LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heb ik recht op uitwonende studiebeurs?
Heb ik recht op uitwonende studiebeurs?
Hallo,
Eind augustus ben ik het huis uitgegaan bij mijn ouders en woon ik op het adres van mijn tante. Haar betaal ik geen huur, ik was dus altijd in de veronderstelling dat ik geen recht had op een uitwonende studiebeurs. Nu wees iemand mij op de volgende site http://financieel.infonu.nl/belasting/1 ... onend.html.
Ik vroeg mij dus af of ik nou daadwerkelijk een uitwonende student ben, of dat ik volgens de wet een inwonende op het adres van mijn tante ben. Indien ik wel recht heb op een uitwonende studiebeurs, heeft het dan nut om het met terugwerkende kracht aan te vragen?
Bij voorbaat dank
Eind augustus ben ik het huis uitgegaan bij mijn ouders en woon ik op het adres van mijn tante. Haar betaal ik geen huur, ik was dus altijd in de veronderstelling dat ik geen recht had op een uitwonende studiebeurs. Nu wees iemand mij op de volgende site http://financieel.infonu.nl/belasting/1 ... onend.html.
Ik vroeg mij dus af of ik nou daadwerkelijk een uitwonende student ben, of dat ik volgens de wet een inwonende op het adres van mijn tante ben. Indien ik wel recht heb op een uitwonende studiebeurs, heeft het dan nut om het met terugwerkende kracht aan te vragen?
Bij voorbaat dank
Re: Heb ik recht op uitwonende studiebeurs?
Nee. Je hebt er geen recht op.
-
Volgens mij wel, als je officieel ingeschreven staat op het adres van je tante en dit te verifiëren is bij GBA + doorgegeven is aan de DUO , is er een uitwonende studiefinanciering mogelijk.
Als je thuis woont bij je ouders niet.
Met terugwerkende kracht? Denk het wel va datum inschrijving GBA.
Als je thuis woont bij je ouders niet.
Met terugwerkende kracht? Denk het wel va datum inschrijving GBA.
Je woont niet bij (een van) je ouders. Je bent dus niet meer thuiswonend maar uitwonend.
Als je daar woon is niet voldoende, inschrijven bij Gemeente in GBA is noodzakelijk.
Verder is er een controle van de gratis OV kaart dus wekelijks naar huis mag maar niet dagelijks....
Houd daar ook rekening mee want er is controle.
Of ze achteraf accepteren weet ik niet, maar vanaf nu wel meer geld.
Dat je geen huur betaalde maakt niets uit, thuiszorg studenten / familie komt ook voor dus natura betaalde....
Verder is er een controle van de gratis OV kaart dus wekelijks naar huis mag maar niet dagelijks....
Houd daar ook rekening mee want er is controle.
Of ze achteraf accepteren weet ik niet, maar vanaf nu wel meer geld.
Dat je geen huur betaalde maakt niets uit, thuiszorg studenten / familie komt ook voor dus natura betaalde....
Ik kreeg het toen niet..
Hun reden, mijn ouders verdiende te veel en tot 21 waren zij financieel verantwoordelijk....
Hun reden, mijn ouders verdiende te veel en tot 21 waren zij financieel verantwoordelijk....
Toen niet, ja maar de regels veranderen steeds en hoeveel huur je betaal is niet van belang...
Dus als ze dat eisen, een contract en contant betalen (wanbetalers mogen ook) dan is het opgelost en fraude met huurcontracten tussen vrienden en familie......????
Inschrijven gemeente dus GBA is verplicht... en vergeet de controle van de OV kaarten niet....
Ze zien of je naar huis gaat of disco feesten elders bezocht gezien je route....
Dus als ze dat eisen, een contract en contant betalen (wanbetalers mogen ook) dan is het opgelost en fraude met huurcontracten tussen vrienden en familie......????
Inschrijven gemeente dus GBA is verplicht... en vergeet de controle van de OV kaarten niet....
Ze zien of je naar huis gaat of disco feesten elders bezocht gezien je route....
Ze weten zelfs wanneer je naar de toilet gaat als je vorige spreker moet geloven. ..
Daar hebben ze toch die slimme meters voor uitgevonden