LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Vanwege de bekende prijsverhoging (meer dan 5% dan in de algemene voorwaarden is besproken zonder iets te laten weten) had ik besloten om mijn abonnement op te zeggen. Ik heb netjes een brief gestuurd met de reden en al mijn gegevens. Als reactie krijg ik een mail terug dat ik niet per direct mijn abonnement kan op zeggen en gewoon aan de abonnements duur moet houden.
Als zij niet aan de algemene voorwaarden houden. Dan heb ik natuurlijk het recht om mijn contract te ontbinden. Hoe kan ik het beste met dit omgaan?
Als zij niet aan de algemene voorwaarden houden. Dan heb ik natuurlijk het recht om mijn contract te ontbinden. Hoe kan ik het beste met dit omgaan?
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Basic-Fit behoudt zich het recht voor de tarieven telkens per 1 januari (tussentijds) met maximaal 8% te indexeren. Het Lid is niet gerechtigd om de lidmaatschapsovereenkomst als gevolg van een tariefswijziging te ontbinden, tenzij het Lid een natuurlijk persoon is, de tariefswijziging een verhoging van de contributie betreft en deze verhoging binnen drie maanden na het sluiten van de lidmaatschapsovereenkomst plaatsvindt.
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Dat is de nieuwe algemene voorwaarden voor mensen die zich na 1 januari 2013 inschrijven. Bij mijn abonnement is de oudere algemene voorwaarden van toepassing met max 5% verhoging.Jolijn schreef: Basic-Fit behoudt zich het recht voor de tarieven telkens per 1 januari (tussentijds) met maximaal 8% te indexeren. Het Lid is niet gerechtigd om de lidmaatschapsovereenkomst als gevolg van een tariefswijziging te ontbinden, tenzij het Lid een natuurlijk persoon is, de tariefswijziging een verhoging van de contributie betreft en deze verhoging binnen drie maanden na het sluiten van de lidmaatschapsovereenkomst plaatsvindt.
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
5 of 8%?
Volgens mijn moet iedereen zich aan de wet houden en bij prijsverhoging kun je altijd zonder enige opzegtermijn weg!
Dus deze regel is in strijd met de wet dus gelijk weglopen en meld dat dit niet mag.
Je mag wel verhogen maar dan verlies je de rechten van het jaarcontract.
Dus omdat hun algemene regels in strijd met de wet zijn op dit punt vervallen in theorie alle voorwaarden.
Dat is het nadeel van foute voorwaarden, want je mag geen regels aanbieden in strijd met onze wetgeving.
Volgens mijn moet iedereen zich aan de wet houden en bij prijsverhoging kun je altijd zonder enige opzegtermijn weg!
Dus deze regel is in strijd met de wet dus gelijk weglopen en meld dat dit niet mag.
Je mag wel verhogen maar dan verlies je de rechten van het jaarcontract.
Dus omdat hun algemene regels in strijd met de wet zijn op dit punt vervallen in theorie alle voorwaarden.
Dat is het nadeel van foute voorwaarden, want je mag geen regels aanbieden in strijd met onze wetgeving.
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Oké, wijs hen daar dan even op (met een link naar hun eigen voorwaarden). Gebruik daarvoor de mail die je van hen hebt gekregen. Bewaar die mail goed en lang, dat is het bewijs dat ze je brief ontvangen hebben.Rock316 schreef:Dat is de nieuwe algemene voorwaarden voor mensen die zich na 1 januari 2013 inschrijven. Bij mijn abonnement is de oudere algemene voorwaarden van toepassing met max 5% verhoging.Jolijn schreef: Basic-Fit behoudt zich het recht voor de tarieven telkens per 1 januari (tussentijds) met maximaal 8% te indexeren. Het Lid is niet gerechtigd om de lidmaatschapsovereenkomst als gevolg van een tariefswijziging te ontbinden, tenzij het Lid een natuurlijk persoon is, de tariefswijziging een verhoging van de contributie betreft en deze verhoging binnen drie maanden na het sluiten van de lidmaatschapsovereenkomst plaatsvindt.
Stel dus gewoon simpel dat jij gelijk hebt en blokkeer je bankrek.nr. zodat er niet onrechtmatig geïncasseerd kan worden.
Vergeet het dat ver*&^&* pasje tijdig in te leveren en daar een ontvangstbevestiging van te vragen.
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Ik heb eerder dus een brief gestuurd met de opzegging. Paar dagen geleden een mail met een update graag.
Vervolgens krijg ik deze reactie;
In de algemene voorwaarden (artikel 5.i) staat dat wij mogen verhogen.
Met vriendelijke groet,
XXX
Team Klantenservice Basic-Fit
Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp
Ik heb ze even duidelijk gemaakt dat er meer staat dan alleen verhogen. De prijsverhoging is meer dan in de algemene voorwaarden staat.
Vervolgens krijg ik deze reactie;
In de algemene voorwaarden (artikel 5.i) staat dat wij mogen verhogen.
Met vriendelijke groet,
XXX
Team Klantenservice Basic-Fit
Postbus 3124
2130 KC Hoofddorp
Ik heb ze even duidelijk gemaakt dat er meer staat dan alleen verhogen. De prijsverhoging is meer dan in de algemene voorwaarden staat.
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Mooi, duidelijk, simpel, klaar, dan werken ze niet mee, heb jij toch geen boodschap aan?
Re: Basic Fit werkt niet mee met het opzeggen
Inmiddels opgelost!