LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit 4 Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
mipa31
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 12:11

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door mipa31 »

hoi,
ik ben dus ook iemand die wordt gedreigd met deurwaarders en incassoburo's. Ik heb dus ook mijn abonnement een tijd geleden opgezegd wegens ziekte. En dit doorgegeven. Ik kreeg een brief dat ik nog tot januari vast zit. Ook ik heb gebeld met dit 0900 nummer en kreeg te horen dat mijn brief van de dokter nooit ontvangen was. Natuurlijk niet......wat denk je anders. Ik heb duidelijk doorgegeven dat ik geen abonnementkosten ga betalen. Door hen werd gezegd dat ik dat zelf maar moest weten maar dat de kosten op mij verhaald werden. En inderdaad daar kwamen de rekeningen. Nu heb ik naar 1 maand achterstand gelijk een boete gekregen van 71 euro!!! Zijn die lui niet goed of zo? Ik heb maar besloten om het abonnementsgeld tot januari te betalen, maar ik vertik het om die 71 euro te betalen. Nu kreeg ik van de week weer een brief met weer een achterstand. NEEEE ik liep weer een maand achter!!!! heb maar weer het maandbedrag betaald en de rest maar weggegooid. ALSJEBLIEFT MENSEN!!! Zorg dat deze sportschool de deuren moet sluiten, laten we de handen in 1 slaan,want dit kan zo niet langer!!!!! Dus..alle klachten bundelen en doe er wat mee!!!!
Groetjes miranda

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door heho »

Tsja i was ook op tijd met opzeggen, helaas niet aangetekend,
geen poot om op te staan dus.
Weer een jaar betaald, en toch maar AANGETEKEND opzeggen.
Nu kom ik er achter dat er nog steeds 2.95 wordt afgeschreven.
Voor de pas, begrijp ik.
Nou ja toch nog maar een keer naar Fit4.......... 8)

Aens
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 15:55

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Aens »

Hallo,
Hier nog een gedupeerde. Ik ben gaan verhuizen naar een andere plaats. Ook ik heb een schriftelijke opzegging gedaan naar de vestiging in Hengelo. Niet aangetekend, ik weet het, dom dom. Mijn abbonement zou op 25-09-2008 aflopen. In juni heb ik de eerste brief gestuurd. Dus ruim op tijd. Ik heb vaak gedacht dat ik nog geen ontvangstbevestiging had ontvangen. Op internet maar eens gezocht naar een telefoonnummer. Dit bleek een erg raar telefoonnummer te zijn en ook nog een € 0,40 cent per minuut moet betalen. Ik kreeg ze maar niet te pakken. Ook nog gezocht naar een telefoonnummer van het filiaal in Hengelo. Maar dat kon/kan ik niet vinden. Omdat je het vaak probeerd maar niemand te pakken kunt krijgen waren de twee maanden opzegtermijn inmiddels al verstreken. Uiteindelijk toch iemand te pakken kunnen krijgen half september. De meneer zei dat ik nog maar een brief moest sturen en dan naar het postadres en niet naar het filliaal zelf. Ik ging er van uit dat het dan wel goed zou komen. 22 september de brief op de post gedaan (niet aangetekend, ik weet het dom dom) Woensdags gebeld of de brief was aangekomen. Dit kon meneer nog niet zeggen omdat ze maar 1 keer in de week de postbus legen. Een week later weer gebeld en meneer vertelede me doodleuk dat mijn abbonement weer voor een jaar was verlengd!! Maar niet begrepen dat mijn 2de brief ook nooit is aangekomen. Dit bleek later uit het vele mailcontact wat ik met F4F heb gehad. Geen idee met wie persoonlijk want dat zetten ze er niet onder. Dit mogen ze niet i.v.m. privacy. Uiteindelijk kon ik niet meer aardig blijven en het kwam er op neer dat ik maar een klachtenbrief moet sturen. Ik woon dus nu ruim 60km. van de vestiging van Hengelo af maar 28,2 Km van de vestiging in Apeldoorn. Dus binnen de 30km. Ook ben ik al vanaf februari niet meer wezen sporten. Toen hadden we de sleutel al en was ik druk bezig met klussen e.d. Nu een week geleden maar de klachtenvrief verstuurd (aangetekend) En gebeld of ze de brief hebben ontvangen. Vorige week dinsdag kon hij nog niet zien of de brief is ontvangen. Gevraagd of ze een mail ter bevestiging kunnen sturen. Deze heb ik nog steeds niet ontvangen dus maar weer gaan bellen of de brief is binnen gekomen. Ook heb ik inmiddels een blokkade op de incasso gezet en het pasje aan mijn moeder meegegeven zodat ze die kan inleveren in Hengelo. We wachten dus af.

