Dat is dan een goede les voor de werkelijke wereld waar je ook voor jezelf moet zorgen.Geraldine1987 schreef:Ik ben een hardwerkende student waarbij het geld niet op de rug groeit. Ik vind dat je niet alles zo moet generaliseren. Niet iedere student geeft zijn of haar geld uit aan andere dingen dan de studie. Ik vind het een mooi geschreven verhaal en ik kan me helemaal vinden in de schrijver. Mijn ouders weigeren ook maar iets mee te betalen aan mijn studie en ik ontvang alleen een basisbeurs. Dit betekent voor mij dus dat ik heel hard moet werken naast mijn studie om alles te bekostigen. Ik denk dat de meeste mensen die hier zo negatief reageren dit niet kennen. Voor jullie is het misschien vanzelfsprekend dat jullie ouders meebetalen. Je zou zelf eens in deze situatie moeten zitten... dan zou je wel anders denken!
Nee,mijn ouders hebben niet bijgedragen aan mijn studie omdat het geld er simpel weg niet voor was.
Ik had 2 baantjes om te zorgen dat ik mijn diploma kon halen en ik heb het ook gehaald.
Mijn nichtje is vorig jaar afgestudeerd als pedagoge en nee,mijn zus en zwager konden haar ook niet ondersteunen.
Zij heeft het helemaal zelf gedaan door naast haar studie te werken en te sparen waardoor ze nu ook op haarzelf kan wonen.
Mijn andere nichtje wordt ook niet ondersteunt door mijn zus en zwager omdat het geld er simpel weg niet is en ook zij werkt hard.
Het verschil met jou en TS is dat alletwee mijn nichtjes niet lopen te zeuren daarover maar gewoon doorgaan en zorgen dat ze hun diploma krijgen of al hebben gehaald.
Dus,voordat jij gaat oordelen en gaat roepen dat mensen zoals ik me zelf eens zouden moeten verplaatsen in jouw,dat heb ik gedaan en ik heb mijn diploma.