mail naar Famed:
Deze week, eerste week januari 2012, kreeg ik het onprettige bericht van 'onze' orthodontist dat een vervolgafspraak voor mijn oudste zoon niet te maken is, omdat ik een betalingsachterstand zou hebben.
Vanaf juli 2011: Na heel veel heen-gebel, zonder de veelbeloofde belletjes/e-mailtjes terug naar mij, en vele aanmaningen later en een 'dreigbrief' van Credios incasso, bleek dat ik dus telkens onterecht afgeschilderd werd als een wanbetaler.
Uiteindelijk, november 2011, vonden ze bij jullie eigen Famed de fout: een interne blunder!!
Na het rechtzetten van deze blunder, ik heb via Credios dossiernummer 713359 die blunder tenietgedaan, dacht ik zo, eindelijk van dat gedoe af.
Totdat de eerdergenoemde vervolgafspraak niet gedaan kon worden. Nog steeds ben ik dus de onterechte wanbetaler.
Wat blijkt: Credios moet Famed melding doen van afhandeling, of ik moet een mail of info ontvangen waarmee ik weer naar Famed zou moeten.
Famed deze week, 11 januari 2012, gebeld: geen enkele medewerking op gebied van klantvriendelijkheid: 'Wij kunnen niets doen.' en 'Ik heb geen buitenlijn. Je moet zelf naar Credios bellen.' Even uit mijn dak gegaan dus.
De volgende dag, 12 januari, Credios gebeld: 'Ja, het dossier is afgehandeld. Er is helemaal geen probleem meer. Je moet alleen even een mailtje sturen naar Famed met wat gegevens.'
Op mijn opmerking dat dat toch hun verantwoordelijkheid is en dat Credios het mailtje naar Famed moet sturen, zag ik dus verkeerd. Weer een kennismaking met een totaal mislukte klantvriendelijkheid.
Dan dus gedwongen om zelf 2 door derden gemaakte zeer grote blunders, recht te zetten.
Om het dossier in mijn voordeel af te sluiten moet ik van Credios bepaalde gegevens melden bij Famed. Gedaan dus.
Vrijdag 13 januari 2012 mijn gegevens en deze ongenoegens gemaild naar Famed. Krap een uur later naar Famed gebeld. Bovenstaand probleem opnieuw aangekaart. Het zal heel spoedig geregeld worden. Vanaf maandag 16 januari 2012 zou ik weer een afspraak kunnen maken bij de orthodontist. Op de vraag of ze mijn gegevens in de gestuurde mail daarbij gebruikt hebben was het antwoord: nee.
Om wat speling te geven heb ik vandaag vol vertrouwen de orthodontist gebeld voor een afspraak voor mijn zoon. Antwoord: Kan niet meneer. U hebt nog steeds een betalingsachterstand.
Bedankt Famed en Credios voor de niet bewezen diensten!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Famed
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 feb 2012 11:41
Re: Famed
hallo,
ook ik zou graag reageren op famed.
allereerst moet ik vertellen dat in november 2011 ik idd een aantal rekeningen niet betaald heb.stom....maar goed door omstandigheden is dat niet gelukt.
daar na in november na een aanmaning meteen gebeld met famed,en gevraagd wat er openstond zodat deze meteen betaald konden worden.zo gezegd zo gedaan,echter een week later kwam er weer een aanmaning,wederom gebeld gevraagd wat er dan nu nog openstond,reactie,nou mevrouw deze nog en dan bent u helemaal bij,dit is zo'n 3 keer doorgegaan ,aanmaning en maar weer bellen,aanmaning en maar weer bellen ........wederom maar betaald.