Het zou fijn zijn als Radar er inderdaad eens naar gaat kijken want het klopt allemaal van geen kant.

Groetjes Angela

Aens
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2008 15:55

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Aens »

Hallo,
Imiddels heb ik bericht via de mail gehad (hier had ik om gevraagd) dat mijn contract gelukkig is gestopt. Ik zit er dus niet meer aan vast tot 25-09-2009. Per 25-09-2008 stopt mijn contract.
Ik heb denk ik erg veel geluk gehad. Wel wacht ik nog op de brief ter bevestiging. En de mail bewaar ik natuurlijk maar al te goed!!

Allemaal succes nog!

Groeten Angela

Dark Dawn
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2008 22:55

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Dark Dawn »

Wow, ik dacht dat mijn probleem een foutje was, maar blijkbaar zijn er heel veel mensen van wie hun opzeg brief 'niet ontvangen' is. Hier moet toch iets aan gedaan worden, dit is gewoon oplichterij... Jammer dat je juridisch gezien zo weinig mogelijkheden hebt.

Shabba299
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:49

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Shabba299 »

Ik heb ook gelazer met fit4free. Ik ben in augustus 2007 lid geworden, en tot juni 2008 is m'n lidmaatschap van ongeveer 10 euro gewoon geincasseerd. In de maanden mei en juni is er echter 25 euro extra geincasseerd. De reden daarvan weet ik nog steeds niet. Na overeenkomst met de baliemedewerker heb ik de beide bedragen terug laten storten, maar sinds juni is er nu geen lidmaatschap meer geincasseerd. Toen ik een maand geleden weer ging fitnessen, bleek ik een openstaande rekening te hebben. Ik wist van niks, en bij het gesprek met de baliemedewerkers (even de collega erbij halen..) bleek dat er al een incassobureau in de arm was genomen (na onderzoek hun eigen incassobureau). Ik vroeg aan de medewerkers waarom ik helemaal geen aanmaningen o.i.d. had ontvangen, en toen bleek dat ze m'n adres niet correct in hun administratie hadden. Vreemd, aangezien ze die eerder wel gewoon hadden (ik heb wel degelijk post ontvangen). Ik heb toen m'n adres nogmaals achtergelaten en zou diezelfde middag nog gebeld worden.
Ik ben niet gebeld, en heb toen gemaild. Als antwoord kreeg ik een aanbieding van excuses, de melding dat ze m'n adres nu wel goed hebben (vrij logisch, nadat ik die nogmaals heb achtergelaten) en dat ik naast het verschuldigde lidmaatschap (54 euro) ook aanmaningskosten (110 euro) moet betalen.
In het contract staat inderdaad dat ik bij een fout bij de betaling inderdaad voor de kosten opdraai, maar geldt dit ook als de fout van hun kant afkomstig is?? Ik ga dus echt geen aanmaningskosten voor aanmaningen die ik niet heb ontvangen betalen. Zeker niet als de aanmaning is veroorzaakt door hun administratieve fout! Doe ik hier goed aan?

renaatje2306
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 12:42

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door renaatje2306 »

ook ik kan nu aansluiten bij de club, ik ben in mei 2007 lid geworden en ben 3 maanden gaan sporten daarna kon ik door omstandigheden niet meer gaan maar vergat steeds op te zeggen (eigen schuld dus..) toen heb ik in augustus eindelijk mn opzegbrief verstuurd en nam daarbij aan dat het dan toch geregeld moest zijn. maar ze bleven maandelijks geld van mij rekening afhalen, ik boek het steeds terug, totdat ik vandaag zag dat er weer geld van mij rekening was gehaald dus heb ik hun gelijk gebeld, nouja gelijk.... je betaald 40 cent per min. en je krijgt een keuze menu, ik heb eerst 6 x terug moeten bellen omdat ik niemand aan de telefoon kreeg. de 7de keer kreeg ik eindelijk ene Ramon te spreken, die ook niet bepaald klantvriendelijk was. ik heb hem het verhaal uitgelegd en toen werd mij doodleuk verteld dat ik nog tot mei 2009 lid ben omdat ik niet op tijd heb opgezegd en dat ik een brief zou moeten hebben ontvangen. nou ik heb geen brief gezien en dat terwijl ik in mijn opzegbrief mijn nieuwe adres had vermeld (was intussen verhuisd), hebben die dodo`s daar die brief toch naar mijn oude adres gestuurd. Ook daar kon meneer Ramon niets aandoen en nu zit ik dus vast aan een abbonement die ik niet wil. ik heb al gezegd dat ik het geld blijf terugboeken totdat het gezeik over is. en daar heb ik best een incassoburo of deurwaarder voor over.
Deze oplichters moeten gestopt worden, want ze plukken je zo kaal!

