LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidmaatschap kickboksen TE LAAT opgezegd?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Pyccnaxaxa

Lidmaatschap kickboksen TE LAAT opgezegd?

Ongelezen bericht door Pyccnaxaxa »

- kan gesloten worden -
Laatst gewijzigd door Pyccnaxaxa op 30 apr 2014 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.

16again

Re: Lidmaatschap kickboksen TE LAAT opgezegd?

Ongelezen bericht door 16again »

Zoals ik het verhaal lees, ben je korter dan 1 jaar lid, dan kun je dus niet per maand opzeggen (wet van Dam).

De bepalingen uit de AV betreffende het kwartaal dat je vol moet maken, en de opzeg termijn zijn dus gewoon geldig. De weg via deurwaarder en rechter lijkt mij de meest dure.

Ik heb zo mijn twijfels of het toegestaan is om de opzegging niet te accepteren als er sprake van betalingsachterstand is

Pyccnaxaxa

Ongelezen bericht door Pyccnaxaxa »

-
Laatst gewijzigd door Pyccnaxaxa op 30 apr 2014 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Een maand opzegtermijn wil zeggen dat je een maand voor het einde van het abonnement moet opzeggen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Abonnement ( kwartaal ) loopt tot en met 31 maart. Dus voor 1 maart opzeggen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nu opzeggen in Mei, vanavond word lastig dus voor 31 mei is 1 juli van alle verplichtingen af.

Of je iets doe is niet van belang, je sluit een contract en als je niet komt betaal je net zoveel als andere die altijd komen.

angel1978

Maar is het een vereniging?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Diepe *zucht*. Voor iemand die H-rechten studeert (wat dat ook wezen mag) sla je wel een beetje ondeskundig om je heen.

Volgens de voorwaarden kun je per kwartaal opzeggen. Het lidmaatschap eindigt dan op de laatste dag van het kwartaal, dus 31 maart, 30 juni, 30 september, en 31 december. Als je wilt opzeggen moet je dat een maand vóór die datum doen. Dus uiterlijk 28 februari, 31 mei, 31 augustus, en 30 november.

Of het juist is dat je niet kunt opzeggen vanwege die betalingsachterstand weet ik niet. Bij zorgverzekeraars is het zo dat, als je een betalingsachterstand hebt, ze je niet hoeven te laten gaan, en dan zit je er een jaar langer aan vast. Maar een kickboksclub is natuurlijk geen zorgverzekeraar.

Je zult hoe dan ook die 120 euro moeten betalen, omdat je nu eenmaal dit kwartaal nog lid bent. Natuurlijk kun je overal tegen aan schoppen, die vrijheid heb je ook. Alleen, het zal je niet helpen. Het wordt een enorme juridische procedure, en de enige die er slechter van wordt ben jezelf. Om de simpele reden dat je in verzuim bent om te betalen.

Het lijkt me wijsheid om gewoon te betalen, en ná 30 juni je neus daar niet meer te laten zien.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

als het een vereniging is geldt die abonnementsregel van 1 maand opzegtermijn niet.
dat is ook bij de vakbond zo.
te laat met opzeggen betekent nog een jaar lid.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stuur de volgende briefje terug.

Geachte heer, mevrouw,

Tussen ons is op [datum] een overeenkomst van opdracht tot stand gekomen voor de duur van drie maanden. Ik heb van u op [datum] een brief gehad waarin u aangeeft mijn opzegging te hebben ontvangen, maar ook dat ik te laat was met de opzegging. U verwijst hierin naar uw algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden mogen geen onredelijke bezwarend beding op straffe van vernietiging. Bedingen waarmee overeenkomsten voor bepaalde duur stilzwijgend worden verlengt zijn onredelijk bezwaren vanwege art. 6:236 onder j BW. Daarnaast bent u tekort geschoten in uw informatieplicht, omdat u mij nimmer een versie van deze algemene voorwaarden heeft verstrekt. Ook dat levert zelfstandig een grond op tot vernietiging van dit beding.

Ik vernietig hierbij het betreffende beding. De vernietiging heeft terugwerkende kracht tot op het moment dat de overeenkomst tot stand is gekomen. Hiermee is deze nooit verlengt en ben ik vanaf 1 april geen lid meer bij uw sportschool. Dit heeft als gevolg dat u uw vorderingen niet kunt onderbouwen door naar de overeenkomst te wijzen.

Daarnaast geldt specifiek voor overeenkomsten van opdracht dat de opdrachtgever, vanwege art. 7:408 BW, deze ten alle tijden kan ontbinden. En aangezien ik een natuurlijk persoon ben, die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep, ben ik u ter zake van een opzegging geen schadevergoeding verschuldigd. Dit wetsartikel is van dwingend recht en derhalve kan hiervan niet worden afgeweken.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[Uw naam]

alfatrion

16again schreef:Zoals ik het verhaal lees, ben je korter dan 1 jaar lid, dan kun je dus niet per maand opzeggen (wet van Dam).
Hoe kom je op dit idee? Met de Wet Van Dam is het stilzwijgend verlengen via de algemene voorwaarden verboden.
ruud_a schreef:als het een vereniging is geldt die abonnementsregel van 1 maand opzegtermijn niet.
In deze branche is het gebruik om de term "lidmaatschap" te hanteren, zonder dat er daadwerkelijk sprake is van een vereniging. Een vereniging moet een algemene ledenvergadering organiseren en ik vermoed dat deze club dat niet doet.

angel1978

Je hebt geen idee dus je gokt maar wat.
Fijn advies...

alfatrion

Het stinkt hier.
angel1978 schreef:Abonnement ( kwartaal ) loopt tot en met 31 maart. Dus voor 1 maart opzeggen
angel1978 schreef:Maar is het een vereniging?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
16again schreef:Zoals ik het verhaal lees, ben je korter dan 1 jaar lid, dan kun je dus niet per maand opzeggen (wet van Dam).
Hoe kom je op dit idee? Met de Wet Van Dam is het stilzwijgend verlengen via de algemene voorwaarden verboden.
Ik ken de AV niet, maar dit zou een jaarcontract kunnen zijn, waar je wel per kwartaal mag opzeggen. Dan is er pas na het jaar sprake van verlenging, en tijdens 1e jaar is dan alleen per kwartaal opzegging mogelijk.
Details over contract zijn niet meer leesbaar in openingspost ...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Over de AV is niet gesproken, maar ik mag aannemen dat die overhandigd zijn bij de aanmelding/zichtbaar zijn op de website/ter inzage liggen bij het bedrijf. Dus om nu een brief te schrijven dat hij die AV niet ontvangen heeft?

angel1978

alfatrion schreef:Het stinkt hier.
angel1978 schreef:Abonnement ( kwartaal ) loopt tot en met 31 maart. Dus voor 1 maart opzeggen
angel1978 schreef:Maar is het een vereniging?
Ik zou zeggen, douche eens wat vaker!

angel1978

witte angora schreef:Over de AV is niet gesproken, maar ik mag aannemen dat die overhandigd zijn bij de aanmelding/zichtbaar zijn op de website/ter inzage liggen bij het bedrijf. Dus om nu een brief te schrijven dat hij die AV niet ontvangen heeft?
We gaan er nooit meer achter komen, de OP is weg.
TS realiseert zich blijkbaar iets te hoog van de toren te hebben geblazen.

Gesloten