LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit for Free aanmaning 52,5 voor 0,00 openstaande abonnement

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
tauruskartini

Fit for Free aanmaning 52,5 voor 0,00 openstaande abonnement

Ongelezen bericht door tauruskartini »

Sinds november 2007 hebben wij een fitnessabonnement bij F4F. Vanaf oktober 2009 kan en mag ik vanwege mijn medische klachten niet meer fitnessen. Ik heb dit gemeldt bij de balie maar ze wil dit niet verwerken als reden om mijn abonnement direct op te zeggen.
Ik moest een brief schrijven om mijn opzeging door te geven. Ondanks het niet gebruiken van hun faciliteiten en uitleg van mijn situatie ben ik gedwongen om t/m november 2010 te blijven betalen. Om deze reden heb ik het lidmaatschap van mijn man en mijn kinderen ook stop gezet.
Ondanks dit geschil hebben we op 8 februari onze abonnementskosten 6 maanden vooruitbetaald om onze goede wil te tonen en om daarmee de alom bekende administratieterreur van F4F te vermijden.
Deze vooruitbetaling hebben we schriftelijk (aangetekend) aan het hoofdkantoor in Den Haag en telefonisch in aan de betreffende vestiging in Nijmegen gemeldt. De medewerker uit Nijmegen zei ons toe dat ze de betalingen in de gaten zal houden en het rechtzetten.
Van het hoofdkantoor in Den Haag hebben we nooit reactie ontvangen over het bezwaar (Met vooruitbetaalbewijzen) op de aanmaningen.
Omdat wij de administratie van F4F niet meer vertrouwen hebben we in ieder geval een incassoblokkade ingesteld om te voorkomen dat onze rekening wordt geplunderd doordat wij vooruitbetalen en alsnog geld wordt afgeschreven.
Op 1 mei hebben wij een aanmaning voor mijn gezin van 4x EUR 52,50 voor EUR 0,00 openstaande abonementkosten ontvangen.
Ik heb mijn bezwaar voor deze aanmaning naar het administratiekantoor in Den Haag gestuurd en gemaild naar de vestiging in Njmegen.
Ik kreeg reactie van Nijmegen dat ik de aamaning moet betalen waarbij er niet eens gekeken is naar mijn betalingsbewijs. Ze beweerde haar belofte om onze betaling recht te zetten nooit te hebben gemaakt.
Ik ben van plan om rechtsbijstand in te schakelen maar twijfel nog. Graag een advies van iemand die bekend is met de F4F leveringsvoorden m.b.t het rechtsystem toepassend op deze situatie en soortgelijken.

Tassadar

Re: Fit for Free aanmaning 52,5 voor 0,00 openstaande abonnement

Ongelezen bericht door Tassadar »

Als je kunt bewijzen dat je hebt betaald, dan hoef je nergens bang voor te zijn. Ik geef deze sportschool dan weinig kans als ze je voor de rechter slepen. Dat zij jouw betaling niet kunnen verwerken, is hun probleem.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Ik neem aan dat je inmiddels een bevestiging van de opzegging hebt ontvangen zodat het abonnement na november 2010 niet nog een jaar doorloopt.

Ik begrijp niet waarom je in februari 2010 (maar) 6 maanden lidmaatschap geld hebt overgemaakt. Dit is zo een vreemde actie dat je problemen kunt verwachten.

Dit staat er op de website van F4F :
Alle abonnementen worden afgesloten voor de duur van één jaar en het verschuldigde bedrag dient vooruit te worden voldaan. Betaling per maand of kwartaal is mogelijk tegen betaling van een toeslag van € 1,- per maand bij maandbetaling of € 1,- per kwartaal bij kwartaalbetaling.
Het zou dus veel logischer zijn geweest om in november 2009 het gehele jaarbedrag te betalen en verdere incasso's te blokkeren.
of
als je per maand betaald, omgewoon de incasso te laten doorlopen tot november 2010.

Het is overigens onzin van F4F om incassokosten te rekenen voor een vorderig van 0,00. Die hoef je ook niet te betalen.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel maanden je nu nog moet betalen, maar ik ga ervanuit dat dat er nog 3 zijn.

Betaal deze 3 maanden nu, en schrijf ze een briefje (e-mail) dat je hiermee aan alle verplichtingen hebt voldaan.
Vermeldt expliciet dat aanmaningskosten op hoofdsom van 0 euro onzin is, en daarom niet door jullie worden betaald.

Het lijkt me dat hiermee de zaak wel is afgedaan.

jwm70

Ongelezen bericht door jwm70 »

Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als Fit for Free dit allemaal maar kan maken, ik zit ook in deze ellende. Vorig jaar augustus heb ik een oog operatie ondergaan waardoor ik 3 maand nog niet mocht sporten. Aangegeven aan de Fit for Free vestiging of het overgezet kon worden naar mijn vrouw, NEE was het antwoord en eronder Succes met uw oog. Te gek voor woorden... dus abonnenment opgezegt. Alles goed gegaan echter werd in januari 2010 nog een bedrag automatisch afgetrokken van 2,95, heb ik laten storneren. Binnen 2 dagen een smsje en een brief dat ik een betalingsachterstand had. Toch even langs de vestiging gegaan bleek dat ik het pasje had moeten inleveren.

Oke dus maar gedaan, zou allemaal geregeld worden, formulier etc. ondertekend en wel en nog steeds wordt er gewoon 2,95 van de rekening gehaalt en weer laten storneren alleen u raad het al smsjes, brieven etc.

