Ik ben reeds 3 jaar lid van een sportclub. Ik heb zojuist een jaarabonnement opgezegt, met in achtneming van 1 maand opzegtermijn. Ik verwacht dat deze opzegging niet wordt geaccepteerd en dat het abonnement door loopt tot einde jaarcontract, maar nu zat ik er even over te denken, mag dit wel?
De internetproviders zijn volgens mij ook teruggefloten door de regering. Dit mochten wel jaar contracten afsluiten, maar na het eerste jaar geldt nu gewoon 1 maand opzegtermijn. Dit zou toch ook op deze branche van toepassing moeten zijn, of niet?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnementen sportscholen wel rechtsgeldig?
Re: Abonnementen sportscholen wel rechtsgeldig?
Hoi Ploppy,
Meestal krijg je een bewijs van inschrijving mee waarop ook de voorwaarden staan van opzegging.... Bij veel sportscholen (zeker de kleintjes, en niet die massasportscholen als f4f en david lloyd) is er een schriftelijk dan wel aangetekend opzegging mogelijk van 1 of 2 maanden voor een nieuwe betaalperiode. Dus als je abonnement eind december ophoud ben je op tijd met opzeggen.
Er zijn ook sportscholen die je laten kiezen voor een maandelijkse, per kwartaal, per half jaar of jaar betaling. Bij half jaar of jaar betaling heb je dan meestal extra korting.
Succes ermee
Meestal krijg je een bewijs van inschrijving mee waarop ook de voorwaarden staan van opzegging.... Bij veel sportscholen (zeker de kleintjes, en niet die massasportscholen als f4f en david lloyd) is er een schriftelijk dan wel aangetekend opzegging mogelijk van 1 of 2 maanden voor een nieuwe betaalperiode. Dus als je abonnement eind december ophoud ben je op tijd met opzeggen.
Er zijn ook sportscholen die je laten kiezen voor een maandelijkse, per kwartaal, per half jaar of jaar betaling. Bij half jaar of jaar betaling heb je dan meestal extra korting.
Succes ermee
-
Re: Abonnementen sportscholen wel rechtsgeldig?
Er wordt nog aan de wet gewerkt, het duurt 3 jaar voordat de wet gewijzigd wordt in wat je zei mbt opzegtermijnenDe internetproviders zijn volgens mij ook teruggefloten door de regering. Dit mochten wel jaar contracten afsluiten, maar na het eerste jaar geldt nu gewoon 1 maand opzegtermijn. Dit zou toch ook op deze branche van toepassing moeten zijn, of niet?