LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen voetbaltrainer beschikbaar

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan heb jij het concept "Vereniging" ook niet begrepen, maar goed.
Overigens bij de Tennis en Honkbal vereniging hier in de buurt kun je vrijwilligerstaken en bardiensten "afkopen" , is geen korting voor de vrijwilligers maar een verhoging van de contributie voor diegenen die daar geen zin in hebben.
Laatst gewijzigd door bprosman op 29 aug 2016 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is het bij teunbosseman eigenlijk ook, maar niet alle leden hebben dat door blijkbaar :)

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Dan heb jij het concept "Vereniging" ook niet begrepen, maar goed.
Overigens bij de Tennis en Honkbal vereniging hier in de buurt kun je vrijwilligerstaken en bardiensten "afkopen" , is geen korting voor de vrijwilligers maar een verhoging van de contributie voor diegenen die daar geen zin in hebben.

Mwah, ben toch al heel wat jaartjes ( 20tal ) lid van een vereniging en deze krijgt ook subsidie. Dat jij vindt dat ik het concept "Vereniging" niet begrijpt zal vermoedelijk te maken met het soort vereniging bij jouw bekend.

Bij jou kun je afkopen, bij mijn vereniging krijgen vrijwillgers een korting, dus een beloning voor hun inzet. Tis maar net hoe een vereniging dit reilt en zeilt, bij ons werkt dat perfect !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik lid wordt van een vereniging en ik krijg een brief of ik bereid ben om mij in te zetten voor bardiensten, vervoeren, of tig andere taken zeg ik--> nee. Ik betaal netjes de contributie en ouders welke wel de tijd / zin hebben om aanvullende vrijwillige taken te vervullen krijgen ene korting op de contributie.

En daar kan ik mij zeer goed in vinden. Heeft totaal niks, nada noppes met verantwoordelijkheid te maken.
Heeft dat niets met verantwoordelijkheid te maken? Als jouw vereniging vervolgens bij gebrek aan vrijwilligers wordt opgeheven, zou dat dan niet een beetje komen door mensen die te beroerd zijn om iets voor de vereniging te betekenen? Want niet alles is met geld op te vangen.

Hier in de buurt worden regelmatig verenigingen en stichtingen opgeheven bij gebrek aan vrijwilligers. Voldoende leden, financieel alles prima op orde, maar niemand voelt zich geroepen om in het bestuur te gaan zitten of aanwezig te zijn op de tijden dat ze open zijn voor de leden.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:Dat is het bij teunbosseman eigenlijk ook, maar niet alle leden hebben dat door blijkbaar :)

Euuh , neen. Leden hebben dat prima door hoor, tis maar net hoe het wordt gebracht en waarvoor wordt gekozen.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:Dat is het bij teunbosseman eigenlijk ook, maar niet alle leden hebben dat door blijkbaar :)

Euuh , neen. Leden hebben dat prima door hoor, tis maar net hoe het wordt gebracht en waarvoor wordt gekozen.
De totale kosten ( waar contributie voor bedoeld zijn ) gaan niet omlaag van de vereniging. Dit zal dus ergens gecompenseerd moeten worden.
Ofwel je doet een contributieverhoging voor de leden die iets 'afkopen' of je voert een algehele contributieverhoging door voor alle leden om daarna een contributieverlaging door te voeren voor mensen die wel vrijwilligerswerk willen verrichten (beloning). Uiteindelijk is het om het even.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:
Als ik lid wordt van een vereniging en ik krijg een brief of ik bereid ben om mij in te zetten voor bardiensten, vervoeren, of tig andere taken zeg ik--> nee. Ik betaal netjes de contributie en ouders welke wel de tijd / zin hebben om aanvullende vrijwillige taken te vervullen krijgen ene korting op de contributie.

En daar kan ik mij zeer goed in vinden. Heeft totaal niks, nada noppes met verantwoordelijkheid te maken.
Heeft dat niets met verantwoordelijkheid te maken? Als jouw vereniging vervolgens bij gebrek aan vrijwilligers wordt opgeheven, zou dat dan niet een beetje komen door mensen die te beroerd zijn om iets voor de vereniging te betekenen? Want niet alles is met geld op te vangen.

Hier in de buurt worden regelmatig verenigingen en stichtingen opgeheven bij gebrek aan vrijwilligers. Voldoende leden, financieel alles prima op orde, maar niemand voelt zich geroepen om in het bestuur te gaan zitten of aanwezig te zijn op de tijden dat ze open zijn voor de leden.

Neen, dat heeft mijn inziens geheel niets met verantwoordelijkheid te maken maar met het organiseren van de vereniging. Zo makkelijk om dan maar een schuldgevoel bij de niet vrijwillegers neer te leggen. Ik verdom het om daarin mee te gaan.