echter een week of 2 later,wederom een aanmaning.weer maar een keer gebeld met de vraag hoe dat nou kon omdat ik al vaker gebeld had met de vraag wat er openstond,en ik iedere keer te horen kreeg dat dit de laatste rekening was.nou deze callcentre medewerker wilde alles wel voor mij uitzoeken,ik geloof ik heb een half uur aan de telefoon gehangen(a 0.15 cent plus mobile kosten)hij zag inderdaad mijn betaling(dit was trouwens in januari 2012)maar deze was opgesplitst in 2 andere openstaande bedragen.gevraagd hoe dat kon omdat ik al meerdere malen gebeld had met famed,en er zou verder niets openstaan.excuus excuus het was zeer slordig van zijn collega maar ze stonden toch echt nog open.
ik heb toen gevraagd naar een overzicht van rekeningen,dat kon,maar daar ben ik nu nog op aan het wachten.
dus toen ik geen overzicht kreeg maar weer gebeld,men kwam er niet goed uit wel zag men dat de openstaande rekening(nu nog 1) uitgezet was om op 31 -01 2012 naar het incassobureau te gaan.
omdat men niet wist waar de fout zat werd mij verteld om even niets te doen,er zou overlegd worden met de leidinggevende en ik zou voor 31-01 terug gebeld worden over de stand van zaken.
zo ,we hebben nu 02-02 en ik heb nog niets gehoord dus vandaag maar weer gebeld met famed,hoe het nou zat??
ja men kon zien dat ik teruggebeld zou worden,was dat echt niet gebeurd???Nee juffrouw anders zou ik nu niet weer bellen!!
deze medewerkster wist mij nu te vertellen dat de nota bij het incassobureau lag en ik moest maar contact met hun opnemen en hun vertellen dat ze contact moesten opnemen met famed.
ze kon mij verder niets vertellen,toen ik vroeg om de leidinggevende aan de telefoon te krijgen ging dat niet want die was er niet,op mijn vraag hoelaat dat hij/zij er wel was,kon ze me geen antwoord op geven,op de vraag naar de naam van de leidinggevende,mevrouw dat zijn er zoveel,en die zijn er allemaal niet,U beld met de help desk en met mij moet u het doen,en ik ga niet met u in discussie.
dat was het dus.....
ik ben ten einde raad ,weet niet meer wat ik nog meer kan doen,en bij het incasso bureau zijn er kosten bovenop de rekening gekomen.
waarom trekt de consument altijd aan het kortste eind?
ben ik de enigste met zoveel problemen met famed?
groet
wanhopige ik
ook ik zou graag reageren op famed.
allereerst moet ik vertellen dat in november 2011 ik idd een aantal rekeningen niet betaald heb.stom....maar goed door omstandigheden is dat niet gelukt.
daar na in november na een aanmaning meteen gebeld met famed,en gevraagd wat er openstond zodat deze meteen betaald konden worden.zo gezegd zo gedaan,echter een week later kwam er weer een aanmaning,wederom gebeld gevraagd wat er dan nu nog openstond,reactie,nou mevrouw deze nog en dan bent u helemaal bij,dit is zo'n 3 keer doorgegaan ,aanmaning en maar weer bellen,aanmaning en maar weer bellen ........wederom maar betaald.
echter een week of 2 later,wederom een aanmaning.weer maar een keer gebeld met de vraag hoe dat nou kon omdat ik al vaker gebeld had met de vraag wat er openstond,en ik iedere keer te horen kreeg dat dit de laatste rekening was.nou deze callcentre medewerker wilde alles wel voor mij uitzoeken,ik geloof ik heb een half uur aan de telefoon gehangen(a 0.15 cent plus mobile kosten)hij zag inderdaad mijn betaling(dit was trouwens in januari 2012)maar deze was opgesplitst in 2 andere openstaande bedragen.gevraagd hoe dat kon omdat ik al meerdere malen gebeld had met famed,en er zou verder niets openstaan.excuus excuus het was zeer slordig van zijn collega maar ze stonden toch echt nog open.
ik heb toen gevraagd naar een overzicht van rekeningen,dat kon,maar daar ben ik nu nog op aan het wachten.
dus toen ik geen overzicht kreeg maar weer gebeld,men kwam er niet goed uit wel zag men dat de openstaande rekening(nu nog 1) uitgezet was om op 31 -01 2012 naar het incassobureau te gaan.
