LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit For Free Bedrijfsfitness

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Freddy86

Fit For Free Bedrijfsfitness

Ongelezen bericht door Freddy86 »

Goedendag allen,

Begin 2012 heeft mijn broer via zijn werk bedrijfsfitness aangevraagd. Dit was bij Fit For Free. Nu kon hij dit ook voor een persoon extra aanvragen en ondanks dat ik zelf al bij een andere sportschool zit leek het mij wel leuk om af en toe samen te gaan, dus ik werd zijn extra persoon en heb via bedrijfsfitness enkele maanden bij Fit For Free gesport.

Belangrijke info (lijkt mij); ik heb nooit enige informatie gegeven of getekend voor voorwaarden. Bij de eerste keer sporten kreeg ik een pas en dat was het.

Nu ging mijn broer weg bij zijn bedrijf, dus ik ging er van uit dat er ook niet meer gefitnesst kon worden. Nooit een brief of bericht gehad met het verzoek om de pas in te leveren, ook nooit een afschrijving gehad. Ik stond er dan ook nogal van te kijken toen ik 28 januari opeens een afschrijving zag van 2,95 voor, jawel, het Fit For Free pasje. Meteen gebeld en gevraagd naar het waarom en vooral hoe zij aan mijn rekeningnummer gekomen zijn.

Nu ben ik in 2011 persoonlijk lid geweest van Fit For Free, dit abonnement heb ik netjes opgezegd (met behulp van berichten op dit forum om toch vooral heel secuur op te zeggen en brieven te vragen) zonder verdere problemen. Ik vermoed alleen dat ze nu via deze gegevens zijn gaan incasseren voor het bedrijfsfitness pasje. Gezien ik bij het bedrijfsfitness deel nooit getekend heb voor iets....mag dit zomaar?

Eigenlijk vind ik de hele gang van zaken te zot voor woorden en wil ik er graag een probleem van maken, anderszijds ben ik ook geneigd om die 25 euro voor de pas maar te betalen en ze voortaan waar ik kan af te raden bij vrienden en familie. Heb ik uberhaupt enig recht, of mag dit gewoon wat Fit For Free uit haalt?

Bedankt voor het meedenken en elke hulp!

sephora30

Re: Fit For Free Bedrijfsfitness

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je ergens lid van wordt is het belangrijk dat je van tevoren de algemene voorwaarden doorleest. Daar staat in dat je bij opzegging je pasje dient in te leveren. Je had het dus kunnen weten.

Freddy86

Re: Fit For Free Bedrijfsfitness

Ongelezen bericht door Freddy86 »

Dat snap ik en dat klopt normaal helemaal (bij een regulier abonnement had ik het meteen geaccepteerd).

Het ding is echter dat ik nooit iets getekend heb gezien ik door middel van bedrijfsfitness via een ander persoon lid was. Of kunnen ze zich beroepen op algemene voorwaarden aangezien ik überhaupt kwam sporten?

Ook hoe ze dan (legaal) aan mijn rekeningnummer zijn gekomen blijft de vraag.

Gesloten