LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan de David Lloyd dit zomaar doen?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
ivdij

Kan de David Lloyd dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door ivdij »

Hier even in het kort mijn verhaal.

Op 11 september 2009 heb ik een contract getekend voor 1jaar bij de David Lloyd.
Netjes de 82,- p.m. betaald en op 1 september 2010 werd weer 82,- afgeschreven.
Naar mijn weten was dit niet juist want op 11 september heb ik het contract getekend (ook een halve maand betaald gelijk in 2009)
Dus heb ik contact opgenomen met de David Lloyd hoe dit nou kon.
Ze boden hun excuus aan en ik kon gewoon het bedrag a 82,- storneren en gewoon het bedrag a 11 dagen overmaken op hun rekeningnummer.
Dus heb ik 41 euro overgemaakt (dat is iets meer nog dan 11 dagen)

Nou krijg ik dus deze week opeens uit het niets een incassobrief met daarin dat ik nog 82,- aan hun verschuldigd ben over de maand september + alle incassokosten.

Ik weer contact opgenomen met de David Lloyd en kreeg een erg raar verhaal.
Ze hadden maar 0.02 cent van mij ontvangen in september, nou op mijn afschrift staat heel iets anders maargoed.
Ook zouden ze me al 3 brieven gestuurd hebben, ook hier heb ik niets van ontvangen.
En als slagroom op de taart moet ik ook gewoon (mits ik kan bewijzen dat ik wel echt 1t/m11 september overgemaakt heb) de andere helft betalen.
Ook heb ik nu na bijna 1,5 jaar nog steeds m'n contract niet ontvangen!

Dit kan toch allemaal niet zomaar?
Mag de David Lloyd wel 11t/m30 september rekenen?
En hoe zit het met de incassokosten terwijl ik nog nooit 1 herrinering heb ontvangen?

ivdij

Re: Kan de David Lloyd dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door ivdij »

Even ter update:

heb net weer gebeld en gaf aan dat in mijn contract staat dat het maandbedrag wanneer ik niet de 1ste zou ingeschreven staan de berekening = Bedrag = Maandbedrag / aantal dagen van de maand * aantal resterende dagen van de maand.

Krijg ik dit antwoord van de administratie: 'dat kan wel zo zijn, maar toch is het zo dat je een hele maand moet betalen, je betaald namelijk 11t/m30 september en vanaf 1 oktober 12 maanden 82,-.
Maar hier heb ik dus helemaal niet voor getekend! Dit is toch te gek voor woorden!

Niemand met hetzelfde probleem?

familiebolle

Re: Kan de David Lloyd dit zomaar doen?

Ongelezen bericht door familiebolle »

David Lloyd staat erom bekend haar klanten uit te melken. Er wordt alles aan gedaan om steeds extra geld te krijgen, zoals 20 euro laten betalen voor vaste kastjes (in het kader van klantvriendelijkheid), geld voor handdoeken vragen, geld vragen voor muntjes etc. De service van deze keten is binnen een paar jaar sterk gedaald en het geld niet meer waard.

Er zijn andere aanbieders die een betere service bieden en wel geinteresseerd zijn in hun klanten.

Gesloten