LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag abonnement Basic Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Kwiebus91

Vraag abonnement Basic Fit

Ongelezen bericht door Kwiebus91 »

Allen,

Hier even een vraagje.
Ik heb zowel mij als mijn vriendin onlangs ingeschreven bij Basic-Fit. Overal werd gepromoot met een bedrag van €15,95 per maand. Echter na het ontvangen van de bevestiging per mail stond er onderaan dat wij ons hebben geabonneerd voor €17,95 per maand. Dit klonk mij al enigszins verdacht in de oren. Nu heb ik echter mijn automatisch incasso bekeken en zie een geplande betaling van €19,11 staan aan Basic-Fit.
Bij mijn weten mag men niet stilzwijgend het bedrag verhogen. Zeker niet wanneer er overal zo hard geroepen word met slechts €15,95 per maand. Ondanks dat het gaat om een bedrag van ongeveer €3,- per maand (per persoon), zitten wij er wel voor een jaar aan vast.
Nu vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om het jaarcontract te beëindigen zonder contractbreukboete?

Vriendelijke groet,
Bob

sephora30

Re: Vraag abonnement Basic Fit

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je al contact opgenomen met BF? Kan op de site niks vinden over de bedragen die jij noemt, het enige dat ik zie is een vanafprijs van 15,95.

Kwiebus91

Ongelezen bericht door Kwiebus91 »

Nee ik heb nog geen contact opgenomen met B-F. Ik las op het internet al meerdere verhalen met enigszins hetzelfde probleem. Vandaar dat ik als eerst hier gereageerd heb voor meer duidelijkheid.
Ik kon zowel in mijn bevestigingsmail als op de site geen reden vinden voor de bijkomende kosten. Ik ging er dus vol overtuiging vanuit dat dit op €15,95 per maand zou komen. De overige €3.16 per persoon per maand is voor mij tot noch toe een onduidelijk en onaangekondigd bijkomend bedrag.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

http://www.basic-fit.nl/klantenservice/ ... aq-betalen

Er is een raar bedrag afgeschreven. Hoe kan dit?
Een lidmaatschap bij Basic-Fit kan op elke willekeurige dag ingaan. Het computerprogramma berekent het aantal dagen tot het eind van de maand. Je betaalt dus nooit een dag teveel. Daarom kan de eerste afschrijving een onverwacht bedrag te zien geven. Het is een DEEL van de lopende maand.

Gesloten