Onlangs ben ik gebeld door een verkoopmedewerker van T-Mobile. Aangezien
mijn contract verloopt over 4 maanden vraagt men mij of ik mijn contract niet alvast wil verlengen.
Ik krijg dan de nieuwere iPhone 3GS. Ik heb aangegeven dat ik daar waarschijnlijk
geen interesse heb, men dringt aan en zegt mij nog terug te bellen.
Twee dagen later opnieuw. De medewerker vraagt of ze me misschien wat informatie
kunnen opsturen zodat ik het thuis nog kan nalezen. Ik stemde daarmee in, het
kan geen kwaad, dacht ik. Toen vroegen ze mij "wilt u dan de witte of de zwarte
iPhone?", ik zei nog "weet ik niet, dat is nu toch niet van toepassing?".
"En welke iPhone heeft u nu?", ik: "de zwarte iPhone 3G 8Gb".
Enkele dagen later ontving ik een SMS van een transportbedrijf; wanneer ik mijn T-Mobile
bestelling wilde laten bezorgen. Toen voelde ik al nattigheid. Heb direct met T-Mobile
gebeld: "Ja dat is uw nieuwe iPhone 3GS, meneer!". "Maar ik heb helemaal niets besteld",
"dan weigert u gewoon de bezorging en dan wordt het geannuleerd". Daarna heb ik
bij het transportbedrijf aangegeven dat ik de zending niet in ontvangst wens te nemen.
Ik dacht dat het daarmee afgelopen was, maar ik ontving een vrolijke brief van T-Mobile:
"uw contractbevestinging". En de dag erna: "Factuur bestelling". Helpdesk: "ja, het wordt
geannuleerd, maar u ontvangt geen bevestiging van annulering. U kunt erop vertrouwen dat
dat goed gaat." Ja vertrouwen heb ik niet meer in T-Mobile. De helpdeskmedewerkster zei
zelf nog terloops "ik moet eerlijk bekennen dat u niet de enige bent met dit probleem". Ik
denk dat ik maar eens een aangetekende brief stuur zodat ik i.e.g. iets achter de hand heb
in het geval dat toch blijkt dat mijn contract is verlengd.
Wat een gedoe. Ik heb al enkele keren naar de helpdesk gebeld. Het lijkt erop alsof
T-Mobile op zwakkere mensen gokt, die erdoor verrast worden en vervolgens aan een 2-jarig
contract vastzitten.
Achtergrond: het lijkt erop dat T-Mobile haar alleenrecht op de verkoop van de iPhone
binnenkort kwijtraakt, en probeert daarom zoveel mogelijk klanten nog te binden middels
deze agressieve actie.
(zie ook bijvoorbeeld T-Mobile-directeur niet op de hoogte van klachten over iPhone-verkoopcampagne)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agressieve iPhone actie T-Mobile
Re: Agressieve iPhone actie T-Mobile
misschien de volgende keer handig om even het forum te lezen voor je er een bericht op knalt. Je bent zeker niet de enige, ook niet hier op het forum, er is namelijk al een zelfde topic.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=79627
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=79627