Mijn dochter heeft last van waterangst en haar zwemlessen bij zwembad de zeehond zijn op niets uitgelopen. Het zwembad adviseerde om haar van lessen af te halen.
Nu zijn wij op zoek gegaan naar een andere zwemschool die bij voorkeur minder kinderen heeft in een groep. De zeehond had ongeveer 12 kinderen met 1 zwemlerares.
Wij hebben nu een zwemschool gevonden, de kikkersprong maar die weigert om mijn dochter aan te nemen omdat ze uit Rozenburg komt. De kikkersprong heeft namelijk een "afspraak" met de zeehond dat ze geen kinderen aannemen uit Rozenburg.
dit riekt mijns inziens naar discriminatie en prijsafspraken.
Is iemand hier op de hoogte of dit zomaar mag ? en bij wie zou ik dit aan kunnen kaarten (qua klacht) ?
Met vriendelijke groet
Martin Romeijn
Rozenburg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dochter geweigerd bij zwemschool
-
Re: Dochter geweigerd bij zwemschool
"Afspraken" tussen zwemscholen.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat deze zwemscholen vot bij stuk zullen houden en uw kind niet toelaten om de gewenste zwemlessen.
Dat betekend dus voor u dat u bezig moet gaan met uw kind om deze watervrij te maken.
Dat begint met spelletjes in het water.
En als die eerste angst weg is dan het spelletje waarbij ook het hoofd even onder water komt.
Daarna, als ook die angst weg is dan kunt u hem/haar leren dat een mens eigenlijk niet eens zinken kan omdat wij nu eenmaal lichter zijn dan water.
Dit doet u met een steuntje onder het hoofd, later onder de kin waarbij u het kind ahw laat "slapen" in het water waarmee bedoeld het lijfje volkomen te laten ontspannen.
Eenmaal zover dan komt het uitdrijven waarbij het kind zich met de voeten moet afzetten tegen de badrand en met de handen gestrekt naar voren, het lijfje gestrekt en het hoofd half onder water zo ver mogelijk moet uitdrijven waarbij de ouder(s) natuurlijk voordoen en bij dat drijven in de buurt blijven.
Zelf in het water, het hoofd achterover en rustig ademhalend kon ik het blijven drijven ook bewijzen.
Niet alleen aan mijn eigen zoon maar ook aan andere kinderen die ook watervrees hadden.
Bedenk echter wel dat waterangst vaak ook onbewust van de toch ook bange ouder op het kind wordt overgedragen.
En....... haastige spoed is......... inderdaad.
Niets forceren is heel belangrijk in dit geval.
Grootvader
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat deze zwemscholen vot bij stuk zullen houden en uw kind niet toelaten om de gewenste zwemlessen.
Dat betekend dus voor u dat u bezig moet gaan met uw kind om deze watervrij te maken.
Dat begint met spelletjes in het water.
En als die eerste angst weg is dan het spelletje waarbij ook het hoofd even onder water komt.
Daarna, als ook die angst weg is dan kunt u hem/haar leren dat een mens eigenlijk niet eens zinken kan omdat wij nu eenmaal lichter zijn dan water.
Dit doet u met een steuntje onder het hoofd, later onder de kin waarbij u het kind ahw laat "slapen" in het water waarmee bedoeld het lijfje volkomen te laten ontspannen.
Eenmaal zover dan komt het uitdrijven waarbij het kind zich met de voeten moet afzetten tegen de badrand en met de handen gestrekt naar voren, het lijfje gestrekt en het hoofd half onder water zo ver mogelijk moet uitdrijven waarbij de ouder(s) natuurlijk voordoen en bij dat drijven in de buurt blijven.
Zelf in het water, het hoofd achterover en rustig ademhalend kon ik het blijven drijven ook bewijzen.
Niet alleen aan mijn eigen zoon maar ook aan andere kinderen die ook watervrees hadden.
Bedenk echter wel dat waterangst vaak ook onbewust van de toch ook bange ouder op het kind wordt overgedragen.
En....... haastige spoed is......... inderdaad.
Niets forceren is heel belangrijk in dit geval.
Grootvader