omdat men niet wist waar de fout zat werd mij verteld om even niets te doen,er zou overlegd worden met de leidinggevende en ik zou voor 31-01 terug gebeld worden over de stand van zaken.
zo ,we hebben nu 02-02 en ik heb nog niets gehoord dus vandaag maar weer gebeld met famed,hoe het nou zat??
ja men kon zien dat ik teruggebeld zou worden,was dat echt niet gebeurd???Nee juffrouw anders zou ik nu niet weer bellen!!
deze medewerkster wist mij nu te vertellen dat de nota bij het incassobureau lag en ik moest maar contact met hun opnemen en hun vertellen dat ze contact moesten opnemen met famed.
ze kon mij verder niets vertellen,toen ik vroeg om de leidinggevende aan de telefoon te krijgen ging dat niet want die was er niet,op mijn vraag hoelaat dat hij/zij er wel was,kon ze me geen antwoord op geven,op de vraag naar de naam van de leidinggevende,mevrouw dat zijn er zoveel,en die zijn er allemaal niet,U beld met de help desk en met mij moet u het doen,en ik ga niet met u in discussie.
dat was het dus.....
ik ben ten einde raad ,weet niet meer wat ik nog meer kan doen,en bij het incasso bureau zijn er kosten bovenop de rekening gekomen.
waarom trekt de consument altijd aan het kortste eind?
ben ik de enigste met zoveel problemen met famed?
groet
wanhopige ik
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mar 2012 17:39
Re: Famed
In 2008 raak ik mijn baan kwijt, betalingsachterstand ziektekosten Agis, er wordt paradontitus geconstateerd bij mijn gebit, onmiddelijke behandeling noodzakenlijk! vergoedingen Agis wordt gecompenceerd met openstaand bedrag. Daarom tref ik een regeling van 1500 euro aflossing 126 per maand. na 6 mnd wordt de betalingsregeling eenzijdig opgezegd door famed omdat ik mij niet conform (zij konden de vervaldata niet aanpassen en waren op de hoogte dat ik niet de 15 kon betalen), de afspraken houd betalen voor de 15 maar ik betaal op de 21 ste en een paar keer de 18 de. Plus mijn behandeling en controle van de kinderen bij de tandarts wordt niet meer voortgezet omdat ik een betalingsachterstand heb.Precies de helft staat nog open 750 euro. Omdat het om mij en mijn 2 kinderen gaat splitsen zij de regeling in drieen. En eisen zij de betaling van 750 euro ineen keer op. Na veel gebel en gedoe wordt ik voor de rechter gesleept voor 3 zaken is 3x incasso plus gerechtskosten. Hoofdsom wordt 3000 euro! Ik laat het voorkomen zaak 1 verlies ik en moet 1100 euro betalen voor een bedrag van 275 euro, deze zaak zonder advokaat geregeld. Hierdoor neem ik een advokaat in de arm die de andere 2 zaken wint en de extra kosten worden kwijtgescholden door de rechter omdat dat niet meer als billijk is. Vervolgens wordt er door zaak 1 beslag gelegd op mijn inkomsten. Advokaat is verontwaardigd en probeert omdat het 1 regeling is het terug te draaien zodat zaak 1 ook zonder kosten wordt toegekent aan mij. Famed, inmiddels gerechtsdeurwaarder Bosveld, haalt zijn neus op en dreigt weer met beslag van zaak 1 en 2. Het was 1 regeling! Met weer extra kosten of ik even 1000 euro in 3 dagen wil betalen terwijl ik al op levensonderhoud ben gezet door beslag zaak 1. Dit is duidelijk een geval van afpersing ik heb immers gewoon elke maand netjes betaald en het is 6 mnd geaccepteerd. Mijn advokaat zegt dat ik geen aangifte kan doen van afpersing omdat de politie hier niks aan doet... Wat moet ik als eerlijk betalende burger hier nou aan doen??? Ik heb flinke schade opgelopen door Famed emotioneel en financieel waar kan ik terecht????????
