Simpel schijnt een aantal klanten waaronder ik dus een bericht te hebben gestuurd over de verhogen van de mobiele data bundel en daarbij de kosten van je abonnement.
Zie bericht: https://community.simpel.nl/factuur-bet ... 0verandert.
Nu zit ik eigenlijk niet op meer data of een andere wijziging te wachten. Zeker niet als ik dan ook een klein beetje meer moet gaan betalen. Mijn abonnement is al wat ouder en heb hierdoor in mijn contract geen regeltje ivm inflatie correctie.
Nu geven ze aan dat ik in dit geval het beste mn bundel kan verlengen als ik dit geen goede gang van zaken zou vinden maar dan komt deze inflatiecorrectie wel in het contract terecht. En dat liever niet natuurlijk. Ook zou ik mn bundel kunnen aanpassen/verlagen maar waarom? Ik heb hier als klant niet om gevraagd en denk dat dit een verkapte manier is om a toch de prijs te kunnen verhogen en anders b de klant ertoe aan te zetten zijn abbo maar te verlengen.
Kan ik hier juridisch iets mee? Of kunnen bedrijven weer van alles zomaar opdringen.
Abbo en prijsverhoging Simpel
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Abbo en prijsverhoging Simpel
Hoe raar het ook klinkt voor sommige mensen, contracten werken altijd beide kanten op. Het is niet zo dat enkel een consument mag bepalen wanneer er een nieuw contract aangegaan word of wanneer er opgezegd word, ook vanuit de zakelijk kant mogen gewoon veranderingen doorgevoerd worden.
Dan wel op voorwaarde dat er geen overeenkomst voor bepaalde duur ligt en dit tijdig word aangegeven.
U hebt een ouder contract en regelmatig willen bedrijven van deze oude contracten af. Het kost extra geld die ze beter in andere zaken kunnen steken.
U kunt niet verwachten dat u tot in lengte van dagen iets kan houden en de andere partij niets zou mogen veranderen. U hebt dan de keuze tussen accepteren of kosteloos opzeggen.
Dan wel op voorwaarde dat er geen overeenkomst voor bepaalde duur ligt en dit tijdig word aangegeven.
U hebt een ouder contract en regelmatig willen bedrijven van deze oude contracten af. Het kost extra geld die ze beter in andere zaken kunnen steken.
U kunt niet verwachten dat u tot in lengte van dagen iets kan houden en de andere partij niets zou mogen veranderen. U hebt dan de keuze tussen accepteren of kosteloos opzeggen.
Alex van Kampen
vindt dit leuk
Re: Abbo en prijsverhoging Simpel
Als er een wijzigingsbeding in je contract staat mag dit normaliter, wel moeten ze je dan de kans geven om op te zeggen. Kijk dus je contract na of zo'n beding er in staat.
Re: Abbo en prijsverhoging Simpel
Ja, je hebt juridisch het rechts om je contract op te zeggen, ook als dit binnen de looptijd van het contract is. Prima geregeld lijkt me. Je kunt niet verwachten dat leverancier nooit hun producten en diensten aanpassen. Maar als ze dat wel doen is het risico voor hen dat klanten het contract opzeggen, maar daar houden ze rekening mee.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Abbo en prijsverhoging Simpel
Ik zit ook in een wat ouder contract bij Simpel en merk hoe ze pushen om extra data te kopen. Die bundels zijn tamelijk duur, zeker als je bedenkt dat je nu in de open markt een nieuw abonnement kan afsluiten met veel meer data voor een lage prijs. Met nummerbehoud uiteraard.
Ik heb gewoon voor 3 euro per maand een extra abonnement genomen met een veel hogere datalimiet.
Voor die prijs zet ik straks het lopende abonnement ook over.
Ik heb gewoon voor 3 euro per maand een extra abonnement genomen met een veel hogere datalimiet.
Voor die prijs zet ik straks het lopende abonnement ook over.
