LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra reiskosten, echt nep!

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.

Vind jij de ''Verzoek toepassing hardheidsclausule OV-studentenkaart'' een goede regeling?

Ja, ik wist al lang dat deze regeling er is.
0
Geen stemmen
Nee, het doel is met te veel ''regels'' verbonden.
3
100%
Ja, ik ga er nu zeker gebruik van maken.
0
Geen stemmen
Nee, laat die studenten toch fietsen.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

deejay111
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010 18:48

Extra reiskosten, echt nep!

Ongelezen bericht door deejay111 »

Van AUG 2009 t/m JAN 2010 loop ik stage ivm mijn opleiding in de gezondheidszorg, zoals de meeste mensen weten heb je veel onregelmatige diensten waardoor ik echter verplicht ben om alternatief duurder vervoer te nemen, tot een maand terug zag ik dat er een regeling is:

Extra reiskosten
Als reizen met je week- of weekendabonnement niet voldoet, kun je soms een vergoeding krijgen. Naast de maandelijkse vergoeding mag je dan met je abonnement blijven reizen.

Je kunt de vergoeding aanvragen met het formulier Verzoek toepassing hardheidsclausule studentenreisproduct. Stuur dit formulier met de gevraagde bewijsstukken op binnen twee maanden nadat de problemen zich voor het eerst voordoen. Je hebt geen recht op een vergoeding als je vrijwillig je abonnement niet activeert of als je het abonnement vanwege handicap of ziekte niet kunt gebruiken.

Verzoek toepassing hardheidsclausule OV-studentenkaart (68Kb, pdf)


Dit heb ik ingediend, maar helaas afgewezen door de ib-groep omdat ''ik te laat ben met indienen'' onze school administratie heeft ook getekend, natuurlijk ga je er van uit gezien het doel ''de extra kosten'' dat het tot 2 maand met terug werkende kracht is, of er over word gegaan tot coulance, omdat ik a.s maandag nog steeds extra kosten maak ivm het duurder vervoer.

Deze regeling is niet onderbouwd, en niemand binnen de onderwijsinstelling was op de hoogte van het feit, zo zijn er echt ontzettend veel mensen zoals ik die veel geld mislopen, want je krijgt 80 euro pm, ik ben erg teleurgesteld in de ib-groep en de strenge en slecht onderbouwde doellende regelgevingen, dus studenten die niet op tijd bij je onderwijs instellingen of stage plaats kunnen komen, dit is echt een gouden tip die op geen enkele ''bespaar'' site staan!

Groetjes Melvin.

Gesloten