LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] David Lloyd Capelle aan den IJssel oplichters

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
noah2003

David Lloyd Capelle aan den IJssel oplichters

Ongelezen bericht door noah2003 »

Na diverse administratieve fouten die er zijn gemaakt besloten om lid te blijven. Ze hebben ingezien dat ze fout waren en een maand geen abonnement gerekend. Ze hebben kosteloos mijn account verlaagd.

Vandaag wilde ik ons abonnement uitbreiden naar vier leden. Ze rekenen echter 20,00 euro administratiekosten voor een baby van vier maanden oud. Een baby is 10 min actief in het water dus vind de abonnementskosten al aan de hoge kant maar dat terzijde. Mijn vrouw wilde haar abonnement ook verlagen maar dat schijnt opeens niet meer te kunnen terwijl ze dat met mijn abonnement wel gedaan hebben. Wij hebben meteen opgezegd.

In plaats dat ze nu een lid erbij hebben verliezen ze drie actieve leden. Nu schijnt het schering en inslag te zijn bij David Lloyd capelle aan den ijssel qua klachten. Mensen krijgen uit het niets brieven van incassobureau's etc etc.

Het management negeert structurele klachten van leden.

Jan Klaas

Re: David Lloyd Capelle aan den IJssel oplichters

Ongelezen bericht door Jan Klaas »

Beste heer of mevrouw,

'U' tekent voor een contract bij David Lloyd Capelle aan den Ijssel dus het is u verantwoordelijkheid de voorwaardes goed te lezen voor u tekent.

Als u een jaar contract teken bij David Lloyd is het mogelijk om eventueel van een weekend lidmaadschap of een dal uren lidmaadschap vrij binnen u initiële jaar termijn te verhogen ( staat duidelijk bij vermeld en de sales consultants zullen u ter alle tijden voor u tekent dat duidelijk maken ). Om het te verlagen is helaas niet mogelijk ( zoals vermeld op je achterzijde van u contract en ledenhandboek ), dat kan pas na een jaar. Dus mocht u zoals u zegt dat u limdaadschap wel binnen het jaar verlaagd is mag u van geluk spreken. Ik vind persoonlijk nog dat David Lloyd Capelle u lidmaadschap terug moet zetten op u oude lidmaadschap omdat u zelf niet even 2/3 minuten de tijd nam voor u de contract tekende de lidmaadschapsvoorwaarden door te nemen.

Vervolgens u baby van 4 maanden oud. De 'meeste' sportscholen rekenen vaak 3 soorten kosten. 1 inschrijfskosten, 2 administratiekosten, 3 lidmaadschapskosten.

David Lloyd Capelle is 1 van de weinige sportscholen die vaak een aktie hebben en dan 'geen' inschrijfgeld rekenen. Er wordt dus alleen 'éénmalig' administratie kosten ( waaronder pasje terwaarde van 15 euro is inbegrepen ) gerekend en lidmaadschapskosten voor u baby is 19,60 euro per maand. Voor 19,60 per maand kunt u met u baby vrij zwemmen zoals u aangaf maar kunt u baby ook 7 dagen per week ( dus iedere dag ) laten opgvangen voor maximaal 2 uur per dag in de creché. Als u baby wat ouder wordt kan zij voor het zelfde bedrag nog meedoen met kinderactiveiten.

Alsnog is het 'u' keuze of u uw baby van 4 maanden oud lid wilt maken of niet, het is niet dat David Lloyd Capelle u heeft gedwongen.

Mensen moeten er zelf voor zorgen en de verantwoordelijkheid nemen als ze lid worden bij een sportschool zoals David Lloyd Capelle die voor een prijsje die wat meer is dan een gemiddelde sportschool ( maar overigens met tig faciliteiten ) dat er geld op hun rekening staat. Als u niet heeft betaald omdat de automatische incasso niet is gelukt houdt dan wordt het moment dat u naar binnen loopt en met u pasje ingescand een alarm signaaltje aangegeven bij de receptie dat de betaling niet is gelukt en dat u ervoor moet zorgen dat er wel voldoende geld op u rekening moet staan, als dit na 3 maanden ongeveer hetzelfde liedje blijft met u of andermans bank dan heeft David Lloyd of iedere ander bedrijf het recht u naar het incasso te verwijzen.

Dus hou op met het flauwekul dat David Lloyd Capelle oplichters zijn, en neem eens de verantwoordelijkheid op u zelf en zie het als een ervaring om voortaan wel specifiek en goed de algemene voorwaardes te lezen ( want zo klein zijn de letters niet achter op het contract en het ledenhandboek ). En zo ingewikkeld zijn de regels ook niet bij David Lloyd, u maakt de regels ingewikkeld voor u zelf.

P.S. ik ben zelf langere tijd lid bij David lloyd en ken alle personelen daar en ze zijn allemaal zeer vriendelijk zolang leden ook naar hun vriendelijk zijn, ik heb daar een periode van 3 maanden gewerkt bij David Lloyd in Blijdorp maar heb helaas door persoonlijke redenen moeten stoppen met werken, maar ben daar nog wel lid!

Gesloten