In augustus 2008 heb ik een contract afgesloten bij HealthCity. Je kon kiezen tussen 12 en 24 maanden. Ik heb gekozen voor een jaarcontract.
Hierbij was toen de aanbieding dat we twee maanden gratis mochten sporten.
Nu heb ik netjes ruim van te voren (meer dan 2 maanden) mijn contract opgezegd... Dan blijkt er toch een addertje onder de aanbieding en het contract te zitten.
Volgens Healthcity is het zo dat ik een totaalcontract heb van 2+12maanden. (eerste 2 maanden gratis en dan nog de volledige duur van het jaarcontract) Ofwel mijn contract loopt niet af in augustus, maar pas 2 maanden later in oktober. Hierover is mij niets verteld toen ik mijn contract tekende.
De klant mag alleen jaarcontracten afsluiten en niet per maand of kwartaal, MAAR HealthCity kan zelf wel een 14-maandencontract verzinnen. Dat is toch vreemd?!
Direct nadat ik hun brief ontvangen had, heb ik ze gebeld. De dame die mij te woord stond gaf toen ook aan dat "er wel meer klanten dit een vreemde gang van zaken was, maar dit is nu eenmaal volgens het protocol van het hoofdkantoor."
Mag dit soort contracten zomaar?
Kan ik hier onderuit komen?
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] moeilijk contract opzeggen HealthCity
Re: moeilijk contract opzeggen HealthCity
sport lekker nog twee maanden door en ben blij dat de opzegging uberhaupt goed ontvangen is.