LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
DonRamon
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2010 18:51

Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door DonRamon »

Allen, het huilen staat me echt dichter dan het lachen. Ik kan een boekje opendoen over allerlei misstanden tussen mezelf en de stufi - maar deze spant de kroon.

Ik ben afgestudeerd in 2002, lening van ongeveer 22k Euro. Ik heb sindsdien 200.85 Euro per maand afbetaald via automatische overschrijving. Ik heb nog geinformeerd naar de lening in 2004 of 2005 per telefoon - 16k Euro.

Ik wilde de rest van m'n lening afbetalen - krijg ik te horen dat m'n uitstaande lening 20k is!!!!!! Ik wordt gek!!! Natuurlijk heb ik geen rekening-afschrift meer van jaren geleden!! Ik kan feitelijk niet bewijzen dat ik al die jaren heb afbetaald. Ik kan echt geen 20k Euro ophoesten. Ik moet nog op antwoord wachten, maar als die IB-groep ook geen archieven heeft van mijn betalingen... wat moet ik dan???

Help!! :(

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door Toxopeus »

DonRamon schreef:Ik moet nog op antwoord wachten, maar als die IB-groep ook geen archieven heeft van mijn betalingen... wat moet ik dan???
Je kunt bij je bank tot 7 jaar terug de afschriften opvragen.

DonRamon
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2010 18:51

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door DonRamon »

Toxopeus,

Echt? Je bent een held! Bedankt, ik ga er meteen achteraan.. Ik zag het licht even niet meer...

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door Toxopeus »

DonRamon schreef:Toxopeus,

Echt? Je bent een held! Bedankt, ik ga er meteen achteraan.. Ik zag het licht even niet meer...
Succes er mee! Laat nog even weten hoe het is afgelopen. :D

Jacquelin3
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2010 14:06

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door Jacquelin3 »

Is het niet zo dat je schuld vervalt na 15 jaar afbetalen? Ongeacht het bedrag dat nog open staat? Dus mocht je je daarover zorgen maken, doe dit aub niet.

Bovendien hadden ze dan toch wel een schuldeiser je kant opgestuurd.

Veel succes ermee, het moet zeker wel goed komen.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

de schuld vervalt inderdaad na 15 jaar betalen MAAR dan moet wel het afgesproken bedrag zijn betaald, dus er mogen geen herberekeningen hebben plaatsgevonden.

Trudy

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door Mk »

Wat een ***verhaal. Je krijgt elk jaar een overzicht van je uitstaande schuld, wat stond daar dan op de afgelopen jaren?

DonRamon
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2010 18:51

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door DonRamon »

Okee,

Bedankt voor alle steun - de werkelijkheid is wat zuur. Ik moet even wat zaken rechtzetten en uiteindelijk is de lening inderdaad zo hoog. Ik ben uit nederland vertrokken en ik had geen afscriften meer ontvangen voor een lange tijd. Ik had een bezwaarschrift verloren (onterecht in mijn opvatting :x ) die de lening met 8k verhoogde. Ik had mijn studie onderbroken voor 1 jaar, en ongeacht wat men mij vertelde aan het loket - ik kon achteraf niet meer claimen dat ik binnen de gestelde termijn was afgestudeerd, hoewel ik het wel binnen de gestelde inschrijvings-jaren afgerond had (tempobeurs). IB-Groep logica. Bovendien ben ik later met terugbetalen begonnen dan dat ik dacht. De rente tikt ook behoorlijk aan.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Studieschuld NA 8 jaar afbetalen nauwelijks minder!!

Ongelezen bericht door JtC »

Dat maakt de zaak wel heel anders. :wink:

Gesloten