LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging voorwaarden David Lloyd

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
kooskoekedoos

Wijziging voorwaarden David Lloyd

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Ik heb een vraag over een wijziging in de algemene voorwaarden van het abonnement van mijn sportschool.

In juni ben ik lid geworden van David Lloyd voor X euro per maand, via automatische incasso. Minimale looptijd van het contract is 1 jaar, daarna per maand opzegbaar.

Nu kreeg ik vorige week een brief thuis, waarin ik op de hoogste werd gesteld dat er per 1 januari 2011 wijzigingen plaatsvinden in de algemene voorwaarden. De opzegtermijn is 3 maanden geworden na het verstrijken van het 1e jaar. Daarnaast zijn er nog een aantal dingen aangepast, en de brief wordt afgesloten met de boodschap dat de kosten van het lidmaatschap per 1 januari 2011 ook omhooggaan.

Ik heb zelf het gevoel dat dit niet zomaar mag, en dat mij de mogelijkheid geboden moet worden om het contract te ontbinden (dezelfde situatie heb ik ook meegemaakt met een telefoon provider). Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen? Kan ik een brief sturen waarin ik aangeef het er niet mee eens te zijn en per 1-1-11 mijn contract opzeg?

MAXIEM

Re: Wijziging voorwaarden David Lloyd

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kooskoekedoos

Per de wijzigingsdatum (1-1-2011), kun je zonder meer kosteloos opzeggen omdat er wijzigingen in de voorwaarden worden doorgevoerd die in jouw nadeel zijn. Stuur dus tijdig een aangetekende opzeggingsbrief met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

texelonline

Re: Wijziging voorwaarden David Lloyd

Ongelezen bericht door texelonline »

Hierbij even in het kort ons verhaal. Abonnement afgesloten 6 maanden ivm zwangerschap en wat denk je na 3 maanden mijn vrouw misselijk en jawel we konden bevriezen. Toen hebben we 2 maanden bevroren, dit kon ook niet langer of zoiets ... Nu komt het na de 6 maanden(8 mnd met bevriezing) en er zeker van te zijn verbaal te hebben opgezegd (we hadden namelijk een 6 maanden abb wat niet standaard is). En natuurlijk de verkoopafdeling die zegt dat alles kan.

Automatische incasso loopt vrolijk door, gebeld nee meneer u moet schriftelijk opzeggen. Ok snel naar de balie en opgezegd. Dat was afgelopen maand. Ok ... december vrouw kan nog steeds niet sporten en jawel weer geld afgeschreven. Ok ... bellen ja meneer u moet de achterzijde lezen als je niet 3 maanden van te voren schriftelijk opzegt dan wordt het weer met 3 maanden verlengd. Briefje van de dokter hebben we nodig dan kunnen we iets doen.

Ok ... dus ik had op moeten zeggen met bevriezen ? Nee dat kan ook niet...
Gevolg ik ga vrolijk door met betalen, want meneer... we hebben een hele goede regeling met een incassobureau ...

Lang verhaal kort vul meteen een opzegging in met aangaan van contract

Gesloten