LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wachtwoord KPN afgegeven.
Wachtwoord KPN afgegeven.
Mijn nichtje heeft het wachtwoord van haar KPN alles-in-een aansluiting aan een vriendin gegeven zodat die kon (even) internetten.
Wij hoorden dit afgelopen weekend op een verjaardagsfeestje.
Niemand van de aanwezigen reageerde hierop en ik (wijselijk) ook maar niet omdat ik niets weet van de mogelijke risico's die zij hiermee kan lopen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden van daar dat ik het hier maar vraag.
Mijn vraag: loopt zij door het afgeven van haar wachtwoord enig risico en zo ja, welke ?
Op voorhand bedankt voor uw reactie.
Vr.gr. Scontra
Niemand van de aanwezigen reageerde hierop en ik (wijselijk) ook maar niet omdat ik niets weet van de mogelijke risico's die zij hiermee kan lopen. Maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden van daar dat ik het hier maar vraag.
Mijn vraag: loopt zij door het afgeven van haar wachtwoord enig risico en zo ja, welke ?
Vr.gr. Scontra
Re: Wachtwoord KPN afgegeven.
Uiteraard loopt zij gevaar. Maar welk wachtwoord heeft zij gegeven, van de wifi? van het gast netwerk? van mijn KPN?
Naar naar ik begreep gaat het om het wachtwoord welke je moet invoeren om toegang te krijgen tot je aansluiting, het schijnt om een nogal groot wachtwoord bestaande uit cijfers en letters te gaan.olaf79 schreef:Uiteraard loopt zij gevaar. Maar welk wachtwoord heeft zij gegeven, van de wifi? van het gast netwerk? van mijn KPN?
Gewoon het wachtwoord van de wifi denk ik dan. Kan over het algemeen geen kwaad, zolang je het aan een bekende geeft, die je vertrouwt.
Als die vriendin niet bij jouw nichtje is, is het WW ook waardeloos, want je moet bereik met het modem hebben en dat is alleen mogelijk in de omgeving van jouw nichtje.scontra schreef:Mijn nichtje heeft het wachtwoord van haar KPN alles-in-een aansluiting aan een vriendin gegeven zodat die kon (even) internetten.
Vr.gr. Scontra
Kan geen kwaad.
Alle gasten bij mij hebben toegang op mijn router met een gastaansluiting.
Dat zal het wachtwoord zijn waarmee je toegang krijgt tot het WiFi netwerk, en daarmee vergaat de wereld niet.
Mijn dochter heeft het als een QR code in een schilderijlijstje aan de muur hangenAlle gasten bij mij hebben toegang op mijn router met een gastaansluiting
Het is toch vrij gebruikelijk om je WIFI wachtwoord aan je gasten te geven?
GJvdZ schreef:Het is toch vrij gebruikelijk om je WIFI wachtwoord aan je gasten te geven?
Maar dat was niet de vraag van TS!
-
Bij (on)terechte zorgen kun je het wachtwoord wijzigen.