Nogmaals, vereniging waar ik lid van ben krijgt een subsidie en wellicht dat de contributie hoger ligt dan gebruikelijk is elders in land waardoor deze vereniging reeds zon 50 jaar bestaat.

Kijk, als er echt niemand te vinden is voor bestuursfunctie's / vrijwilligers oid, tsja dan houd het bij ons ook op, maar zie ik vooralsnog niet snel gebeuren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang je leden (vrijwiligers) genoeg hebt om alle taken te vervullen is er ook niets mis mee, maar op het moment dat die er niet meer zijn ga je met "korting" ook geen leden meer motiveren of overhalen. Verenigingen draaien nu eenmaal op vrijwilligers, met soms een betaalde trainer voor het eerste elftal of keeperstrainer.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:Dat is het bij teunbosseman eigenlijk ook, maar niet alle leden hebben dat door blijkbaar :)

Euuh , neen. Leden hebben dat prima door hoor, tis maar net hoe het wordt gebracht en waarvoor wordt gekozen.
De totale kosten ( waar contributie voor bedoeld zijn ) gaan niet omlaag van de vereniging. Dit zal dus ergens gecompenseerd moeten worden.
Ofwel je doet een contributieverhoging voor de leden die iets 'afkopen' of je voert een algehele contributieverhoging door voor alle leden om daarna een contributieverlaging door te voeren voor mensen die wel vrijwilligerswerk willen verrichten (beloning). Uiteindelijk is het om het even.

Ik begreep het hoor. Schreef ook: tis maar net hoe het wordt gebracht en waarvoor wordt gekozen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Neen, dat heeft mijn inziens geheel niets met verantwoordelijkheid te maken maar met het organiseren van de vereniging. Zo makkelijk om dan maar een schuldgevoel bij de niet vrijwillegers neer te leggen. Ik verdom het om daarin mee te gaan.

Nogmaals, vereniging waar ik lid van ben krijgt een subsidie en wellicht dat de contributie hoger ligt dan gebruikelijk is elders in land waardoor deze vereniging reeds zon 50 jaar bestaat.

Kijk, als er echt niemand te vinden is voor bestuursfunctie's / vrijwilligers oid, tsja dan houd het bij ons ook op, maar zie ik vooralsnog niet snel gebeuren.
Nee, de leden van de verenigingen en stichtingen die hier verdwijnen zagen dat ook niet zo snel gebeuren...
Veel verenigingen krijgen trouwens helemaal geen subsidie. In heel veel gemeentes is dat iets van jaren geleden.

En natuurlijk kun je een heleboel redelen door de vereniging anders te organiseren en te werken met professionals in plaats van vrijwilligers. Maar daarmee zal de contributie wel heel veel hoger worden. Even een bierviltje erbij, 30 weken lang twee trainingen per week plus zo'n 20 wedstrijden maakt ongeveer 60 + 40 = 100 uur een trainer inhuren (liever twee trainers), à € 25 per uur is 2.500 extra. Vervoer voor 10 uitwedstrijden, wat zal dat kosten? Misschien zo'n 150 euro per wedstrijd, maakt 1500 extra. Zal ik het inhuren van terreinverzorgers en kantinepersoneel maar even buiten beschouwing laten, maar dan wordt de contributie dus zo 250 euro p.p. hoger. Als je vervolgens ook nog het werk van alle andere vrijwilligers moet missen, dan levert dat nog heel wat meer kostenposten op én er zal een hoop aan (bar-)inkomsten wegvallen als de kantine ook niet meer door verenigingsleden wordt gedraaid.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door martine81 »

Ik denk dat de kern erin zit dat je bij een voetbal vereniging geen KLANT bent maar LID. Dus je betaalt om lid te zijn van de vereniging, en omdat je geen klant bent kun je ook niet een miljoen eisen stellen. Dat betekent naar mijn idee natuurlijk niet dat je helemaal niets hoeft te verwachten.
Daarnaast kun je mensen natuurlijk nooit feitelijk verplichten vrijwilligers werk te doen, niet iedereen kan dat (fysiek) niet iedereen heeft een leven waar dat in past en niet iedereen heeft daar zin in. Probleem komt natuurlijk op het moment dat niemand het meer doet en dan is het einde vereniging.

