eropuit sturen om dit na te gaan, controlleren noemen ze dat. Als dit klopt, word dit bedrijf op een 'black list' gezet en word de hele handel uit de winkels genomen, op eigen kosten...Van elk artikel komt er ooit wel eens eentje terug omdat hij niet doet wat hij moest doen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dingen die de leverancier verprutst. Als u niet akkoord gaat met onze bedrijfsregels, gaat u dan gerust bij de concurrentie. Zodra u bij ons over de vloer komt en u koopt een artikel, volgt u ONZE regels. En niet de wet. De wet is ruim interpreteerbaar en noch u noch ikzelf ben een advocaat. En mocht u toch vinden dat Bart Smit tegen de wet ingaat, dien dan gerust een klacht in bij de kamer van Koophandel, dan kunt u nog een schadevergoeding erbovenop eisen. Zwart op wit gezien zeggen wij dat we gedeeltelijk verantwoordelijk zijn. U moet natuurlijk ook de garantiebordjes in de winkel lezen. Als we zeggen dat u kunt ruilen tot binnen zoveel dagen dan geven we indirect toe dat er mogelijk defecten zijn. DAAROM dat er garantie is. Dan kunt u een ander exemplaar krijgen. U moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat u het bij ons gekocht heeft. Ik hoef helemaal geen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is het voordeel van verkoper te zijn. Ik heb geen verantwoordelijkheid over de artikels. Ik ben er zelfs geen eigenaar van. Ik moet alleen zorgen dat mensen het kopen en eventueel geholpen worden. Voor problemen met artikelen moet ik maar 2 dingen doen. 1. De klant een adres bezorgen waar hij geholpen kan worden of 2. eventueel volgens de regels een vervangproduct regelen.
Voor verantwoordelijken bel ik naar mijn bazen in Nederland of naar de klantendienst. Iets dat mensen zoals u ook zouden moeten doen van in het begin.
Staan deze regels u niet aan? Geeft niet. Dan kunt u met uw probleem naar huis en zelf een oplossing zoeken. U gaat klagen op forums en uw gal spuwen op alle regels in de wereld. Want geloof me, elke winkel en elk bedrijf heeft zijn regels. En geen respect tonen voor ons standpunt en positie helpt u geen milimeter voort. In tegendeel.
En over vreemd gesproken... U vind het niet vreemd of zelfs normaal dat iemand 6 keer een dvd komt kopen en telkens weer komt inruilen voor een andere. Enkel om te kopieren. Nu, ik weet dat niet iedereen dit doet. Maar het is toch wel begonnen met dit soort mensen.
Als u een dvd koopt moet u ook de regel volgen dat u hem niet zult kopieren en alleen maar in huiselijke kring zult tonen. Voor ELK product zijn er regels bovenop regels. Dit zijn de onze. Deal with it.
En u mag voor mijn part bij de fabrikant rechtstreeks kopen. U zult dan wel een serieus hoger bedrag moeten betalen voor het artikel, verzendingskosten niet meegerekend. Want Bedrijven krijgen meestal korting bij aankoop van grote aantallen. En dan is het maar te hopen dat er bij uw zending geen fout zit...
Om terug te komen op uw voorbeeld over auto's. U vond het nodig te onderstrepen dat bij een autodealer u wel een langere garantie kon krijgen. Zoals ik al eerder zei is dit een geval apart, daar de verkoper en de fabrikant tot hetzelfde bedrijf behoren. Niet alle bedrijven werken zo.
Winkels zijn enkel verantwoordelijk voor de verkoop van een product.
Winkels verzorgen een dienst, net zoals een taxi of een bus. Als u daar opstapt hebt ook de regels te volgen van het bus of taxibedrijf. Wij zorgen ervoor dat de klant een artikel zo goedkoop mogelijk krijgt. Een bus of een trein zorgen ervoor dat u op tijd uw bestemming bereikt. Als het hun niet lukt, krijgen ze ook problemen.
Regels mogen verzonnen zijn, als u bij ons komt kopen erkent u die verzonnen regels.
By the way: volgens de wet mag men niet te snel rijden, houd u zich daaraan? Voor u begint te kankeren op anderen die zich niet aan de wet zouden houden, kijk eerst eens naar uzelf. Voor u anderen begint lastig te vallen.
