LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 1

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Jolanda N

playstation 1

Ongelezen bericht door Jolanda N »

Mijn zoontje had van zijn communiegeld een playstation 1 gekocht.
Dolgelukkig werd er mee gespeeld en de collectie spelletjes breidde flink uit. Na ongeveer een maand of 8 kwamen de eerste ergernissen.
Hij zij dat het wel leek of 'het knopje van het kruisje' het niet meer zo goed deed. De zomer komt echter weer en de playstation wordt weer vergeten tot de winterdag, hij kwam weer uit de kast. Ja, het ging nog wel met het kruisje, maar na een maand of 2 deed het kruisje niks meer. Wij terug naar de winkel. Ja, die was dus kapot. Dat was het meest gebruikte knopje en die wilde het nog weleens begeven. Ik zeg dus dat ik het hier niet mee eens ben er is nog geen jaar mee gespeeld. Dat maakte ook niet uit, want Sony geeft 1 jaar garantie op de playstation, maar maar 8 dagen!!!!!!! op de console(zo heet dat ding toch?) Schandalig vind ik dit, dit staat namelijk nergens vermeld. De winkelier was echter zo aardig en gaf mij gratis een nieuwe mee met tips om te voorkomen dat het knopje het begeeft.

Tomara

Re: playstation 1

Ongelezen bericht door Tomara »

Mevrouw, u verwart de controller (het ding dat je gebruikt om het spel te besturen) en de console (de Playstation zelf). Op de controllers zit inderdaad maar weinig garantie, maar deze zijn ook een stuk minder prijzig, de adviesprijs van een PSone controller is tegenwoordig 17,95.

Ik begrijp alleen niet hoe de controller zo snel kapot is gegaan. Ik heb zelf ook een controller kapot gespeeld, maar dat gebeurde pas na 2000 speeluren en mijn andere Playstation controller is nu al ruim 5 jaar oud.

Misschien helpt het de controller schoon te maken. Dit is niet zo zeer moeilijk, u heeft enkel een doekje en alcohol nodig. Schroef de controller open en u zult bij de knoppen een soort van rubber plaatjes aantreffen. Op deze plaatjes zitten zwarte ronde schijfjes die ervoor zorgen dat de electronica het opvangt wanneer er op een knop gedrukt wordt. Als deze vuil zijn zal de electronica verkeerd reageren (bijvoorbeeld denken dat de knop ingedrukt gehouden wordt terwijl dit niet het geval is). Deze schijfjes moet u even schoonmaken.

Als dit niet werkt en u wil geen 18 euro uitgeven aan een nieuwe controller: bij veel spellen is in te stellen welke knoppen waarvoor gebruikt worden, als de spellen zo ingesteld worden dat de X-knop niet nodig is dan is het probleem zo goed als opgelost.

gastin

Re: playstation 1

Ongelezen bericht door gastin »

Op een originele controller van sony zit 6 maanden garantie.

Tomara

Re: playstation 1

Ongelezen bericht door Tomara »

En die zijn nu dus al een tijdje om ;)

Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Re: playstation 1

Ongelezen bericht door Jill »

Vroeger was alles beter :lol:

Kan me nog een Supernes controller herinneren met bijtafdrukken en hoe vaak dat ding niet tegen de muur is aangegooid en hij bleef het doen. Gelukkig kan mn broertje zn verlies nu iets beter verwerken, denk niet dat zn PS2 controllers er tegen zouden kunnen :wink:

Gesloten