Re: Famed
Hallo allemaal,
Ik heb zelf ook problemen met Famed. Ik ontving afgelopen maand een aanmaning in de brievenbus met een rekening die ik nog open had staan sinds mijn bezoek aan de tandarts in januari 2011 (!!!!!). Na veel gezeur en gezever heb ik mijn gelijk gekregen over het feit dat ik nooit een eerste rekening heb ontvangen en hoefde ik het verhoogde bedrag niet te betalen. Ik heb netjes de rekening betaald en hoopte daarmee dat de kwestie afgehandeld zou zijn.
Nu ontving ik afgelopen week WEER een rekening van Famed, maar deze keer voor een tandartsbezoek van juni 2011 (!!!). Dit is dus bijna een jaar geleden! Ik heb van betrouwbare bronnen vernomen dat wanneer je iets koopt of ergens gebruikt maakt van een dienst, het dienstleverende bedrijf VOOR de 15e van je eerstvolgende kalendermaand een rekening verstuurd moet hebben. Indien jij die rekening niet binnen de wettelijk gestelde termijn ontvangt, ben je in principe niet meer verplicht om deze rekening te betalen.
Ik heb wederom teruggebeld naar Famed en de telefoniste wist geen raad met mijn commentaar. Het bleek dat Famed vorig jaar een fout in hun systeem heeft gehad waardoor een heleboel rekeningen nooit zijn geïncasseerd. Deze schade proberen zij nu achteraf nog op de klanten te verhalen. Volgens hen zou iedere klant een excuusbrief ontvangen moeten hebben, maar die heb ik nooit gekregen! Ik ben overigens in januari en juni 2011 bij de tandarts geweest, terwijl mijn tandarts pas sinds oktober 2011 gebruik maakt van de diensten van Famed. Deze brief zou ik dus nooit gekregen kunnen hebben en daarnaast had de tandarts de rekeningen zelf bij mij moeten incasseren, niet Famed.
Na een lastige discussie wist de telefoniste niet meer wat ze moest antwoorden en dus haalde zij de afdelingsmanager erbij en hij vertelde mij van een dergelijke wetgeving geen bestaan af te weten en dat ik de rekening 'maar gewoon moest betalen'. Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens en die wetgeving bestaat wel degelijk. Dit heb ik de desbetreffende personen waarmee ik gesproken heb dus ook duidelijk gemaakt. Als antwoord daarop kreeg ik dat ik op de website maar een klachtenformulier in moest vullen. Dit heb ik ook gedaan en middels een print-screen heb ik daar een kopie van gemaakt. Famed is namelijk ook zo slim geweest om het formulier zo te maken dat je geen eigen kopie krijgt wanneer je deze eenmaal verzonden hebt!
Het is een verschrikkelijke firma en ik hoop dat deze eens gauw aangepakt wordt!
Ik heb zelf ook problemen met Famed. Ik ontving afgelopen maand een aanmaning in de brievenbus met een rekening die ik nog open had staan sinds mijn bezoek aan de tandarts in januari 2011 (!!!!!). Na veel gezeur en gezever heb ik mijn gelijk gekregen over het feit dat ik nooit een eerste rekening heb ontvangen en hoefde ik het verhoogde bedrag niet te betalen. Ik heb netjes de rekening betaald en hoopte daarmee dat de kwestie afgehandeld zou zijn.
Nu ontving ik afgelopen week WEER een rekening van Famed, maar deze keer voor een tandartsbezoek van juni 2011 (!!!). Dit is dus bijna een jaar geleden! Ik heb van betrouwbare bronnen vernomen dat wanneer je iets koopt of ergens gebruikt maakt van een dienst, het dienstleverende bedrijf VOOR de 15e van je eerstvolgende kalendermaand een rekening verstuurd moet hebben. Indien jij die rekening niet binnen de wettelijk gestelde termijn ontvangt, ben je in principe niet meer verplicht om deze rekening te betalen.
