Via deze weg wil ik laten weten dat ik problemen heb met mijn opzeggen bij Il Fiore te Maastricht. Ik heb een flexibel contract afgesloten(maandelijks opzegbaar) ergens in oktober 2015 via internet en bevestiging via de email gekregen van [email protected].
Ik heb mijn opzegging gedaan per email bij de medewerker die mij altijd te woord stond in de sportschool, uitleg gaf en me de eerste keer ontvangen heeft. Hij lijkt/is de manager van de locatie. Laten we hem even Frits noemen. Ik heb dit bij Frits gedaan omdat ik naar ‘’noreply’’ niets kan terug sturen en Frits mijn aanspreekpunt is. Op 23/04/2016 heb ik een mail gestuurd aan [email protected] met de mededeling dat ik mijn contract wil opzeggen met in acht neming van het opzegtermijn van 1 maand & de nodige gegevens.
Als antwoord kreeg ik de volgende email:Beste Frits,
Bij deze willen wij ons lidmaatschap opzeggen van ons Fitnessabonnement en tevens ons ledenvoordeelabonnement.
De opzeggen is zowel voor lid *** *** (geb. datum) als voor *** *** (geb. datum). Ik neem aan dat wij onze badge gewoon bij de balie kunnen achterlaten als het abonnement stopt?
Wij hopen je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wij zijn op 26/05/2016 de clubkeys gaan inleveren en zijn vanaf toen niet meer gegaan(even ervoor ook niet, vandaar de opzegging). Vervolgens kreeg ik een bevestiging per email dat mijn opzeggen bevestigd is voor 1/07/2016 en dat 26/05 als opzegdatum gebruikt is.Beste ***,
Dat is vervelend nieuws, mag ik vragen wat de exacte reden is voor de opzegging?
Jullie kunnen je clubkey inleveren aan de balie in de kerk & krijgen dan een 2-tal ondertekende documenten mee als bewijs van stopzetten & de afgifte.
Prettig weekend!
Sportieve groet,
Na het heen en weer mailen met de ledenadministratie en meerdere malen verwijzingen naar de wet van Dam om mijn broek gekregen te hebben willen ze niet toegeven dat mijn email van 23/04 geldig is. De ledenadministratie geeft aan dat ik het verkeerde emailadres gebruik heb en dat [email protected] een prive adres is? Dit is de laatste email die ik ontvangen heb.
Staan ze in het recht om te zeggen dat ik met een medewerker van hen mail op zijn zakelijk adres(@ifhc.nl) en dit te betitelen als prive? Er staat geen voorgeschreven emailadres in de AV om te gebruiken bij opzeggingen. Ook lijkt de medewerker in het antwoord op mijn opzeggen te bevestigen dat het in orde is en wij onze bevestiging krijgen bij het inleveren aan de balie. Ik wens niet te betalen en heb dat ook kenbaar gemaakt. Sta ik in mijn recht?U kunt op 3 manieren opzeggen. Aan de balie van de club, via brief (aangetekend) of via email. U moet dit dan wel naar het juiste mail adres sturen. Niet privé naar een medewerker van een van onze clubs. Deze mails komen namelijk niet bij ons op de administratie aan en de medewerker is niet bevoegd om de opzegging te verwerken.
Ik kan in het systeem zien dat beide opzeggingen zijn verwerkt per 1-7-2016. Deze datum is correct.
Hopend op jullie advies.
Gr Jos