Re: service Bart Smit
Tjezes nog aan toe. Bon. Ik ga dit nog 1 keer proberen uit te leggen en als jullie toch nog oogkleppen willen ophouden, so be it. 'zucht'. Als verkopers zijn wij bevoegd over alles wat er reilt en zeilt in een winkel. Wij krijgen onze artikelen doorgestuurd via het hoofkantoor, wij laden die uit de dozen en zetten die in de winkel. Die dozen zijn voor 99% verzegeld. Dus buiten de mensen die het in de dozen hebben gestoken, heeft niemand die producten aangeraakt. Nu we het toch hebben over een woordenboek, laten we allemaal eens even de woordjes verkoper, importeur, fabrikant, verantwoordelijke, bedrijfsleiding en controleur opzoeken. ok?
- Verkoper: een persoon die in dienst van een bedrijf een goed probeert te verhandelen.
-importeur: een persoon die goederen uit het buitenland binnenhaalt naar het land van verkoop.
-fabrikant: De verantwoordelijke voor de productie en afwerking van het product of goed
-verantwoordelijk: van hem kan een eventuele actie verwacht worden wanneer iets verkeerd loopt en eer maatregelen genomen moeten worden.
-bedrijfsleiding: zij zorgen voor de organisatie, regels, jobs, kortom het reilen en zeilen van een bedrijf.
-controlleurs: zij kijken na of er wel volgens de wet gehandeld word of iedereen zich aan de afspraken houd.
Nu heb ik nog nooit een winkel of bedrijf geweten waar de verkopers elk artikel nakijken. Nu word er, gezegd dat in level 25 van Final Fantasy 9 een fout zit. Final Fantasy 9 telt zo'n 600 speluren. Zal ik even elk spel nakijken of dit inderdaad zo is? En dit voor de komende 3 jaar dat ik dit spel verkoop? Als er rommel verkocht word meneer, dan moet u dit melden in Volendam bij de klantendienst. Zij zullen dan mensen, controlleurs genaamd eropuit sturen om dit na te gaan, controlleren noemen ze dat. Als dit klopt, word dit bedrijf op een 'black list' gezet en word de hele handel uit de winkels genomen, op eigen kosten...Van elk artikel komt er ooit wel eens eentje terug omdat hij niet doet wat hij moest doen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dingen die de leverancier verprutst. Als u niet akkoord gaat met onze bedrijfsregels, gaat u dan gerust bij de concurrentie. Zodra u bij ons over de vloer komt en u koopt een artikel, volgt u ONZE regels. En niet de wet. De wet is ruim interpreteerbaar en noch u noch ikzelf ben een advocaat. En mocht u toch vinden dat Bart Smit tegen de wet ingaat, dien dan gerust een klacht in bij de kamer van Koophandel, dan kunt u nog een schadevergoeding erbovenop eisen. Zwart op wit gezien zeggen wij dat we gedeeltelijk verantwoordelijk zijn. U moet natuurlijk ook de garantiebordjes in de winkel lezen. Als we zeggen dat u kunt ruilen tot binnen zoveel dagen dan geven we indirect toe dat er mogelijk defecten zijn. DAAROM dat er garantie is. Dan kunt u een ander exemplaar krijgen. U moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat u het bij ons gekocht heeft. Ik hoef helemaal geen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is het voordeel van verkoper te zijn. Ik heb geen verantwoordelijkheid over de artikels. Ik ben er zelfs geen eigenaar van. Ik moet alleen zorgen dat mensen het kopen en eventueel geholpen worden. Voor problemen met artikelen moet ik maar 2 dingen doen. 1. De klant een adres bezorgen waar hij geholpen kan worden of 2. eventueel volgens de regels een vervangproduct regelen.
Voor verantwoordelijken bel ik naar mijn bazen in Nederland of naar de klantendienst. Iets dat mensen zoals u ook zouden moeten doen van in het begin.
Staan deze regels u niet aan? Geeft niet. Dan kunt u met uw probleem naar huis en zelf een oplossing zoeken. U gaat klagen op forums en uw gal spuwen op alle regels in de wereld. Want geloof me, elke winkel en elk bedrijf heeft zijn regels. En geen respect tonen voor ons standpunt en positie helpt u geen milimeter voort. In tegendeel.
