LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit all day vestiging Enschede gooit de handdoek in de ring.

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
bushmaster

Fit all day vestiging Enschede gooit de handdoek in de ring.

Ongelezen bericht door bushmaster »

Vanmorgen eerst een sms en later een Email met de tekst:

Geacht Fit All Day lid, Beste ...........

Helaas moeten wij u melden dat Fit All Day Enschede per direct heeft besloten te stoppen met haar activiteiten. Met ingang van vandaag zijn onze deuren gesloten voor het publiek. Wij betreuren dit ten zeerste en beseffen dat u uw vertrouwde sportcentrum zult moeten missen. Hartelijk dank voor uw vertrouwen in de afgelopen periode.

Met vriendelijke groet,

Fit All Day

Nou das lekker, jaar vooruit betaald, en ze gooien gewoon de deur dicht.
De overige vestigingen van F.a.D. zitten een beetje ver van Enschede om als alternatief te dienen. Iemand al eens met dit bijltje gehakt?

mlangenberg

Re: Fit all day vestiging Enschede gooit de handdoek in de ring.

Ongelezen bericht door mlangenberg »

Inmiddels zijn we dus een maand verder en is er nog steeds geen informatie over teruggave van het vooruitbetaalde abonnementsgeld van leden.

Op twee e-mails kreeg ik geen antwoord, maar na een telefoontje werd duidelijk dat mijn verzoek wel doorgekomen was. Nu mag je als schuldeiser dus mooi achteraan in de rij aansluiten.

Zul je net zien dat abonnementsgeld van leden gebruikt wordt om andere schuldeisers af te betalen. :?

Wat nu? Afwachten of aankloppen bij de curator?

bushmaster

vreemde is dat je contract hebt met FAD Zoetermeer (hoofdkantoor) volgens je inschrijfformulier.
Mijninziens heb ik dus geen bal te maken met het faillissement van FAD Enschede.

Ik heb ook gebeld, maar ze gooien het nu wel op faillissement (wat dus inhoud dat je kan fluiten naar je geld).
Voor zekerheid toch maar een vordering ingediend bij de curator.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mlangenberg schreef:Wat nu? Afwachten of aankloppen bij de curator?
Voor zover ik op internet kan lezen is er sprake van een faillissement.

U zou zich in ieder geval kunnen wenden tot de curator als schuldeiser.
Waarschijnlijk staat u met de andere klanten wel als laatste in de rij.

Op curatoren.nl las ik dat de gegevens van de curator zijn:
Curator
mr. P.E.M. Schol
KienhuisHoving Advocaten en Notarissen
http://www.kienhuishoving.nl

Kantoorhoudend
Postbus 109
7500 AC ENSCHEDE
053-4804200

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik geloof dat fitallday een franchiseonderneming is. Dus zelfstandige bedrijven die onder 1 naam werken en jaarlijks aan "het hoofdkantoor" betalen voor het voeren van de naam. Daarnaast wat voordelen ten op zachte van het gezamenlijk inkopen en dergelijke.

Eigenschap hiervan is wel dat als 1 ondernemer failliet, de franchisegever hier geen risico's bij loopt en ook niet voor de gevolgen opdraait.

Oftewel, je mag achteraan sluiten in de rij van schuldeisers, die eerst betaald gaan worden van het geld dat jij naar binnen hebt gebracht.

mlangenberg

Ongelezen bericht door mlangenberg »

Eindelijk bericht over het vooruitbetaalde abonnementsgeld.
Naar aanleiding van uw schrijven berichten wij u het volgende.

Hierbij delen wij u mee dat Fit All Day Enschede BV per 5 juni jl. helaas failliet is verklaard. Derhalve verzoeken wij voor alle overige zaken contact op te nemen met:

mr. P.E.M. Schol
Curator
[email protected]
KienhuisHoving N.V.
T +31 (0)53 480 42 64
F +31 (0)53 480 42 88

Secretaresses: Sabine Kerver en Astrid Reimerink-Wielens
T +31 (0)53 480 42 64

Pantheon 25
Postbus 109, NL – 7500 AC Enschede

In het vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijft,
met sportieve groet,

namens Fit All Day team
Nou, niet erg rooskleurig. Dan hoop ik maar dat een of andere BV blij is met het ten onrechte verkregen geld van leden. Dat er meerdere vestigingen zijn gaf mij eigenlijk het gevoel dat ik veilig vooruit kon betalen. Ik had de indruk altijd nog bij de hoofdvestiging aan te kunnen kloppen, maar dat gaat mooi niet op.

@bushmaster Hoe gaat het indienen van een vordering in zijn werk?

bushmaster

Mail sturen naar bovengenoemde mailadres, met documenten (kopieen) die aantonen wat je betaald hebt, en over welke termijnen.

Ik heb e.e.a ook naar mijn rechtsbijstand gestuurd, en deze hebben bevestigd wat ik al vermoede.
Je heb een contract met FAD Zoetemeer (hoofdkantoor), kijk maar op je inschrijfformulier. En deze zijn niet failliet, dus daar ga ik ook nog even een aangetekend stuk naar toe doen.

Gesloten