elmagico
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:38

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door elmagico »

ook ik heb het zelfde probleem met F4F. Ben nu bijna 2 jaar lid en heb er maar 4 keer getraind in het eerste jaar en door omstandigheden niet meer. Hun gebeld nadat ik de eerste incasso brief kreeg en wilde wel een regeling treffen dat ik de kosten van 200 nog wat euro wel wil betalen als de abo word opgezegd na 3 maanden, en dan ben ik nog wel zo schappelijk geweest door te zeggen na 3 maanden en niet per direct. Hier was geen oor naar en werd mij dood leuk verteld dt ik gewoon het abo geld + incasso kosten moet betalen en de resterende abo kosten voor et hele jaar. Vervolgens zei ik we kunnen dit toch ... (tututu)... tot mijn schrik legt meneer Ramon gewoon dood leuk de hoorn erop! Wat een f*cking brutaliteit, zo ga je toch niet met klanten om?! 2e keer bel ik weer krijg een andere medewerker van F4F aan de lijn die on het niet veel schelen wat ik zei en heb dus in juli nogmaals een opzeggings brief gestuurd, geen bevestiging gehad en het enige wat ik van hun krijg zijn incasso brieven. En gisterenwas het zove dat de incasso dreigd met een faillisement verklaring en mij voor het gerecht gaat dagen voor en openlijke zitting...Nou ze doen maar...als ik zo behandeld word als klant dan mag de rechter het voor mij wel afhandelen en een laatste woord geven...als hun hier daadwerkelijk een zitting van maken dan nodig ik een ieder graag uit deze bij te wonen en zal ik hier de datum publiceren. Samen staan we sterk en zal het gerecht zien met wat voor patjakkers we hier te maken hebben!!!

(echt niet normaal dit en ik reageer niet op die incasso sh*t...wacht wel op een uitnodiging van de rechtbank)

Shabba299
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 16:49

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Shabba299 »

Hoezo kreeg je 200 euro kosten erbij dan?? en laat maar weten wanneer en waar die rechtzaak, ik kom wel kijken of de rechter de eisen van fit 4 free redelijk vindt of niet!

elmagico
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:38

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door elmagico »

nee het bedrag was te samen 200 zoveel incl adm kosten etc de tijd dat F4F mij zelf aanschreef om te betalen. Na zo onbeschoft behandeld te zijn kunnen ze het dak op van mij!...Nu het bij de incasso ligt zijn de kosten inmiddels 400 zoveel en het gaat maar door, ik heb er iig geen slapeloze nachten van...hihi...ze kunnen me rug op...

Ik zal het hier zekers melden mocht er een daadwerkelijke dagvaarding in de bus vallen...maar lijkt me sterk (but you never know)

louisestutterheim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2008 14:41

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door louisestutterheim »

Ik heb hetzelfde gehad als onderstaande verhalen: ruim 3 maanden vantevoren mijn eerste brief gestuurd, een maand later weer een brief. Op beide brieven niks op gehoord en iets langer dan een maand voordat het jaarcontract zou aflopen een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik hun bedragen niet zal storneren, maar hun rekeningnummer gewoonweg laat blokkeren. Dat heb ik gedaan bij de Rabobank (kan als je een goed verhaal hebt prima!). Dus ik ga me verder niet meer bezighouden met deze fitnessclub. Want me dagvaarden zullen ze sowieso niet doen: ze weten dat ze fout zitten. Mijn tip dan ook aan iedereen die ongewild nog steeds last heeft van F4F: negeren. Ze zullen niets doen want ze hebben geen poot om op te staan.

