LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde informatie over opzegging zorgt voor probleem

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
chesterfield

Verkeerde informatie over opzegging zorgt voor probleem

Ongelezen bericht door chesterfield »

Per februari ben ik lid geworden van een sportschool. Ik heb bewust gekozen voor het (duurste) abonnement met een contractduur van maar 3 maanden, omdat ik niet langer dan 3 maanden lid wilde zijn: februari, maart en april.

Eind maart heb ik een opzegformulier gevraagd aan de baliemedewerkster. Mijn bedoeling was om mijn lidmaatschap per mei te laten stoppen, met de maand april als opzegtermijn. De baliemedewerkster waarschuwde mij dat ik mijn borg zou kwijtraken als ik binnen mijn contractduur zou opzeggen. Hier was ik het niet mee eens, dus heb ik het opzegformulier niet ondertekend. De borg die ik betaald had stond gelijk aan een maand lidmaatschap. Ik kreeg het gevoel dat de sportschool mij hoe dan ook voor een maand extra wilde laten betalen. Pas later heb ik begrepen dat de baliemedewerkster mij verkeerd ingelicht heeft: je raakt je borg alleen kwijt als je eerder wilt stoppen dan je contractduur, niet als je precies je contractduur uitzit.

Per april heb ik de automatische incasso stopgezegd. Zodoende heb ik in totaal betaald voor 3 maanden lidmaatschap: februari, maart, en de borg als derde maand gerekend. Na april heb ik geen gebruik gemaakt van hun faciliteiten. Mijn theorie: ik heb een abonnement afgesloten voor 3 maanden, ik heb gebruik gemaakt van de faciliteiten voor 3 maanden, en ik heb betaald voor 3 maanden. Daarmee moest het maar klaar zijn.

De sportschool, echter, heeft mijn 3-maandenabonnement automatisch verlengd, en eisen nu nog geld van mij. Want volgens hun algemene voorwaarden dient er met een opzegformulier te worden opgezegd. In een aantal e-mails met de eigenaresse van de sportschool heb ik de situatie uitgelegd, maar er is geen enkele medewerking mogelijk. Geen begrip voor de situatie, geen excuses voor de verkeerde informatie. Sterker nog, ze ontkennen dat hun baliemedewerkster verkeerde informatie verstrekt heeft. In mijn laatste e-mail heb ik laten weten dat ik niet van plan ben om ze nog meer te betalen.

Ik had niet verwacht dat deze op het oog vriendelijke sportschool zo rigide zou geageren. Uit voorzorg heb ik toch maar een opzegformulier ingevuld, om te voorkomen dat het bedrag dat ze van mij eisen nog verder oploopt.

Nu heb ik een brief ontvangen van een incasso-bureau, met incassokosten. Ik ben nog steeds niet van plan om te betalen, omdat ik het er simpelweg niet mee eens ben. Trek ik aan het kortste eind? Wat denken jullie ervan?

sephora30

Re: Verkeerde informatie over opzegging zorgt voor probleem

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je niet volgens de voorwaarden hebt opgezegd trek je inderdaad aan het korste eind.

Je hebt zelf getekend voor die voorwaarden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De sportschool, echter, heeft mijn 3-maandenabonnement automatisch verlengd, en eisen nu nog geld van mij. Want volgens hun algemene voorwaarden dient er met een opzegformulier te worden opgezegd.
Heb je overeenkomstig de algemene voorwaarden opgezegd? Nee? Dan loopt het abonnement gewoon door, en zul je moeten betalen.

Of je aan het kortste eind trekt? Kijk nog maar eens goed naar wat je nu al moet gaan betalen, en dat gaat alleen maar meer worden.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je gewoon gaat sporten en geen problemen maakt heb je er nog wat aan. Sportscholen staan bekend om hun problemen met opzeggen. Je moet heel voorzichtig zijn of er met wat "sportschooltypes" verhaal halen aan de balie.

Gesloten