En over vreemd gesproken... U vind het niet vreemd of zelfs normaal dat iemand 6 keer een dvd komt kopen en telkens weer komt inruilen voor een andere. Enkel om te kopieren. Nu, ik weet dat niet iedereen dit doet. Maar het is toch wel begonnen met dit soort mensen.
Als u een dvd koopt moet u ook de regel volgen dat u hem niet zult kopieren en alleen maar in huiselijke kring zult tonen. Voor ELK product zijn er regels bovenop regels. Dit zijn de onze. Deal with it.
En u mag voor mijn part bij de fabrikant rechtstreeks kopen. U zult dan wel een serieus hoger bedrag moeten betalen voor het artikel, verzendingskosten niet meegerekend. Want Bedrijven krijgen meestal korting bij aankoop van grote aantallen. En dan is het maar te hopen dat er bij uw zending geen fout zit...
Om terug te komen op uw voorbeeld over auto's. U vond het nodig te onderstrepen dat bij een autodealer u wel een langere garantie kon krijgen. Zoals ik al eerder zei is dit een geval apart, daar de verkoper en de fabrikant tot hetzelfde bedrijf behoren. Niet alle bedrijven werken zo.
Winkels zijn enkel verantwoordelijk voor de verkoop van een product.
Winkels verzorgen een dienst, net zoals een taxi of een bus. Als u daar opstapt hebt ook de regels te volgen van het bus of taxibedrijf. Wij zorgen ervoor dat de klant een artikel zo goedkoop mogelijk krijgt. Een bus of een trein zorgen ervoor dat u op tijd uw bestemming bereikt. Als het hun niet lukt, krijgen ze ook problemen.
Regels mogen verzonnen zijn, als u bij ons komt kopen erkent u die verzonnen regels.
By the way: volgens de wet mag men niet te snel rijden, houd u zich daaraan? Voor u begint te kankeren op anderen die zich niet aan de wet zouden houden, kijk eerst eens naar uzelf. Voor u anderen begint lastig te vallen.
- Verkoper: een persoon die in dienst van een bedrijf een goed probeert te verhandelen.
-importeur: een persoon die goederen uit het buitenland binnenhaalt naar het land van verkoop.
-fabrikant: De verantwoordelijke voor de productie en afwerking van het product of goed
-verantwoordelijk: van hem kan een eventuele actie verwacht worden wanneer iets verkeerd loopt en eer maatregelen genomen moeten worden.
-bedrijfsleiding: zij zorgen voor de organisatie, regels, jobs, kortom het reilen en zeilen van een bedrijf.
-controlleurs: zij kijken na of er wel volgens de wet gehandeld word of iedereen zich aan de afspraken houd.
Nu heb ik nog nooit een winkel of bedrijf geweten waar de verkopers elk artikel nakijken. Nu word er, gezegd dat in level 25 van Final Fantasy 9 een fout zit. Final Fantasy 9 telt zo'n 600 speluren. Zal ik even elk spel nakijken of dit inderdaad zo is? En dit voor de komende 3 jaar dat ik dit spel verkoop? Als er rommel verkocht word meneer, dan moet u dit melden in Volendam bij de klantendienst. Zij zullen dan mensen, controlleurs genaamd eropuit sturen om dit na te gaan, controlleren noemen ze dat. Als dit klopt, word dit bedrijf op een 'black list' gezet en word de hele handel uit de winkels genomen, op eigen kosten...Van elk artikel komt er ooit wel eens eentje terug omdat hij niet doet wat hij moest doen.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor dingen die de leverancier verprutst. Als u niet akkoord gaat met onze bedrijfsregels, gaat u dan gerust bij de concurrentie. Zodra u bij ons over de vloer komt en u koopt een artikel, volgt u ONZE regels. En niet de wet. De wet is ruim interpreteerbaar en noch u noch ikzelf ben een advocaat. En mocht u toch vinden dat Bart Smit tegen de wet ingaat, dien dan gerust een klacht in bij de kamer van Koophandel, dan kunt u nog een schadevergoeding erbovenop eisen. Zwart op wit gezien zeggen wij dat we gedeeltelijk verantwoordelijk zijn. U moet natuurlijk ook de garantiebordjes in de winkel lezen. Als we zeggen dat u kunt ruilen tot binnen zoveel dagen dan geven we indirect toe dat er mogelijk defecten zijn. DAAROM dat er garantie is. Dan kunt u een ander exemplaar krijgen. U moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat u het bij ons gekocht heeft. Ik hoef helemaal geen verantwoordelijkheid af te schuiven. Dat is het voordeel van verkoper te zijn. Ik heb geen verantwoordelijkheid over de artikels. Ik ben er zelfs geen eigenaar van. Ik moet alleen zorgen dat mensen het kopen en eventueel geholpen worden. Voor problemen met artikelen moet ik maar 2 dingen doen. 1. De klant een adres bezorgen waar hij geholpen kan worden of 2. eventueel volgens de regels een vervangproduct regelen.
