LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berekening inkomen ouders.

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Dianek

Berekening inkomen ouders.

Ongelezen bericht door Dianek »

Onlangs belde ik het IBG om er achter te komen hoe het zat met de berekening van het inkomen wanneer je volwassen bent en een voltijd studie wilt doen.
Het is dus zo dat ze ondanks dat ik 24 ben, al jaren zelfstandig woon en getrouwd ben, toch het inkomen van mijn ouders zouden berekenen voor de hoogte van mijn studiefinanciëring. Terwijl ik ben hen echt niet hoef aan te kloppen aangezien mijn man en ik zelfstandig een huishouden runnen. Inclusief de financiën uiteraard. Ik vind dit persoonlijk belachelijk dat ze mijn ouders hierin willen betrekken. Nu zou ik moeten verklaren dat zij de ouderlijke bijdrage niet willen betalen en dan kan het anders berekend worden. Maar dit vind ik heel naar voor mijn ouders omdat zij hier gewoon niets mee van doen hebben. Ik zou trouwens niet meer dan standaard studiefinanciëring krijgen (mits ik een lening wil, niet dus), maar dit is mij bekend, omdat dit toen ik nog studeerde ook zo was. In hun inkomen is niet veel veranderd. Gezien het inkomen van mijn man en mij zou de situatie niet anders liggen maar ik vind de wijze van berekening vreemd.

tienepien

Re: Berekening inkomen ouders.

Ongelezen bericht door tienepien »

Als je toch geen aanvullende beurs gaat krijgen, hoef je hem ook niet aan te vragen toch? Dan hoef je volgens mij ook geen info over het inkomen van je ouders op te geven, aangezien de basisbeurs voor iedereen hetzelfde is...

Gesloten