Ik heb wederom teruggebeld naar Famed en de telefoniste wist geen raad met mijn commentaar. Het bleek dat Famed vorig jaar een fout in hun systeem heeft gehad waardoor een heleboel rekeningen nooit zijn geïncasseerd. Deze schade proberen zij nu achteraf nog op de klanten te verhalen. Volgens hen zou iedere klant een excuusbrief ontvangen moeten hebben, maar die heb ik nooit gekregen! Ik ben overigens in januari en juni 2011 bij de tandarts geweest, terwijl mijn tandarts pas sinds oktober 2011 gebruik maakt van de diensten van Famed. Deze brief zou ik dus nooit gekregen kunnen hebben en daarnaast had de tandarts de rekeningen zelf bij mij moeten incasseren, niet Famed.
Na een lastige discussie wist de telefoniste niet meer wat ze moest antwoorden en dus haalde zij de afdelingsmanager erbij en hij vertelde mij van een dergelijke wetgeving geen bestaan af te weten en dat ik de rekening 'maar gewoon moest betalen'. Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens en die wetgeving bestaat wel degelijk. Dit heb ik de desbetreffende personen waarmee ik gesproken heb dus ook duidelijk gemaakt. Als antwoord daarop kreeg ik dat ik op de website maar een klachtenformulier in moest vullen. Dit heb ik ook gedaan en middels een print-screen heb ik daar een kopie van gemaakt. Famed is namelijk ook zo slim geweest om het formulier zo te maken dat je geen eigen kopie krijgt wanneer je deze eenmaal verzonden hebt!
Het is een verschrikkelijke firma en ik hoop dat deze eens gauw aangepakt wordt!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 jun 2009 19:50
Re: Famed
Ook ik heb enorme problemen met Famed. Wat een drama bedrijf is dit zeg! Ik ben in januari naar de tandarts geweest. Normaal gesproken werd de rekening altijd naar mijn zorgverzekering gestuurd. Maar nu kreeg ik ineens zelf de rekening thuis gestuurd van Famed. Dus ik naar de tandarts gebeld met de vraag waarom ik een rekening krijg en niet mijn zorgverzekering. Nou dan moest ik maar contact opnemen met Famed. Maar ja, daar kun je alleen maar mee bellen voor 0,15 cent per minuut. Dus dan maar een mailtje naar ze gestuurd. Na 2 weken krijg ik een reactie dat ze nog niet in staat waren om te reageren maar dat ik antwoord zou krijgen. Na 4 weken krijg ik een antwoord dat ik gewoon de rekening moet betalen en de rekening zelf moest indienen bij mijn zorgverzekering.
Ik heb toen weer teruggemaild en gevraagd waarom dit dan is veranderd. Omdat de rekening toch altijd direct naat mijn zorgverzekering werd gestuurd. Ik wilde hier graag uitleg over. Krijg na 2 weken weer een mail van Famed dat ze nog niet in staat waren om te antwoorden, maar dat ik zeker antwoord zou krijgen.
En dan is het eind maart en krijg ik een nieuwe rekening van Famed met daarin extra kosten van 37,18 euro. Omdat ik dus niet op tijd betaald heb! Ja hallo Famed, ik zit nog te wachten op een antwoord van jullie! Maar goed, ik was er nu wel klaar mee. Dus rekening betaald (zonder de aanmaningskosten) en rekening maar zelf bij mijn zorgverzekering ingediend. En ja hoor, nu krijg ik weer een aanmaning dat ik dus nog 37,18 euro moet betalen (de aanmaningskosten).
Ik heb ze nu maar een pittige brief gestuurd en daarin gezegd dat ik ze een enorm klantonvriendelijk bedrijf vind. Dat ik niet op tijd heb betaald, ligt eraan dat ik weken heb zitten wachten op een antwoord van hun (waar ik dus nog steeds op zit te wachten). Ik ben heel benieuwd naar hun antwoord (als ik dat al krijgt) maar de aanmaningskosten: die betaal ik zeer zeker niet. Lekker bedrijf is dit zeg.
