Hallo,
Ik ben sinds 1-10-2011 lid geworden van een sportschool maar door omstandigheden ben ik niet meer in staat om naar hun toe te gaan.
Dus ik heb 2 weken geleden een poging gedaan om het op te zeggen, omdat ik dacht dat ik het een maandopzegtermijn is nadat je bent ingeschreven.
Maar kreeg als antwoord terug dat ik te laat ben dat de proeftijd maar 8 dagen is Maar is nergens op hun regelement terug te vinden hoelang de proeftijd is
De sportschool zegt dat dat wettelijk bepaald is standaard 8 dagen proeftijd, maar dan moeten ze dat toch vermelden op hun regelement??
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Alvast bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] proeftijd sportschool
-
Re: proeftijd sportschool
Ik weet niet bij welke sportschool jij zit. maar een proeftijd geldt niet in de vrijetijdssector, dit zal dan een regel van de sportschool zelf zijn.
Het is in ieder geval niet verplicht, weet ik omdat ik het een en ander daar ook over heb meegemaakt en het juridisch uitgezocht heb
Het is in ieder geval niet verplicht, weet ik omdat ik het een en ander daar ook over heb meegemaakt en het juridisch uitgezocht heb
U kunt altijd eens een mailtje sturen voor advies naar consuwijzer ofzo.
Persoonlijk zie ik geen reden waarom de sportschool zou moeten meewerken aan opzegging. Als iemand in een opwelling een winkel ingaat en een dure TV koopt van 5000,- euro en een dag later spijt heeft, is dat geen reden om het product terug te nemen. Als de winkel dan ruilen toestaat of een tegoedbon geeft ervoor mag deze impulsieve koper nog blij zijn, omdat in principe gewoon geld koop=koop.
Persoonlijk zie ik geen reden waarom de sportschool zou moeten meewerken aan opzegging. Als iemand in een opwelling een winkel ingaat en een dure TV koopt van 5000,- euro en een dag later spijt heeft, is dat geen reden om het product terug te nemen. Als de winkel dan ruilen toestaat of een tegoedbon geeft ervoor mag deze impulsieve koper nog blij zijn, omdat in principe gewoon geld koop=koop.
Vaak is het bij sport zo dat je een paar keer gratis mee kan doen, bevalt het dan moet je betalen , op proef komt niet vaak voor.