LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit4Free weigert op te zeggen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
wes_ley_

Fit4Free weigert op te zeggen

Ongelezen bericht door wes_ley_ »

Ik zit met het volgende probleem met mijn abonnement van Fit4Free.

Ik heb op 16 oktober een brief gestuurd naar Fit4Free om mijn abonnement op te zeggen. Dit zoals het ook vermeldt staat op de website.
Na enkele weken hier niets meer van gehoord te hebben en een incasso teruggeboekt te hebben ben ik langs een vestiging gegaan en heb ik nogmaals opgezegd en direct mijn pasje ingeleverd.

Nu heeft Fit4Free met mijn eerste opzeggen helemaal niets gedaan en loopt mijn contract nog tot eind december waardoor ik een maand extra moet betalen. Dit terwijl ik in oktober een opzegging heb gedaan, en het einde van mijn contract dus in november zou moeten liggen.

Wat nu? Want ik heb weinig zin om een maand extra te betalen omdat ze bij Fit4Free een opzegging niet verwerken.

Met vriendelijke groet,

Wesley

Auti-Mama

Re: Fit4Free weigert op te zeggen

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Heb je bewijs dat je een brief heb gestuurd?? Oftewel, heb je dit aangetekend gedaan?? Zo ja, kopie van het bewijs aan ze geven en voet bij stuk houden dat ze per eind november de opzegging in laten gaan. Zo nee, dan heb je pech en zal je genoegen moeten nemen met een maand extra betalen.

wes_ley_

Ongelezen bericht door wes_ley_ »

Nee ik ging er vanuit dat ik gewoon een normale brief kon sturen om op te zeggen, dus het enige wat ik nog heb is een kopie van de brief die ik verzonden heb.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Tja, en heel hard gezegd is dat geen bewijs. Ik kan ook wel "effe snel" een brief uit de printer gooien en dan zeggen dat ik die heb verstuurd. Sorry Wesley, dat wordt gewoon een extra maand betalen. Positief bekijken, het is maar een maand en niet gelijk weer een vol jaar. ;)

Flappie2

Ongelezen bericht door Flappie2 »

Ik weet toevallig dat ze op het hoofdkantoor nogal achterlopen met het verwerken van de opzeggingen, het zou dus zo maar kunnen zijn dat je binnenkort alsnog het teveel betaalde bedrag teruggestort krijgt. Zo niet, dan wordt het inderdaad lastig om iets te 'bewijzen'. Dus: aangetekend versturen, het kost iets meer maar kan veel gedoe voorkomen!

Nog een tip voor anderen: lever je brief in bij de balie van de betreffende vestiging. Zij kunnen die inscannen en via mail doorsturen naar het hoofdkantoor. Ze hebben je daar ook in het systeem staan en kunnen daarin dan meteen een notitie maken dat je een opzegbrief hebt ingeleverd. Ook kun je vragen om een stempel of handtekening op de opzegbrief. Zo heb je toch 'bewijs'.

Heb je wel een bonnetje meegekregen dat je je pasje hebt ingeleverd? Anders zou ik dat ook nog even vragen....Als het goed is verwerken ze dit in het systeem, maar het is altijd handig om zelf ook een bewijsje te hebben.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

wes_ley, het ligt er helemaal aan voor hoe lang je je eerste contract hebt afgesloten. Het eerste jaar "moet" je n.l. uitzitten, pas daarna kan je per maand opzeggen. Sportscholen vallen niet onder de wet van Dam, dus nogmaals, het ligt aan je eerste lengte van je abonnement.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sportscholen vallen wel onder de wet van Dam.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef: Sportscholen vallen niet onder de wet van Dam, dus nogmaals, het ligt aan je eerste lengte van je abonnement.
Blunder hoeveel is dat nu?

Voorbeelden van contracten die onder de Wet Van Dam vallen zijn:

Het ontvangen van een krant of tijdschrift. De regels zijn hiervoor wel iets soepeler, zie hieronder.
Het lidmaatschap van de sportschool. Hoewel verenigingen uitgesloten zijn, zijn de meeste sportscholen geen vereniging maar gewoon een bedrijf. En daar ben je formeel juridisch geen "lid" van maar klant.
Een contract voor gas of elektriciteit.
Een abonnement op verzamelobjecten of producten om uit te proberen, bijvoorbeeld elke maand nieuwe mascara, nieuwe verzamelpostzegels, nieuwe onderdelen voor een bouwpakket of een nieuw modelautootje binnen een serie.
Een hostingcontract voor een persoonlijke website of blog.
Een contract voor een internetdomeinnaam.
Een internet- of telefonieabonnement (zie onder).
Een abonnement op een betaalwebsite (zoals een datingsite, een boekhoudprogramma, een filmdienst of discussieforum).

http://www.iusmentis.com/zakendoen/cons ... verlengen/

grun

Ongelezen bericht door grun »

tenormin schreef:Sportscholen vallen niet onder de wet van Dam, dus nogmaals, het ligt aan je eerste lengte van je abonnement.
Een sportschool valt wel onder van Dam.
https://ictrecht.nl/contracten-en-algem ... t-van-dam/

Als zij moeilijk blijven doen en volhouden een vereniging te zijn, vraag dan eens om de notulen van de vorige jaarvergadering. Als ze die niet hebben, weet je genoeg.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Alleen het lidmaatschapsgeld van een vereniging valt niet onder de Wet Van Dam. Het afnemen van een dienst of product van een vereniging valt weer wel onder de Wet Van Dam.

Gesloten