Beste allen,
NIET DOEN.
Een bestelling gedaan, reeds twee maanden geleden, terwijl levering beloofd was binnen redelijke termijn.
Inmiddels heb ik het gehad met het wachten en hen vriendelijk verzocht de bestelling te schrappen en geld terug gevraagd aangezien ze nog geen toezeggingen kunnen doen wanneer deze wel kan worden geleverd.
En dit is hun antwoord: (na heel veel bellen en mailen)
"Ik zie dat het een zakelijke bestelling betreft. In dat geval is het consumentenrecht niet van kracht. Annuleren is daardoor helaas niet mogelijk. We kunnen uw bestelling eventueel wel wijzigen naar een andere drone mocht dat gewenst zijn."
Welnu de andere drone kunnen wat mij betreft daar stoppen waar de zon niet schijnt.
Het gaat wel om een bedrag van € 1.500,-- wat niet mis is.
Dus mijn advies NIET DOEN.
Dus zelfs voor je een bestelling ontvangt kun je al problemen met deze zaak hebben, laat staan wanneer je iets geleverd krijgt wat niet voldoet aan de verwachtingen of gewoon stuk is.
Doe hier je voordeel mee. met groet Rob
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TopRC slechte zaak
Re: TopRC slechte zaak
Dat kunnen ze wel zeggen, en dat kan dan wel zo zijn, er is nog wel andere wetgeving van toepassing buiten de consumentenbescherming en de wet koop op afstand. Ze dienen conform de wet binnen 30 dagen te leveren, die wetgeving is voor zover ik weet wel voor u van toepassing, doen ze dit niet, kunt u de koop ontbinden, tenzij vooraf een dergelijke levertijd gespecificeerd was. Levering binnen redelijke termijn wordt ook in de wet genoemd, en die redelijke termijn ligt op 30 dagen.Rob Tak schreef:Een bestelling gedaan, reeds twee maanden geleden, terwijl levering beloofd was binnen redelijke termijn.
Inmiddels heb ik het gehad met het wachten en hen vriendelijk verzocht de bestelling te schrappen en geld terug gevraagd aangezien ze nog geen toezeggingen kunnen doen wanneer deze wel kan worden geleverd.
En dit is hun antwoord: (na heel veel bellen en mailen)
"Ik zie dat het een zakelijke bestelling betreft. In dat geval is het consumentenrecht niet van kracht. Annuleren is daardoor helaas niet mogelijk. We kunnen uw bestelling eventueel wel wijzigen naar een andere drone mocht dat gewenst zijn."
Re: TopRC slechte zaak
beste rob,
ga anders langs!!
dan is het denk ik snel opgelost
ga anders langs!!
dan is het denk ik snel opgelost
Re: TopRC slechte zaak
Dat lijkt me niet zo'n heel goed advies, lees ook hier even en je weet genoeg over TopRC in Uden:Ridder777 schreef:beste rob, ga anders langs!! dan is het denk ik snel opgelost
viewtopic.php?f=39&t=145713
Re: TopRC slechte zaak
ja vast, als ze niet de winkel uit gebonjourd worden door de eigenaar die vindt dat die heel wat bereikt heeft omdat alles van hem is. Lekker van hem laten blijven.Ridder777 schreef:beste rob,
ga anders langs!!
dan is het denk ik snel opgelost
Inderdaad geldt het retourrecht niet direct voor zakelijke klanten. Maar tenzij je werkzaam bent in de wereld van afstandsbestuurbare auto's geldt ook de reflexwetgeving, indien je iets als zakelijke klant koopt, maar duidelijk is dat het hier niet gaat om een aankoop voor je bedrijfsvoering, geldt alsnog de consumentenwetgeving.
Daarnaast dient er conform de wetgeving zo spoedig mogelijk, doch binnen 30 dagen geleverd te worden, dat is voor zover ik weet een fatale termijn en indien niet gehaald, kan de koop daarom ontbonden worden.
Hun retourvoorwaarden voldoen ook niet aan de wetgeving gezien deze regel:
Ik meen dat de acm onlangs nog boetes vanaf een kleine 50.000 euro heeft uitgedeeld voor het hanteren van deze regel. Ook is er op de hoofdpagina geen directe link naar de algemene voorwaarden, wat wel officieel verplicht is.Verzend & Retourkosten worden niet terugbetaald.
Re: TopRC slechte zaak
Je kan dit soort zaken anoniem melden via de website van de ACM trouwens.berndv schreef:Hun retourvoorwaarden voldoen ook niet aan de wetgeving gezien deze regel:Ik meen dat de acm onlangs nog boetes vanaf een kleine 50.000 euro heeft uitgedeeld voor het hanteren van deze regel. Ook is er op de hoofdpagina geen directe link naar de algemene voorwaarden, wat wel officieel verplicht is.Verzend & Retourkosten worden niet terugbetaald.
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... n-aan-acm/
Re: TopRC slechte zaak
I knowmh73 schreef: Je kan dit soort zaken anoniem melden via de website van de ACM trouwens.
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... n-aan-acm/