Voor verantwoordelijken bel ik naar mijn bazen in Nederland of naar de klantendienst. Iets dat mensen zoals u ook zouden moeten doen van in het begin.
Staan deze regels u niet aan? Geeft niet. Dan kunt u met uw probleem naar huis en zelf een oplossing zoeken. U gaat klagen op forums en uw gal spuwen op alle regels in de wereld. Want geloof me, elke winkel en elk bedrijf heeft zijn regels. En geen respect tonen voor ons standpunt en positie helpt u geen milimeter voort. In tegendeel.
En over vreemd gesproken... U vind het niet vreemd of zelfs normaal dat iemand 6 keer een dvd komt kopen en telkens weer komt inruilen voor een andere. Enkel om te kopieren. Nu, ik weet dat niet iedereen dit doet. Maar het is toch wel begonnen met dit soort mensen.
Als u een dvd koopt moet u ook de regel volgen dat u hem niet zult kopieren en alleen maar in huiselijke kring zult tonen. Voor ELK product zijn er regels bovenop regels. Dit zijn de onze. Deal with it.
En u mag voor mijn part bij de fabrikant rechtstreeks kopen. U zult dan wel een serieus hoger bedrag moeten betalen voor het artikel, verzendingskosten niet meegerekend. Want Bedrijven krijgen meestal korting bij aankoop van grote aantallen. En dan is het maar te hopen dat er bij uw zending geen fout zit...
Om terug te komen op uw voorbeeld over auto's. U vond het nodig te onderstrepen dat bij een autodealer u wel een langere garantie kon krijgen. Zoals ik al eerder zei is dit een geval apart, daar de verkoper en de fabrikant tot hetzelfde bedrijf behoren. Niet alle bedrijven werken zo.
Winkels zijn enkel verantwoordelijk voor de verkoop van een product.
Winkels verzorgen een dienst, net zoals een taxi of een bus. Als u daar opstapt hebt ook de regels te volgen van het bus of taxibedrijf. Wij zorgen ervoor dat de klant een artikel zo goedkoop mogelijk krijgt. Een bus of een trein zorgen ervoor dat u op tijd uw bestemming bereikt. Als het hun niet lukt, krijgen ze ook problemen.
Regels mogen verzonnen zijn, als u bij ons komt kopen erkent u die verzonnen regels.
By the way: volgens de wet mag men niet te snel rijden, houd u zich daaraan? Voor u begint te kankeren op anderen die zich niet aan de wet zouden houden, kijk eerst eens naar uzelf. Voor u anderen begint lastig te vallen.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30
Re: service Bart Smit
Beste E-Plaza dude,
je geeft aan dat de regels van jou, al dan niet zelf verzonnen, bindend zijn op het moment dat ik besluit bij jullie wat te kopen. Dat is dus niet waar. Het betreft dan onrechtmatige bedingen die in strijd zijn met de rechten en plichten van de 2 partijen die zaken met elkaar doen, de consument en de verkoper.
Door je verantwoordelijkheid af te schuiven op leveranciers en je als tussenpersoon uit de vergelijking te halen wanneer er een fout met een product is, dan valt dat onder de noemer onrechtmatige bedingen. Een beding geldt dus als onrechtmatig als het de verkoper op juridisch vlak duidelijk bevoordeelt ten koste van de consument.
