LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool meld niet dat einde contract in zicht is

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
kriskros

Sportschool meld niet dat einde contract in zicht is

Ongelezen bericht door kriskros »

Hallo.

Ik ben toch benieuwd naar het volgende.
Ik heb per 17-12-2012 een jaar abonnement afgesloten op sportschool health works fitness.
Er is mij verteld dat ik ruim op tijd een melding zou ontvangen als mijn contract zou aflopen.
Ik ben ervan uitgegaan dat het wel goed zou zitten met die melding omdat ze mijn gegevens hadden.
echter wegens gezondheidsproblemen ben ik vanaf oktober niet meer kunnen gaan.

Het volgende is er gebeurd nu, ik ben er te laat achter gekomen dat mijn contract is verlopen omdat ik geen melding heb ontvangen dus ik ben toen toch maar naar de sportschool gegaan.
Waar mij verteld is dat ik een melding zou ontvangen als ik de sportschool bezocht en niet persoonlijk.
Ook staat er in het contract;
1a Het lidmaatschap kan op elk moment ingaan en is voor de duur van een jaar en eindigt altijd aan het eind van het jaar.kort voor eindigen van het lopend lidmaatschap zal health works fitness het lid hierover informeren en een nieuw jaarcontract aanbieden.(versie 16 september 2011)

Maar waarom staat 1a dan in het contract en hoeft de sportschool zich hier blijkbaar niet aan te houden
Ook vind ik het raar dat ik op 17-12 2012 nog een oud contract heb ondertekend(16 sept 2011) en dat mij op de sportschool niet is uitgelegd wat een melding inhoudt bij hun, dus dat je die alleen krijgt als je op de sportschool komt.
Er kon schijnbaar alleen geregeld worden dat ik op 02-01-2014(de dag dat ik op de sportschool was) per 1-2-2014 kon uitschrijven dus januari nog betalen.
Ik vind dit een rare aanpak van de sportschool en volgens mij rammelt het contract aan alle kanten.
Wie kan mij informatie verschaffen??

stofzuigertje

Re: Sportschool meld niet dat einde contract in zicht is

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er geen nieuwe aanbieding komt gaat het jaar contract over op maand...
Dat is wettelijk geregeld dat na contract periode het op maand over gaat.

Alleen bij jaar betalingen blijft het 1 jaar doorgaan.
Per kwartaal dus per kwartaal.....
De wet is dus aangepast in jou voordeel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Januari opzeggen betekend nog Februari betalen en sporten en in Maart lekker uitslapen en je bent er vanaf..

Vraag bewijs van opzeggen als mondeling en liever schriftelijk met bewijs...
Vaak zijn de scholen minder sportief als hun folders en voorwaarden...

kriskros

Ongelezen bericht door kriskros »

Bedankt voor de antwoorden..
Ik heb in ieder geval geleerd om niet automatisch uit te gaan van dingen die in een contract staan,
ik wist niet dat sportscholen zelf uitmaken hoe ze communiceren als ze zeggen dat ze de klant zullen informeren.
Ik dacht al bij het afsluiten van het contract dat het tegenwoordig netjes geregeld is dat je op de hoogte gesteld wordt van te voren, dat het dan in ieder geval niet mis kan gaan.maar daar zitten dus ook addertjes onder het gras.

mijn contract loopt nu tot 1-2-2014 dus begin feb. ben ik er vanaf.

Gesloten