Wat in dit geval misschien inderdaad een optie is, is om jongeren die ook lid zijn te laten trainen, mijn kinderen worden ook getraind door 2 16 jarigen en dat gaat eigenlijk prima. Meestal is er ook wel een ouder die ergens in de buurt rondloopt maar die jongens doen het heel goed. Daarnaast zijn er ook allerlei andere taken die je kunt doen als je zelf geen verstand van voetbal hebt (ik raak nog geen bal van een meter afstand) of niet wilt rijden naar wedstrijden (heb ik ook, ik heb geen auto). Je zou een kantine dienst kunnen draaien, de kleedkamers schoon kunnen maken of 'shirtjes-was-moeder' worden (hoef je niet eens je huis voor uit). Ik begrijp echt dat niet iedereen hier zin in heeft, maar ik vind de gedachte 'dan moeten andere mensen dat maar gratis doen zodat mijn kinderen kunnen voetballen' wel erg makkelijk.

Martine

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

martine81 schreef:Ik denk dat de kern erin zit dat je bij een voetbal vereniging geen KLANT bent maar LID. Dus je betaalt om lid te zijn van de vereniging, en omdat je geen klant bent kun je ook niet een miljoen eisen stellen. Dat betekent naar mijn idee natuurlijk niet dat je helemaal niets hoeft te verwachten.
Daarnaast kun je mensen natuurlijk nooit feitelijk verplichten vrijwilligers werk te doen, niet iedereen kan dat (fysiek) niet iedereen heeft een leven waar dat in past en niet iedereen heeft daar zin in. Probleem komt natuurlijk op het moment dat niemand het meer doet en dan is het einde vereniging.

Wat in dit geval misschien inderdaad een optie is, is om jongeren die ook lid zijn te laten trainen, mijn kinderen worden ook getraind door 2 16 jarigen en dat gaat eigenlijk prima. Meestal is er ook wel een ouder die ergens in de buurt rondloopt maar die jongens doen het heel goed. Daarnaast zijn er ook allerlei andere taken die je kunt doen als je zelf geen verstand van voetbal hebt (ik raak nog geen bal van een meter afstand) of niet wilt rijden naar wedstrijden (heb ik ook, ik heb geen auto). Je zou een kantine dienst kunnen draaien, de kleedkamers schoon kunnen maken of 'shirtjes-was-moeder' worden (hoef je niet eens je huis voor uit). Ik begrijp echt dat niet iedereen hier zin in heeft, maar ik vind de gedachte 'dan moeten andere mensen dat maar gratis doen zodat mijn kinderen kunnen voetballen' wel erg makkelijk.

Martine

Hhmmm nu lees ik toch echt nergens dat "andere mensen maar gratis moeten doen, zodat mijn kinderen kunnen voetballen" Ook voor jou, ik ben zo'n persoon welke gewoon geen zin heeft in "vrijwillige" verplichtingen. Dat is mijn goed recht mag ik toch aannemen ? En ik betaal daar graag een hogere contributie voor.

Enige citaten uit de contributie voorwaarden van mijn vereniging:

Voor leden die aan de vereisten voor teruggave (voldoende aantal uren vrijwilligerswerk) hebben voldaan, vindt de teruggaaf plaats in de maanden augustus-september.

Tevens zal dit jaar er een mogelijkheid zijn om de contributie of een deel daarvan terug te verdienen.
Breng je als lid een nieuwe sponsor aan, dan ontvang je 10% van het sponsor bedrag met een maximum van je volledige contributie. Dit bedrag wordt in een door de penningmeester op je rekening gestort.

Breng je als lid een nieuw lid aan ontvang je 15% van de door het nieuwe lid te betalen contributiebedrag. Dit bedrag wordt ook als 1 bedrag op je rekening gestort.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman,

Volgens mij gaat het in dit topic toch ook vooral om TS en niet specifiek om jou?

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door martine81 »

Hhmmm nu lees ik toch echt nergens dat "andere mensen maar gratis moeten doen, zodat mijn kinderen kunnen voetballen" Ook voor jou, ik ben zo'n persoon welke gewoon geen zin heeft in "vrijwillige" verplichtingen. Dat is mijn goed recht mag ik toch aannemen ? En ik betaal daar graag een hogere contributie voor.
Oh nee dat bedoelde ik niet zo, jij verwacht blijkbaar ook niet dat anderen het gratis doen, want jij 'betaalt' immers die anderen om het te doen middels je hogere contributie. (kort door de bocht geredeneerd).
Waar mij het schoentje drukt is op het moment dat zo'n korting op de contributie (of hogere contributie voor mensen die geen werk in de vereniging willen/kunnen steken) niet bestaat en mensen wel hoog van de toren gaan blazen dat iemand anders dan zijzelf het maar eens heel snel moeten gaan regelen. (niet dat ik weet of TS dat gedaan heeft hoor, maar ik bedoel in het algemeen)

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:Teunbosseman,

Volgens mij gaat het in dit topic toch ook vooral om TS en niet specifiek om jou?

angel1978, schrijf ik ergens dat om mij gaat ?????