Als ik met woorden zoals "waarborgverplichtingen" aankom zal je waarschijnlijk niet weten wat ik bedoel, een onredelijk korte termijn te bepalen om gebreken aan de verkoper te melden is bij de wet verboden, dus de 24 uur voor een gebrek aan een DVD is niet redelijk. We praten niet over dat de film niet voldoet aan de verwachtingen maar over gebreken, dus is de bepaling wettelijk gezien dat de 24 uur nooit de eindtermijn mag en kan zijn van een dvd om een defect te reclameren.
Misschien word dit te moeilijk, dus zal ik het even simplificeren:
Als u een Daewoo-TV koopt, moet u dan bij een defect contact opnemen met de verkoper of met iemand in Korea?
Het heeft namelijk te maken met een bepaalde verplichting waar je als verkoper mee te maken heeft, namelijk dat als jij een product verkoopt die volgens jullie bepaalde eigenschappen heeft dat dat product dus ook aan die eigenschappen moet voldoen. Een DVD-film behoort dus film te hebben, een audio-CD muziek en een Spel de eigenschappen van een spel zoals die word omschreven. Als je dus niet aan die eis wil of kan voldoen moet je dat soort producten ook niet gaan verkopen.
Ook kunt u bepaalde informatie hebben gekregen via de fabrikant, bijvoorbeeld doordat de fabrikant reclame maakt voor het product. Heeft het product niet de eigenschappen die in de reclame wel werden beloofd, dan kunt u daar de verkoper in principe op aanspreken. Dus niet de fabrikant maar de verkoper.
In de wet staat het volgende: "Openbaart het defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek aan het product dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hier geen sprake van is"
Gaat uw product kapot binnen de garantie termijn, dan kunt u teruggaan naar de verkoper. U kunt vragen om herstel of vervanging van het product. Is dat niet mogelijk is, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Daar kan een afschrijving bij zitten voor de tijd dat u het product wel goed heeft kunnen gebruiken. In deze situatie hoeft u nooit genoegen te nemen met een tegoedbon. Herstel en vervanging tijdens de garantieperiode is gratis. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het defect geheel aan u is te wijten.
Ook in België is dit van toepassing, dit is een europese wet uit 2003, ongeacht waar in de Europese Unie u iets koopt, deze regels gelden als minimum ter bescherming van de consument.
Dus als E-Plaza denkt dat de wet niet voor hun geld, dan lees ik dat graag.
je geeft aan dat de regels van jou, al dan niet zelf verzonnen, bindend zijn op het moment dat ik besluit bij jullie wat te kopen. Dat is dus niet waar. Het betreft dan onrechtmatige bedingen die in strijd zijn met de rechten en plichten van de 2 partijen die zaken met elkaar doen, de consument en de verkoper.
Door je verantwoordelijkheid af te schuiven op leveranciers en je als tussenpersoon uit de vergelijking te halen wanneer er een fout met een product is, dan valt dat onder de noemer onrechtmatige bedingen. Een beding geldt dus als onrechtmatig als het de verkoper op juridisch vlak duidelijk bevoordeelt ten koste van de consument.
Als ik met woorden zoals "waarborgverplichtingen" aankom zal je waarschijnlijk niet weten wat ik bedoel, een onredelijk korte termijn te bepalen om gebreken aan de verkoper te melden is bij de wet verboden, dus de 24 uur voor een gebrek aan een DVD is niet redelijk. We praten niet over dat de film niet voldoet aan de verwachtingen maar over gebreken, dus is de bepaling wettelijk gezien dat de 24 uur nooit de eindtermijn mag en kan zijn van een dvd om een defect te reclameren.
Misschien word dit te moeilijk, dus zal ik het even simplificeren:
- Ik koop een product bij een verkoper
- product is bij thuiskomst defect
- ik ga terug naar de verkoper
- deze constateerd het defect of neemt het aan voor waar
- verkoper regelt met de leverancier, leverancier met de importeur
- verkoper regelt met klant de reparatie of een nieuw product (afhankelijk van hoelang het geleden gekocht is)
Als u een Daewoo-TV koopt, moet u dan bij een defect contact opnemen met de verkoper of met iemand in Korea?