B. van Hees
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 20:02

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door B. van Hees »

Het abonnement voor mijn vrouw en zoon zouden beeindigen op 4-12-2008. Op 29-09-2008 via e-mail opgezegd, waarna ik een e-mail kreeg van F4F Schiedam dat dit per ondertekende brief moest zijn. Op 30-9-2008 een ondertekende brief verstuurd. Na 2 weken een mail gestuurd dat ik nog niets ontvangen had. F4F adviseerde alsnog een 2e brief te sturen en te vermelden dat er al op 30-9-2008 al een brief was verzonden. Ik heb dit gedaan met een kopie met de eerdere e-mails. Na nog een aantal keren e-mail contact te hebben gehad zonder bericht, ontvang ik vandaag 15-11-2008 een ontvangs bewijs dat mijn opzeggingsbrief te laat was binnengekomen ( terwijl dat de 2e brief was) en dus nog een jaartje langer verplicht bent om lid te blijven.

Ik heb advies gevraagd via mijn rechtshulp ELN en moet dit afwachten. Het is heel vervelend hoe F4F met haar klanten omgaat. Ik zal jullie op de hoogte houden van wat er gaat gebeuren.

charlyzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:35

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door charlyzz »

B. van Hees

wat kost dat om rechthulp advies te vragen???

groet charlyz

Meise_82
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 16:13

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Meise_82 »

Allen,

Ook ik ben er inmiddels achter dat deze organisatie mensen zonder scrupules oplicht.

Ik ben sinds september 2006 lid en heb in juli 2007 het jaar daarop per e-mail op tijd opgezegd. Ik kreeg een paar dagen na het verstrijken van de opzegtermijn een reactie terug dat ik alleen schriftelijke opzegverzoeken in behandeling genomen werden en dat dat in de algemene voorwaarden stond.

Die heb ik erop nagelezen en daarin stond (toentertijd) niets vermeld over schriftelijke opzegging. Helaas zat ik er toen tot september 2008 weer aan vast.

Dit jaar heb ik bij brief van 11 april (helaas geen kopie gemaakt en ook niet aangetekend verstuurd) weer opgezegd, en om een ontvangstbevestiging gevraagd.

Die heb ik niet ontvangen en tot mijn verbazing werd in september weer geld afgeschreven. Ik dacht, ik wacht ff af, want ik moest natuurlijk september nog wel betalen. Maar.... nu is er weer een kwartaal afgeschreven en ben ik inderdaad op internet gaan googlen, waarbij ik op deze site terechtkwam en met stijgende verbazing jullie ervaringen heb gelezen.

Ik ga nu een aangetekende brief sturen (en wel een kopietje maken haha) waarin ik ze vertel dat ik op de hoogte ben van hun praktijken en dat ze van mij geen betaling meer hoeven te verwachten en mijn incasso-machtiging terugdraaien.

Mochten ze een dagvaarding sturen dan zal ik de rechter vriendelijk vertellen met wat voor mensen wij hier te maken hebben.

Ik zal ondertussen onderzoeken of er juridische mogelijkheden zijn deze mensen zelf aan te pakken.

Belangstellenden kunnen zich voor het geval dat melden bij mij op [email protected] een daarbij aangeven hoeveel geld je van ze tegoed krijgt zodat ik het belang van de collectieve actie kan vaststellen.

Succes allemaal!

JulieJulie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 12:36

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door JulieJulie »

Ik was eigenlijk net van plan lid te worden van F4F in Leiden (vanwege de lage prijs), maar dit forum brengt me aan het twijfelen. Ik lees in enkele reacties een reden voor het willen opzeggen (verhuizen, medische omstandigheden), maar wat is voor de anderen de reden om op te zeggen?
Is de kwaliteit van de sportruimten e.d. onder de maat, aanwezig personeel onvriendelijk of is er iets anders mis?

Meise_82
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 16:13

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Meise_82 »

Hoi Julie,

Ik heb opgezegd omdat ik al twee jaar niet meer ging (beetje lui....).
De faciliteiten zijn gewoon wel prima hoor, dus daar ligt het niet aan.
Je komt alleen niet meer van je abonnement af zoals je hebt kunnen lezen haha.

Groetjes

irenezw
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2008 15:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door irenezw »

Hallo Julie,

Over het algemeen is fit for free een prima sportschool. Je hebt natuurlijk altijd mensen die denken dat de algemene voorwaarden niet voor hun gelden maar zolang jij je gewoon aan de algemene voorwaarden houdt is er niks aan de hand. Ik zeg gewoon doen, prima materiaal, top personeel, prima sportschool.

mhdoesburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 23:16

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door mhdoesburg »

ook ik word aangemaand door een incasso bureau. Bij het afsluiten van het contract heb ik duidelijk aangegeven dat ik maar een jaar lid wilde blijven. Ik heb dat in bijzijn van 2 getuigen gezegd. Ik kreeg van de balie medewerster te horen dat dit geen probleem was. Om dit te bevestigen heb ik op het getekende contract met balpen geschreven dat ik niet wilde dat dit automatische zou worden verlengd. Ik zag dat er na een jaar nog steeds geld werd afgeschreven en dat ik nog steeds lid was. Ik heb hierop een brief naar het hoofdkantoor geschreven. Bellen gaat niet tenzij je zo het geld wilt betalen ZEER DUUR per minuut. Hierop kreeg ik een brief terug dat ik omdat ik het niet schriftelijk had opgezegd dat ik als nog een jaar lid moest blijven. In deze brief schreef ik dat zij onmiddellijk moesten stoppen met geld van mijn rekening te halen. En het teveel geïncasseerde geld naar mij moesten terug storten. Hierop reageert men alleen maar op met de mededeling dat ik te laat had gereageerd en dat als ik niet betalen zou dat men via een incasso bureau hun """"recht"""""zouden halen. Ik zal contact opnemen met het incasso bureau en hen te opdracht geven om het teveel betaalde geld terug te halen bij fit for free. Zo gaat een sportschool met zijn klanten om. Dit zijn de SPORTIEVE reacties van een sportschool. TROS ik hoop dat u hier iets mij kan. en uiteraard kan het personeel welke WEL vriendelijk is hier niets aan doen.

leentjevm
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 17:32

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door leentjevm »

Zucht.. ik heb vandaag ook een brief van Direct Incasso mogen ontvangen. (Weliswaar een pre-incasso, Fit 4 Free gebruikt dit enkel omdat mensen eerder betalen wanneer ze 'incasso bureau' zien staan.)
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. Ik heb (Godzijdank!) mijn abonnement stop kunnen zetten en heb hier ook een bevestigingsmail van ontvangen. Echter, mijn sportpas heb ik ook ingeleverd en hier heb ik ook een bewijs van ontvangen. Ondanks dat krijg ik rekeningen thuis van de kortingspas. Deze rekeningen ontvang ik ten eerste op mijn oude woonadres maar ten tweede worden deze TE LAAT verstuurd.
Er staat in dat het bedrag binnen 7 dagen na dagtekening betaald dien te worden, weliswaar ONMOGELIJK wanneer ik deze brief 8 dagen NA dagtekening ontvang op mijn oude adres!!!!!!!!!!
Des ondanks heb ik toch het geld maar over gemaakt omdat ik geen zin had in nog verder gezeur. Maar momenteel herhaalt zich dit en sinds vandaag dus een brief van Direct Incasso met het bedrag van €87,-
Herhaaldelijk gebeld, gemaild en langs geweest maar niemand zegt iets te kunnen doen OF ik krijg ze niet te pakken OF de verbinding wordt tijdens de uitleg van mijn probleem verbroken.
Ik weet niet wat ik nu moet doen.. het bedrag van €87,- gewoon betalen en (hopen) om ervan te zijn! Of de rekening steeds hoger op laten lopen en met al die rompslomp te maken krijgen? Beiden opties zijn te gek voor woorden, kan iemand mij hierin adviseren?

Een goede vriendin van me heeft overigens ook proberen op te zeggen via een brief. Hier heeft zij echter ook niks op gehoord. Wel erg frapant dat brieven niet aankomen en dat ik de betalingsbrieven nét te laat ontvang zodat er wéér een betalingsherinnering achteraan komt met €35,- overige kosten!!!!

Is er inderdaad een mogelijkheid om met z'n allen stappen te gaan ondernemen? Ik heb hier helaas niet veel verstand van maar ben zeker in staat om de krachten te bundelen en er werk van te maken.

Dat dit bedrijf gewoon ongestoord met deze praktijken door kan gaan, onvoorstelbaar! Maar hierdoor begrijp ik wel waarom de sportschool zo goedkoop is.. ze leven van hun afzetterij!!

leentjevm
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 17:32

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door leentjevm »

Om nog even terug te komen op de vraag van Julie.
Mijn reden voor opzegging was dat ik ben gaan sporten bij een luxere sportschool. Met de sportschool zelf vond ik niet zoveel mis, je moet er alleen niet veel van verwachten.

Wat het antwoord van Irene betreft, ik geloof dat de meeste mensen zich netjes aan de Algemene Voorwaarden hebben gehouden. Echter Fit 4 Free weet het zo te vormen dat dit niet het geval is.
En de reacties op deze site zijn het bewijs! En zo zijn er wellicht nog velen die niet hun mond open trekken en gewoon blijven betalen!

Gesloten