Ik zit er nu zelfs over te denken om maar een tandarts te zoeken die niet met Famed samenwerkt. Wat een dramabedrijf is dat zeg!
Ik heb toen weer teruggemaild en gevraagd waarom dit dan is veranderd. Omdat de rekening toch altijd direct naat mijn zorgverzekering werd gestuurd. Ik wilde hier graag uitleg over. Krijg na 2 weken weer een mail van Famed dat ze nog niet in staat waren om te antwoorden, maar dat ik zeker antwoord zou krijgen.
En dan is het eind maart en krijg ik een nieuwe rekening van Famed met daarin extra kosten van 37,18 euro. Omdat ik dus niet op tijd betaald heb! Ja hallo Famed, ik zit nog te wachten op een antwoord van jullie! Maar goed, ik was er nu wel klaar mee. Dus rekening betaald (zonder de aanmaningskosten) en rekening maar zelf bij mijn zorgverzekering ingediend. En ja hoor, nu krijg ik weer een aanmaning dat ik dus nog 37,18 euro moet betalen (de aanmaningskosten).
Ik heb ze nu maar een pittige brief gestuurd en daarin gezegd dat ik ze een enorm klantonvriendelijk bedrijf vind. Dat ik niet op tijd heb betaald, ligt eraan dat ik weken heb zitten wachten op een antwoord van hun (waar ik dus nog steeds op zit te wachten). Ik ben heel benieuwd naar hun antwoord (als ik dat al krijgt) maar de aanmaningskosten: die betaal ik zeer zeker niet. Lekker bedrijf is dit zeg.
Ik zit er nu zelfs over te denken om maar een tandarts te zoeken die niet met Famed samenwerkt. Wat een dramabedrijf is dat zeg!
Re: Famed
dat famed niet meer direct bij betreffende zorgverzekering kon indienen ligt niet aan Famed maar aan de zorgverzekering. Overins ontslaat het stellen van een vraag u niet van de betalingsverplichting die u heeft, over het feit dat de behandelingen gedaan zijn is geen discussie, en de consequenties van niet (tijdig) betalen staan ook vermeld op de originele eerste nota.
U vergeet nog in het traject de betalingsherinnering zonder extra kosten die tussentijds ook nog verstuurd is.
Ik snap verder niet waarom er een probleem gemaakt wordt van iets wat en in essentie helemaal geen probleem is, en ook nog eens eigenlijk uw eigen verantwoordelijkheid is.
Dat uw tandarts de service verleent via Famed voor u kostenloos te clearen met de zorgverzekeraar is een service, niet meer dan dat. In de gevallen waar het niet kan of misgaat door welke reden dan ook blijft het uw eigen verantwoordelijkheid. Uw tandarts geeft u via Famed ook nog eens (weer kostenloos) krediet (betalingstermijn van 30 dagen op direct opeisbare zaken is kredietverlening immers).
Uw verhaal komt bij mij in ieder geval over als moeilijk doen om het moeilijk doen.
U vergeet nog in het traject de betalingsherinnering zonder extra kosten die tussentijds ook nog verstuurd is.
Ik snap verder niet waarom er een probleem gemaakt wordt van iets wat en in essentie helemaal geen probleem is, en ook nog eens eigenlijk uw eigen verantwoordelijkheid is.
Dat uw tandarts de service verleent via Famed voor u kostenloos te clearen met de zorgverzekeraar is een service, niet meer dan dat. In de gevallen waar het niet kan of misgaat door welke reden dan ook blijft het uw eigen verantwoordelijkheid. Uw tandarts geeft u via Famed ook nog eens (weer kostenloos) krediet (betalingstermijn van 30 dagen op direct opeisbare zaken is kredietverlening immers).
Uw verhaal komt bij mij in ieder geval over als moeilijk doen om het moeilijk doen.