Het heeft namelijk te maken met een bepaalde verplichting waar je als verkoper mee te maken heeft, namelijk dat als jij een product verkoopt die volgens jullie bepaalde eigenschappen heeft dat dat product dus ook aan die eigenschappen moet voldoen. Een DVD-film behoort dus film te hebben, een audio-CD muziek en een Spel de eigenschappen van een spel zoals die word omschreven. Als je dus niet aan die eis wil of kan voldoen moet je dat soort producten ook niet gaan verkopen.
Ook kunt u bepaalde informatie hebben gekregen via de fabrikant, bijvoorbeeld doordat de fabrikant reclame maakt voor het product. Heeft het product niet de eigenschappen die in de reclame wel werden beloofd, dan kunt u daar de verkoper in principe op aanspreken. Dus niet de fabrikant maar de verkoper.
In de wet staat het volgende: "Openbaart het defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek aan het product dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hier geen sprake van is"
Gaat uw product kapot binnen de garantie termijn, dan kunt u teruggaan naar de verkoper. U kunt vragen om herstel of vervanging van het product. Is dat niet mogelijk is, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Daar kan een afschrijving bij zitten voor de tijd dat u het product wel goed heeft kunnen gebruiken. In deze situatie hoeft u nooit genoegen te nemen met een tegoedbon. Herstel en vervanging tijdens de garantieperiode is gratis. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het defect geheel aan u is te wijten.
Ook in België is dit van toepassing, dit is een europese wet uit 2003, ongeacht waar in de Europese Unie u iets koopt, deze regels gelden als minimum ter bescherming van de consument.
Dus als E-Plaza denkt dat de wet niet voor hun geld, dan lees ik dat graag.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30
Re: service Bart Smit
De wet geld voor iedereen, ongeacht welke regels ze denken te mogen toepassen. Waarom denk jij dat je boven de wet staat omdat je regeltjes hebt gemaakt? Als ik een regeltje maak dat ik harder dan 160 mag rijden in de bebouwde kom, gelden dan die regeltjes of de wet? De verwijzing naar een snelheidsovertreding toont aan dat je weet dat je fout bezig bent en dus een snelheidsovertreding gebruikt om je eigen misstanden goed te praten.... vreemde manier van verkopen lijkt mij.By the way: volgens de wet mag men niet te snel rijden, houd u zich daaraan? Voor u begint te kankeren op anderen die zich niet aan de wet zouden houden, kijk eerst eens naar uzelf. Voor u anderen begint lastig te vallen.
Re: service Bart Smit
Heb ik al, heb jij er een? Was nogal van de wereld gisterHoger Algemeen Voortgezet Onderwijs, koop een woordenboek
Re: service Bart Smit
Michellangelo,
Qua wetgeving en regels kun je gelijk hebben. Het klinkt logisch en juist maar dat neemt nog altijd niet weg dat defecte artikelen mijn verantwoordelijkheid niet zijn. Ik moet alleen zorgen dat alles volgens de bedrijfsregels loopt.
Nu is het toevallig, maar ik heb een deawoo tv waar enkele jaren geleden een probleem mee was. Ik ging terug naar de winkel waar ik hem gekocht had en omdat zij niets konden doen, gaven ze me het adres van het Deawoo in België. Na exact 3 dagen krijg ik mijn vervang tv gratis thuisgeleverd. Ik snap het niet, op elke computer van Bart Smit staan contact adressen van onze leveranciers. U moet enkel bereid zijn ze op te bellen.
Ik zeg niet dat ik die regels heb uitgevonden, dat was een 'genie' in Nederland. Maar ik ben iemand die voor dat bedrijf werkt. Dus ik moet me ook aan die regels houden. En ik kan uitzonderingen maken voor klanten, maar enkel als het onopgemerkt blijft. Die dingen worden nagekeken. Als je in een winkel koopt, eender welke winkel, wil dat onrechtstreeks zeggen dat je akkoord gaat met het beleid van dat bedrijf. Dit is net hetzelfde als de banken die moeten bekendmaken of ze de wapenindustrie ondersteunen. De klant moet weten wat er met zijn geld gebeurt.
Wel, de bedrijfsregels hangen overal verspreid in de winkels. Als de klant hier niet tegen protesteerd VOOR de aankoop, wil dit voor ons zeggen dat hij met de regels akkoord gaat. Achteraf komen klagen is zwak.
