LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chronisch ziek, contributie sportschool MOETEN betalen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Petra85

chronisch ziek, contributie sportschool MOETEN betalen

Ongelezen bericht door Petra85 »

Zo, ff mn gal spuien hoor.

Sinds juli constatering van arts in ziekenhuis.
Chronisch ziek dus. Is sowiezo vervelend om te horen...
Abonnement stilgezet bij de sportschool.
Nog eens achteraan gebeld om te vragen hoe ik precies moest opzeggen ed. Ik kreeg daar niet echt een duidelijk antwoord op van degene die de telefoon opnam.
Ik moest maar weer eens terugbellen.
Dat is er eigenlijk helemaal bij in geschoten. Maar van hun kant ook geen telefoontje oid.
Tot er een brief op mn deurmat lag of ik contact met hen kon opnemen.
Zo gezegd zo gedaan.
Er moest een medische verklaring opgestuurd worden. En dan zouden ze me tegemoet komen met 5 maanden contributie ( fijn zeg voor de diensten waar ik geen gebruik van maak).
Ik een verklaring opgevraagd bij de arts.
Gekregen, MAAR daar staat dus in vermeld dat ik momenteel ( dus ten tijde van het onderzoek) fitness en paard rij. Wat echter geen klachten geeft. Dit staat onder het kopje symptomen reuma. Dus ik heb naar aanleiding van het fitnessen en paardrijden geen opgezette gewrichten of vocht of iets dergelijks.
Wel staat er verder in de verklaring dat ik ernstige hypermobiliteit heb, verkramping en spierspanning.
Dat ik nog geen 10 minuten op een fiets kan zitten, maakt ze niet uit geloof ik.
Ook staat er als laatst dat sporten niet afgeraden wordt, maar het liever gezocht moet worden in zwemmen of yoga...

Dit opgestuurd naar de sportschool... en ja hoor, waar ik al bang voor was. Ze denken de dokter uit te kunnen hangen, want ik kan wel sporten staat er in de verklaring.. :twisted:

Ik ben zo pissed!
Ik ga nu maar contact opnemen met mn rechtsbijstand, want ik vind dit echt niet kunnen.
En volgens mij zijn er ook geen artsen die zwart op wit zetten dat je niet meer mag fitnessen, ik geloof dat dit in heel veel gevallen gewoon naar eigen inzicht is!

Graag jullie mening, en ook ervaringen, daar zou ik heel blij mee zijn!

gravedigger

Re: chronisch ziek, contributie sportschool MOETEN betalen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heb jij een gaatje in je hoofd om een dergelijke verklaring aan een
sportschool te geven?? Als je overleden bent, moet je zeker even langs komen om te laten zien dat je echt dood bent? Belachelijk dat je dat gedaan hebt.

Petra85

Ongelezen bericht door Petra85 »

ja, en wat moet je dan, als dat in de regelementen vermeld wordt ?

ik een gaatje in mn hoofd, ik denk eerder dat zij een GAT in hun hoofd hebben!

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ga sporten en ga dit verhaal aan iedereen vertellen, stel je nog een beetje aan.
wedden dat je je liever kwijt willen als rijk!

jhfm

Ongelezen bericht door jhfm »

Kan je de betaling niet stop zetten? Laat ze maar proberen voor een rechter het geld van je te krijgen.

Wel een goed idee Brenda, ga ik misschien zelf nog wel doen.

Ik heb het zelfde probleem ondanks dat mijn doktersverklaring kort en bondig was. "mevrouw kan niet sporten" Niks over hoe lang wat voor ziekte etc. Dat gaat ze namelijk niets aan!

Niet dat enig verschil heeft gemaakt. want ook mijn sportschool vind dat ik best kan komen...

Natuulijk zeggen die sport centra tegenwoordig dat je als nog kan komen want ze hebben sauna's enzo.... Daarom word je alleen niet lid van een sportschool. Een wandeling doe ik namelijk liever buiten dan op een loopband! En naar de sauna ga ik al nooit.