Vanaf de eerste reactie op de OP wordt er reeds naar een zijspoor geschreven, t.w. de vrijwillgers al dan niet met korting etc etc en daar reageerde ik verder op, net als jijzelf trouwens.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

martine81 schreef:
Hhmmm nu lees ik toch echt nergens dat "andere mensen maar gratis moeten doen, zodat mijn kinderen kunnen voetballen" Ook voor jou, ik ben zo'n persoon welke gewoon geen zin heeft in "vrijwillige" verplichtingen. Dat is mijn goed recht mag ik toch aannemen ? En ik betaal daar graag een hogere contributie voor.
Oh nee dat bedoelde ik niet zo, jij verwacht blijkbaar ook niet dat anderen het gratis doen, want jij 'betaalt' immers die anderen om het te doen middels je hogere contributie. (kort door de bocht geredeneerd).
Waar mij het schoentje drukt is op het moment dat zo'n korting op de contributie (of hogere contributie voor mensen die geen werk in de vereniging willen/kunnen steken) niet bestaat en mensen wel hoog van de toren gaan blazen dat iemand anders dan zijzelf het maar eens heel snel moeten gaan regelen. (niet dat ik weet of TS dat gedaan heeft hoor, maar ik bedoel in het algemeen)


Verwacht ik inderdaad zeker niet, ook ik doe een en ander gratis maar uitermate zeer beperkt binnenin een vereniging. Deze tijd steek ik in in andere zaken welke ik leuker vindt en meer voldoening van krijg om gratis te doen.

Bij mij in de vereniging zijn er gelukkig dat soort mensen niet ( meer ), maar begrijp wat je bedoelt. Deze mensen zullen er inderdaad altijd zijn.


Wie weet kan TS wat met alle gegeven adviezen n laat deze nog van zich horen of geholpen heeft.

monique_01
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2012 23:24

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door monique_01 »

Zoveel antwoorden, en evenzoveel meningen. allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken. Om even iets recht te zetten naar met name de eerste groep die gereageerd heeft....Ik ben een jaar elftalleidster geweest, verder doen wij de was en het rijden ( voor 2 teams, oudste voetbalt ook, maar een selectie elftal heeft wel altijd een trainer, twee zelfs).Het meehelpen op de vereniging is mij zeker niet vreemd en vind ik zeker niet "altijd maar iemand anders taak." Heel jammer dat verl mensen die conclusie metern trekken. Dit jaar help ik naast het wassen en rijden op school op vrije dagen. En een fulltime vrijwilligersweek is voor niemand haalbaar.

Ik wacht nog even af war et zaterdag tijdens de eerste wedstrijd naar voren komt van ouders, wij spreken elkaar dan allemaal weer voor het eerst. De oudste heeft geloof ik dit jaar maatschappelijke stage, die wil hij inderdaad als hulptrainer op de voetbal gaan doen. Is het probleem in ieder geval een paar weken half opgelost.

witte angora
Berichten: 31005
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Monique, als je oudste dit een paar weken kan doen, zal dat al een slok op een borrel schelen. Geen idee wat hij verder voor toekomstplannen heeft natuurlijk. Is het een idee dat hij het hele seizoen als hulptrainer aan de slag gaat? Dan hoeft er alleen nog een 'echte' trainer bij.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: geen voetbaltrainer beschikbaar

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

monique_01 schreef:Zoveel antwoorden, en evenzoveel meningen. allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken. Om even iets recht te zetten naar met name de eerste groep die gereageerd heeft....Ik ben een jaar elftalleidster geweest, verder doen wij de was en het rijden ( voor 2 teams, oudste voetbalt ook, maar een selectie elftal heeft wel altijd een trainer, twee zelfs).Het meehelpen op de vereniging is mij zeker niet vreemd en vind ik zeker niet "altijd maar iemand anders taak." Heel jammer dat verl mensen die conclusie metern trekken. Dit jaar help ik naast het wassen en rijden op school op vrije dagen. En een fulltime vrijwilligersweek is voor niemand haalbaar.

Ik wacht nog even af war et zaterdag tijdens de eerste wedstrijd naar voren komt van ouders, wij spreken elkaar dan allemaal weer voor het eerst. De oudste heeft geloof ik dit jaar maatschappelijke stage, die wil hij inderdaad als hulptrainer op de voetbal gaan doen. Is het probleem in ieder geval een paar weken half opgelost.

Zo, das ff de deksel op de neus krijgen voor diegene met aanname's en dat er geen smoesjes moeten zijn om geen vrijwilliger te zijn etc etc etc
Een sorry-tje naar TS zou op zijn plaats zijn.

Ik zeg chapaeu dat je zoveel vrijwillg doet !!

Hoop dat uiteindelijk goed komt. Als ik zo lees, gaat dat wel lukken.

Gesloten