Hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik ben te einde raad hoe ik met DUO om moet gaan.
Ik heb in Nederland gestudeerd en studiefinanciering ontvangen een kleine 2 jaar geleden ben ik naar Schotland verhuisd voor werk. Bij DUO heb ik aangegeven dat ik verhuisd ben, maar in eerste instantie bleven zij mijn post naar mijn oude adres sturen. Paar keer gebeld en werd mij verzekerd dat mijn adres wel correct in hun systeem staat. Het leek een tijdje goed te gaan, maar ze sturen nog steeds af en toe post naar mijn oude Nederlands adres.
Post dat ik wel in Schotland ontvang komt zo'n 5-6 weken naar dagtekening bij mij aan, dit is nogal vervelend aangezien zij met een aantal zaken een termijn aangeven waar binnen ik moet reageren, maar dat ik de brief pas ontvang als de termijn verlopen is. Onderzoek bij de Britse post bezorgings bedrijf geeft aan dat zij hooguit 3 dagen erover hebben gedaan om de brief na ontvangst bij mij hebben bezorgd.
Nu moet ik dus terugbetalen alleen de brief waarin ik aan moest geven hoeveel ik verdien heb ik dus veel te laat gekregen. Gevolg ik moet maximaal terug gaan betalen, een bedrag dat ongeveer 40% van mijn loon bedraagt, iets wat ik niet kan.
Ik probeer contact op te nemen met DUO, inmiddels 6-7 weken bijna elke dag aan het bellen. Of er wordt door hun de verbinding verbroken met de mededeling dat ze vandaag niemand meer kunnen helpen, of dat ik 20+ minuten moet wachten gevolgd met de mededeling dat ze geen tijd meer hebben en dus ophangen, en ja soms moet ik ook ophangen omdat ik toch echt niet tijdens het vliegen mag bellen..... Inmiddels lopen de kosten zo hoog op dat ik liever niet meer bel.
Ik heb het ook via hun contact formulier geprobeerd nul reactie, ik heb een klacht ingediend ze zeggen dat ze binnen 4 weken reageren, ook niet gebeurd. Via facebook wel een reactie, maar dat ik toch echt moet bellen of mailen

Inmiddels ten einde raad en vrees dat ze een gerechts deurwaarde in gaan schakelen en dat dat gaat leiden tot een faillissement met alle gevolgen van dien. Ik wil alle problemen voor zijn maar weet niet meer hoe ik iets geregeld kan krijgen met DUO.
Hoor graag advies van mensen die zoiets hebben meegemaakt en hoe ik nu moet handelen. Alvast bedankt