LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitness First. Help wat moet ik nou ?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
deessiekeessie

Fitness First. Help wat moet ik nou ?

Ongelezen bericht door deessiekeessie »

Hallo mensen,

Mijn vriend is een tijd lid geweest van Fitness First,
Hij heeft 2 jaar geleden aangegeven dat hij het lidmaatschap wilt beeindigen.
Dat kon, maar hij moest nog een openstaande rekening betalen, en daarna zou het
lidmaatschap beeindigt zijn. Hij heeft dit netjes betaald, is naar de Fitness First gegaan
en heeft het daar laten beindigen. wij zijn daarna verhuisd naar een ander dorp.
Wij er vanuit gegaan dat het beindigd is, niet dus kregen in januari een belletje
van een incasso bureau dat hij al heel het jaar niet had betaald! en of wij dat binnen een week kunnen overmaken! Wij hebben geen bericht meer gehad van de sportschool en dan natuurlijk ook niet meer wezen sporten! Nu is het probleem, dat hij van vorige maand en deze maand nieuwe facturen van de sportschool heeft gekregen.
Wij hebben geen mail meer van de bevestiging en hun hameren er maar op dat ik die moet hebben, ik heb wel mails van de uitleg dat hij eerst moet betalen voordat het kan beiindigen, en een mail dat wij hebben betaald, maar had de bevestiging al gekregen bij de sportschool zelf.
Nadat wij nooit meer facturen hebben gekregen of reactie zijn wij er ook vanuit gegaan dat het is beeindigt.
Hij is er gewoon ingeluist!

Ik hoop dat iemand hier ons mee kan helpen.
dankjewel

rozemarijntje

Re: Fitness First. Help wat moet ik nou ?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar ik neem toch aan ,dat als je betaald zo cash je een bewijsje van betaling vraagd?of als je gepint hebt....ook bewijs,
Heb je dat niet gekregen en ook niet om gevraagd....ja jouw woord tegen dat van hun...en die ga je verliezen ben ik bang...

deessiekeessie

Nee wij zijn beginners in die tijd was ik net 19 en ik heb dat mailtje gekregen, maar na 2 jaar verwijderd.
aangezien ik allang dacht dat het over was. en daar niet bij stil sta, dat je 2 jaar later gebeld kan worden omdat hun het nog lekker door laten lopen! zonder bericht !

deessiekeessie

Dus je kunt helemaal niks, word gewoon bestolen!!!! asciaal zeg!!! wat een maatschappij ! zoalng je maar betaald en betaald blijf je uit de probleempjes, ookal maken ze zelf de fout !

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

deessiekeessie schreef: ik heb wel mails van de uitleg dat hij eerst moet betalen voordat het kan beiindigen, en een mail dat wij hebben betaald, maar had de bevestiging al gekregen bij de sportschool zelf.
Nadat wij nooit meer facturen hebben gekregen of reactie zijn wij er ook vanuit gegaan dat het is beeindigt.
Hij is er gewoon ingeluist!

ik heb dat mailtje gekregen, maar na 2 jaar verwijderd.

En die andere mails wel bewaard? :roll:
Dan zul je moeten proberen met de mails die je nog wel hebt (wat is de exacte inhoud?) de beeindiging aan te tonen.
deessiekeessie schreef:Nadat wij nooit meer facturen hebben gekregen
Die zijn misschien naar het oude adres gestuurd?

deessiekeessie

Ja in de mails staat wel dat als hij zijn betaling heeft gedaan de lidmaatschap beeindigd word.
En heeft ze betaald, daarna naar de fitness first gegaan om het te bevestigen.
ze zei dat hij uitgeschreven zou worden, hebben ze dan uiteindelijk nooit gedaan.
Jaar later zonder facturen te sturen word ik opgebeld door een incasso, em die zegt dat het hele jaar nog niet betaald is en dat dat betaald moet worden en vandaag een factuur gekregen voor de maanden jan en feb 2014. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Ga er nooit vanuit dat een abonnement beëindig zolang u dit niet zwart op wit heeft. U had gewoon een briefje kunnen maken en dat laten ondertekenen.
2. Betaal een schuld nooit contant als er niet ter plekke een kwitantie. Het beste is om altijd te pinnen.
3. Een verjaringstermijn van vijf jaar is hiervan toepassing.
deessiekeessie schreef:Wij hebben geen mail meer van de bevestiging en hun hameren er maar op dat ik die moet hebben, ik heb wel mails van de uitleg dat hij eerst moet betalen voordat het kan beiindigen, en een mail dat wij hebben betaald, maar had de bevestiging al gekregen bij de sportschool zelf.
Dan zou ik niet betalen. U heeft uw wil uitgesproken dat u niet wilde verlengen c.q. omzetten en heeft bewijs dat dit is aangekomen. Aan het stoppen van een abonnement kan niet de voorwaarde worden verbonden dat de schuld eerst volledig betaald moet zijn.

Als er beweerd wordt dat u de rekening, die u wel heeft betaald, niet heeft betaald dan gaat u hierop nat en zult u die rekening wel moeten betalen. Dit doet verder niets af aan de alinea hierboven.

Een aantal vragen:
1. Wanneer is de overeenkomst gesloten?
2. Wanneer heeft u de overeenkomst opgezegd?

Wetgeving is aangepast op 1 december 2011. Ik ben opzoek naar dat u een jaarcontract had en heb uitgezeten. En of u daarbinnen of daarbuiten heb opgezegd.

Gesloten