Mocht u niet akkoord gaan met die regels, dan kunt u altijd onze klantendienst contacteren om uw beklag of suggesties te doen. Ellke winkel kan u altijd het adres bezorgen.
Ik ben maar een verkoper, volgens de mensen hun enigste menselijke contact met de winkel. Ik moet zowel de regels als de wet volgen. Totdat iemand bevoegd me zegt dat ik het anders moet doen, zal ik altijd beiden volgen naar mijn beste kennis. En als ik ooit hoog genoeg opklim, dan kan ik misschien die regels aanpassen, maar eer het zover is moet ik de huidige volgen.
Qua wetgeving en regels kun je gelijk hebben. Het klinkt logisch en juist maar dat neemt nog altijd niet weg dat defecte artikelen mijn verantwoordelijkheid niet zijn. Ik moet alleen zorgen dat alles volgens de bedrijfsregels loopt.
Nu is het toevallig, maar ik heb een deawoo tv waar enkele jaren geleden een probleem mee was. Ik ging terug naar de winkel waar ik hem gekocht had en omdat zij niets konden doen, gaven ze me het adres van het Deawoo in België. Na exact 3 dagen krijg ik mijn vervang tv gratis thuisgeleverd. Ik snap het niet, op elke computer van Bart Smit staan contact adressen van onze leveranciers. U moet enkel bereid zijn ze op te bellen.
Ik zeg niet dat ik die regels heb uitgevonden, dat was een 'genie' in Nederland. Maar ik ben iemand die voor dat bedrijf werkt. Dus ik moet me ook aan die regels houden. En ik kan uitzonderingen maken voor klanten, maar enkel als het onopgemerkt blijft. Die dingen worden nagekeken. Als je in een winkel koopt, eender welke winkel, wil dat onrechtstreeks zeggen dat je akkoord gaat met het beleid van dat bedrijf. Dit is net hetzelfde als de banken die moeten bekendmaken of ze de wapenindustrie ondersteunen. De klant moet weten wat er met zijn geld gebeurt.
Wel, de bedrijfsregels hangen overal verspreid in de winkels. Als de klant hier niet tegen protesteerd VOOR de aankoop, wil dit voor ons zeggen dat hij met de regels akkoord gaat. Achteraf komen klagen is zwak.
Mocht u niet akkoord gaan met die regels, dan kunt u altijd onze klantendienst contacteren om uw beklag of suggesties te doen. Ellke winkel kan u altijd het adres bezorgen.
Ik ben maar een verkoper, volgens de mensen hun enigste menselijke contact met de winkel. Ik moet zowel de regels als de wet volgen. Totdat iemand bevoegd me zegt dat ik het anders moet doen, zal ik altijd beiden volgen naar mijn beste kennis. En als ik ooit hoog genoeg opklim, dan kan ik misschien die regels aanpassen, maar eer het zover is moet ik de huidige volgen.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30
Re: service Bart Smit
Nee, klagen doe je als je iets geleverd krijgt wat niet naar behoren werkt, dat is niet zwak, dat is redelijk, toch?wil dit voor ons zeggen dat hij met de regels akkoord gaat. Achteraf komen klagen is zwak.
Klopt, dat ben je ook, maar ik neem aan dat er bij jou een filiaal-manager rond loopt? Dan verwijs je de klant toch even naar de filiaalmanager, die is tenslotte niet alleen verantwoordelijk over jou maar over de gehele zaak met inhoud en al, toch? Dan heb je meteen 3 vliegen in één klap geslagen.Ik ben maar een verkoper, volgens de mensen hun enigste menselijke contact met de winkel.
1. jij bent van het gezeur af
2. de klant denkt dat je hem of haar heeft geholpen
3. de problemen worden neergelegd bij hun waar die hoort te liggen en die wettelijk aansprakelijk zijn en dus via een rechtzaak dus ter verantwoording kan worden geroepen. Altijd beter dan jij toch?
Maar zoals ik kan lezen, weet je heel goed wat de verplichtingen zijn van een winkel, alleen is dat in jouw bedrijf dus anders geregeld en dus zo illegaal als de pest. Kan jij niet veel aan doen, behalve ervoor zorgen dat jij dus niet degene bent die tegen de wet ingaat maar jouw leidinggevende