LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prestatiebeurs meerdere MBO opleidingen

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
davej90
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2013 15:23

Prestatiebeurs meerdere MBO opleidingen

Ongelezen bericht door davej90 »

Hoi,

Momenteel volg ik een 2,5 jaar durende MBO niveau 4 opleiding (voltijd) en ontvang ik daarvoor studiefinanciering (basisbeurs, aanvullende beurs en eerder nog een lening). Voordat ik deze opleiding volgde heb ik een 2,5 jaar durende MBO niveau 3 opleiding succesvol afgerond. Voor deze opleiding heb ik ook een basisbeurs, aanvullende beurs en een lening ontvangen. In totaal zit ik dus 5 jaar op het MBO.

Op de site van DUO lees ik nu echter dat ik per 1 januari 2013 geen recht meer heb op een prestatiebeurs. Vanaf dit jaar wordt, als ik het goed begrijp, alles wat ik ontvang qua studiefianciering (basisbeurs, aanvullende beurs, en OV) omgezet in een lening.

Weet iemand hoe dit zit? Is het echt zo dat ik voor het laatste jaar alles zelf moet betalen terwijl ik mijn opleiding in de daarvoor gestelde tijd afrond.

Alvast bedankt.

Dave

WdeWinter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2013 11:35

Re: Prestatiebeurs meerdere MBO opleidingen

Ongelezen bericht door WdeWinter »

Ik ben bang van wel Dave. Je hebt tegenwoordig 4 jaar recht op studiefinanciering. Daarna komt het voor eigen rekening. Je kunt natuurlijk hiervoor altijd even een mail sturen naar DUO. Meestal reageren ze binnen 3 werkdagen.

Gesloten