Ik heb net ook mijn verhaaltje online gezet. Ik heb er geen sportschool naam bij gezet uit een soort van angst dat mijn vriend hier last van zou kunnen hebben... Mijn vriend is namelijk hartstikke gezond, heeft een abonnement bij dezelfde school en zal zijn abonnement gewoon 'op' moeten maken... ook al heeft hij hier helemaal geen zin meer in.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik begrijp dat het een hele vervelende situatie is, maar heeft u het ook wel eens van de andere kant bekeken?
De sportschool moet draaiende worden gehouden. Dit kan enkel met geld dat wordt betaald door de leden. Om fitnesstoestellen en dergelijke te onderhouden, moeten investeringen worden gedaan. Deze kunnen wòrden gedaan, doordat de sportschool door contracten een bepaalde zekerheid heeft wanneer het over inkomsten gaat.
Wanneer een dergelijk contract "zomaar" (met alle respect voor de situatie van enkelen in dit topic) kan worden gestopt, valt ook deze zekerheid weg. Zeker wanneer er geen doktersverklaring overhandigd zou hoeven te worden, zou dit in feite betekenen dat iedereen, zonder opgaaf van redenen, zijn contract kan beëindigen. Wat is dan nog het nut van een contract?
Als je overleden bent, moet je zeker even langs komen om te laten zien dat je echt dood bent?
Wanneer een contract wordt beëindigd door een overlijden, wordt er vaak wel om een overlijdensakte gevraagd.

Ik zeg overigens niet dat de sportschool per definitie goed zit; ik ben enkel benieuwd naar uw reactie op mijn visie.

jhfm

Natuurlijk begrijp ik dat sportscholen de klanten / contracten nodig hebben. Reden te meer om niet te begrijpen dat ze hun klanten niet goed behandelen. Want zeg nu eerlijk, nog een half jaar contract te gaan zoveel investeringen kan je daar niet voor doen. Een klant die jaar op jaar tevreden is: Daar heb je wat aan! Die verteld zijn vrienden, buren collega's wat een fijne sportschool hij/zij heeft. Door als sportschool niet mee te willen werken als iemand zijn abonnement stop wil zetten lijkt mij dan ook helemaal niet logisch.

Big-V

Die verteld zijn vrienden, buren collega's wat een fijne sportschool hij/zij heeft. Door als sportschool niet mee te willen werken als iemand zijn abonnement stop wil zetten lijkt mij dan ook helemaal niet logisch.
Maar met die redenering zou je ieder willekeurig contract, op ieder willekeurig moment moeten ontbinden.

Pruim

Ongelezen bericht door Pruim »

Heel simpel gesteld, je kunt het vergelijken met een abbo op een tijdschrift. Ook al lees je dat tijdschrift niet, je zult er toch voor moeten betalen voor de afgesproken duur.

Het enige dat je kunt doen, is alvast opzeggen voor het volgende jaar.
Is het trouwens niet mogelijk om het abbonnement op een andere naam te laten zetten, van een vriend/familielid of iets dergelijks?

jhfm

We dwalen af denk ik. We hebben het niet over de sporter die dacht op 1 januari dit jaar ga ik het anders doen... en dan na een paar maanden zijn goede voornemen als een last ervaar. Nee het gaat hier om iemand die ZIEK is. Zowieso al niet leuk.....

Mogelijk kan deze sporter na behandeling (al duurt dat een paar jaar) WEL weer sporten. Waar zal deze sporter naar toe gaan denkt u? Naar de sportschool die zo fijn reageerde toe hij/zij ziek werd?

jhfm

Overigens kost een abbo op een tijdschrift niet net zoveel als een sportschool! En kan je een tijdschrift ook nog alter lezen... Slechte vergelijkking.

Big-V

Overigens kost een abbo op een tijdschrift niet net zoveel als een sportschool! En kan je een tijdschrift ook nog alter lezen... Slechte vergelijkking.
Het is ook niet exact dezelfde situatie. Ik geef alleen maar aan dat een sportschool rekening moet kunnen houden met bepaalde inkomsten. Hier sluiten ze contracten voor af. Als deze zonder meer kunnen worden opgezegd, hebben ze totaal geen waarde meer.
Mogelijk kan deze sporter na behandeling (al duurt dat een paar jaar) WEL weer sporten. Waar zal deze sporter naar toe gaan denkt u? Naar de sportschool die zo fijn reageerde toe hij/zij ziek werd?
Waarschijnlijk naar de goedkoopste of meest dichtbijzijnde sportschool. Er zijn maar weinig mensen zo trouw wanneer het op bedrijven aankomt.

Gesloten