Morgen maar de administratie bellen hierover, ik ben het helemaal zat... Fit for Free kan maar doen en laten wat ze willen blijkbaar.

Als je een abonnement neemt neem je er dus eigenlijk 2!!! Riekt naar oplichting maar schijnt allemaal in de voorwaarden te staan die niet 123 te vinden zijn.

Nilana

Ongelezen bericht door Nilana »

Wel, ook wij zijn de dupe van Fit for Free. Ze denken blijkbaar een manier gevonden te hebben om nog meer geld te verdienen door geld te rekenen voor niet ingeleverde pasjes. Jammer dat ze dit niet met grote letters op de pas hebben afgedrukt en met stickers in de kleedkamer en sportzaal onder de aandacht brengen. Dit zou getuigen van goede bedoelingen i.p.v. zwendel. Jammer dat we dit soort praktijken toelaten in een land waar zoveel kennis en regels zijn en je een betere bescherming van de consument zou verwachten. Het lijkt dat bedrijven in dit land een vrijbrief krijgen van onze politici. 0, 40 € rekenen per minuut zonder dat je een alternatief hebt voor b.v. email met ontvangstbevestiging of een maximum van 5 minuten is blijkbaar teveel gevraagd als beleid in dit land. Ook het rekenen van de kostprijs van de pas i.p.v. 25 € is blijkbaar iets wat onze wetgeving niet voor de consument kan regelen.

dancekell

Ongelezen bericht door dancekell »

Ik heb dus ook ernstige problemen met Fit 4 free!

Ik heb vorig jaar mijn abbonement opgezegt ! Dit moest ik schriftelijk doen VOOR 1 augustus!
Ik heb hem verstuurd 24 juni!!! dus ruim op tijd
Ik vertrok 1 juli naar spanje voor 2 maanden..

Toen ik terug kwam had ik een aanmaning gehad van Fit for free.
Dus ik bellen
Zegt de mevrouw dat ze mijn brief niet hebben ontvangen.
En dat ik gewoon nog een jaar moet betalen.

Maaarr.. toen ik in spanje zat heeft mijn moeder ook nog een brief gestuurd met een opzegging omdat ze dacht dat ik het was vergeten.. dus 2 briefen voor die 1 augustus!

dus gewoon 2 briefen zogenaamd niet ontvangen..
Gelukkig maak ik overal kopieen van.. en heb de 2 kopieen van de briefen + nog een brief met erin dat ik op tijd was en dat ik dus niet meer ga betalen erbij.

Weer genegeerd!

Nu onderhand al een jaar later.. heb ik een schuld van meer dan 300 euro.
Nou ik betaal niks

Ben ondertussen verhuisd.. en aangezien ze mij daar dus niet meer konden vinden hebben ze mij een mail gestuurd.
met daarin dat ik binnen 10 dagen moet betalen anders komt de incasso.

Nou laat ze maar komen

Maar het is toch erg dat er zoveel mensen problemen met hun hebben.

En weetje wat ook nog zo iets raars is! ze hebben hun eigen incasso bureau!!
Lekker handig!

Ik ga echt niet betalen.. en heb alle kopieen bewaard.

maar ze gaan me binnekort vast wel vinden..

Maar wat moet ik dan doen???
Waar kan je heen voor zoiets?

Olliebollie

Ongelezen bericht door Olliebollie »

dancekell schreef:Ik heb dus ook ernstige problemen met Fit 4 free!

Ik heb vorig jaar mijn abbonement opgezegt ! Dit moest ik schriftelijk doen VOOR 1 augustus!
Ik heb hem verstuurd 24 juni!!! dus ruim op tijd
Ik vertrok 1 juli naar spanje voor 2 maanden..

Toen ik terug kwam had ik een aanmaning gehad van Fit for free.
Dus ik bellen
Zegt de mevrouw dat ze mijn brief niet hebben ontvangen.
En dat ik gewoon nog een jaar moet betalen.

Maaarr.. toen ik in spanje zat heeft mijn moeder ook nog een brief gestuurd met een opzegging omdat ze dacht dat ik het was vergeten.. dus 2 briefen voor die 1 augustus!

dus gewoon 2 briefen zogenaamd niet ontvangen..
Gelukkig maak ik overal kopieen van.. en heb de 2 kopieen van de briefen + nog een brief met erin dat ik op tijd was en dat ik dus niet meer ga betalen erbij.

Weer genegeerd!

Nu onderhand al een jaar later.. heb ik een schuld van meer dan 300 euro.
Nou ik betaal niks

Ben ondertussen verhuisd.. en aangezien ze mij daar dus niet meer konden vinden hebben ze mij een mail gestuurd.
met daarin dat ik binnen 10 dagen moet betalen anders komt de incasso.

Nou laat ze maar komen

Maar het is toch erg dat er zoveel mensen problemen met hun hebben.

En weetje wat ook nog zo iets raars is! ze hebben hun eigen incasso bureau!!
Lekker handig!

Ik ga echt niet betalen.. en heb alle kopieen bewaard.

maar ze gaan me binnekort vast wel vinden..

Maar wat moet ik dan doen???
Waar kan je heen voor zoiets?
Wow. Dit hou je toch niet voor mogelijk. Echt schandalig. Heb ooit overwogen een abonnement te nemen bij Fit for free. Ben al blij dat ik dat niet heb gedaan (al ben ik nu ook niet bepaald super tevreden over mijn huidige fitness club)

Gesloten